2019 12 07

„Valstiečio“ sūnus ir premjero rinkimų pagalbininkas M.Jovaiša laimėjo 43 tūkst. vertės konkursą

„Valstiečio“ Eugenijaus Jovaišos sūnaus Mariaus Jovaišos įmonė užsitikrino beveik 43 tūkst. eurų valstybės užsakymą tautinio kostiumo populiarinimui, skelbia LRT televizija. M.Jovaiša per prezidento rinkimus dirbo su buvusiu kandidatu į prezidentus, premjeru Sauliumi Skverneliu. Opozicija įtaria, kad konkurso sąlygos galėjo būti pritaikytos specialiai M.Jovaišai.
Marius Jovaiša
Marius Jovaiša / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

2019 metų liepą verslininko, fotografo bei „Neregėtos Lietuvos“ autoriaus M.Jovaišos įmonė „Unseen Pictures“ laimėjo Lietuvos nacionalinio kultūros centro konkursą tautinio kostiumo populiarinimui. Sutarties vertė – beveik 43 tūkst. eurų.

Iki 2019 metų gegužės M.Jovaišos įmonės dirbo su premjeru S.Skverneliu jo prezidentinėje rinkimų kampanijoje.

M.Jovaiša sako, kad konkursas nesusijęs su „valstiečiais“, bet situacijos nekomentuoja.

Mariaus Jovaišos nuotr./Klaipėdos krašto kostiumu pasipuošęs Marius Jovaiša
Mariaus Jovaišos nuotr./Klaipėdos krašto kostiumu pasipuošęs Marius Jovaiša

Konkurso reikalavimuose nurodyta, kad konkurse dalyvauti gali „visuomenei žinomas ir pripažintas“ fotografas, jis turi būti publikavęs „foto tiražinių leidinių“, surengęs ne mažiau nei tris autorines parodas, publikavęs bent vieną 100 tūkst. vartotojų pasiekusią žinutę, turėti ne mažiau nei 10 tūkst. sekėjų.

Opozicija įtaria, jog konkurso sąlygos galėjo būti pritaikytos specialiai M.Jovaišai.

„Čia yra labai aiškiai nutaikyta į konkrečius žmones, nes tokių fotografų yra tikrai mažai, jei iš viso jų yra, išskyrus Marių Jovaišą. Man atrodo, visi požymiai rodo, kad čia yra konkursas, kurio sąlygos parašytos vienam žmogui“, – teigė konservatorius Mantas Adomėnas.

Lietuvos nacionalinio kultūros centro vadovas Saulius Liausa tikina, kad tokios sąlygos parengtos norint pritraukti jaunąją kartą, o konkurse dalyvavusi dar viena įmonė pasiūlė 65 proc. didesnę kainą.

Įdarbino S.Skvernelio rinkiminį štabą

15min tyrimas anksčiau skelbė, kad įvairios M.Jovaišos įmonės prisidėjo prie S.Skvernelio rinkiminio štabo veiklos.

Donato Gvildžio iliustracija/Saulius Skvernelis, Marius Jovaiša
Donato Gvildžio iliustracija/Saulius Skvernelis, Marius Jovaiša

Dėl nuotraukų ir rinkiminių plakatų S.Skvernelis buvo sudaręs sutartį su M.Jovaišos įmone „MJ Projects“.

Su S.Skvernelio rinkimų kampanija iš dalies buvo susijusi ir M.Jovaišos įmonė „Elektroninės leidybos namai“. Ši įmonė IT specialistui Artūrui Paleičikui siūlė parduoti jo valdomą interneto adresą sauliusskvernelis.lt.

Taip pat per Estiją valdomoje M.Jovaišos įmonėje „PharmaNet“ buvo įdarbinti S.Skvernelio rinkimų štabo darbuotojai.

Faktą, kad M.Jovaišos įmonė įdarbino S.Skvernelio štabo narius, patvirtino 15min surinkti dokumentai. Patvirtino ir verslininkas M.Jovaiša, ir tuometinis S.Skvernelio prezidentinės kampanijos atstovas S.Malinauskas.

Nepaisant to, pats S.Skvernelis neigė, kad jo rinkimų štabo darbuotojai buvo įdarbinti M.Jovaišos įmonėje.

„Mes neįdarbinom jokioj įmonėj darbuotojų“, – 15min sakė S.Skvernelis.

Konkursus pradėjo laimėti priešrinkiminiais metais

15min tyrimas skelbė, kad M.Jovaišos įmonė „PharmaNet“ ilgą laiką nebuvo laimėjusi nė vieno viešųjų pirkimų konkurso. Bet priešrinkiminiai 2018 metai bendrovei buvo sėkmingi – ji gavo kelis užsakymus iš valstybinių įmonių. Vieną jų gavo, iš viešojo pirkimo konkurso pašalinus kitas įmones.

2018-aisiais „PharmaNet“ pasirašė sutartį su Valstybinių miškų urėdija. Maksimali jos vertė – 36 tūkst. eurų.

Šiame konkurse dalyvavo 7 įmonės, bet vykdant pirkimą didžiosios dalies konkurentų pasiūlymai dėl įvairių priežasčių buvo atmesti. Taigi laimėtoja tapo konkurse likusi M.Jovaišos įmonė „PharmaNet“. Du dalyviai pasiūlė netgi mažesnę kainą nei M.Jovaišos bendrovė, tačiau, pasak urėdijos atstovų, nepatikslino reikiamų dokumentų.

Kitą pirkimą „PharmaNet“ laimėjo Lietuvos oro uostuose.

Ten sutartys pasirašytos su visomis trimis konkurse dalyvavusiomis įmonėmis, viena jų – M.Jovaišos. Dabar šios įmonės tarpusavyje varžosi dėl konkrečių užsakymų. Maksimali sutarties vertė – 124 tūkst. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis