Į 15min kreipėsi Pranas, kuris rugpjūčio 26 dieną su grupe klasės draugų plaukė „Raketa“ iš Nidos į Kauną. Už 6 bilietus kompanija sumokėjo 174 eurus. Deja, jų kelionė nebuvo sėkminga – prabėgus apie 40 minučių nuo kelionės pradžios, nuplaukus apie 7 km nuo Rusnės, sugedo laivo variklis.
„Po trijų valandų laukimo Nemuno viduryje buvome evakuoti į Rusnę pramoginiu laivu „Sambis“. Atvyko ir laivas-vilkikas. Rusnėje mūsų jau laukė autobusas, kuris pervežė į Kauną. Dalį keleivių Rusnėje pasiėmė atvažiavę giminaičiai. Atvyko net iš Vilniaus.
Į Kauną parvykome apie 23.30 valandą, o turėjome parplaukti 19.30 valandą. Aš asmeniškai negirdėjau, kad renginio organizatoriai būtų atsiprašę keleivių. Laivas buvo apypilnis. Rugpjūčio 28 dieną laišku kreipiausi į VŠĮ „Vandens kelias“ su klausimais dėl pinigų grąžinimo už nerealizuotą kelionę Nemunu. Organizatorius nerado reikalo net atsakyti...“, – nusivylęs antradienį istoriją perteikė Pranas.
15min primena, kad evakuaciją iš variklio gedimą patyrusios „Raketos“ teko vykdyti ir birželio pradžioje. Tuomet pusšimčio keleivių gelbėjimo operaciją atliko pasieniečiai. Baimintasi, kad Nemuno farvateryje sustojusį laivą upės srovė gali imti nešti Rusijos kranto link.
Variklis ėmė kaisti
Kas nutiko šįkart?
Kaip 15min teigė Nerijus Šilgalis, „Vandens kelio“ prezidentas, variklio tipažas, kuris daug metų plukdo „Raketą“, buvo gaminamas nuo 1960 metų. Variklis – jautriausia, labiausiai dylanti laivo dalis, kurią įprasta keisti kartą per sezoną ar per du.
„Kai pirkome laivus – abi „Raketas“ ir „Vasarą“, gavome 7 variklius. Pirmasis „Raketos“ variklis atlaikė beveik 2 sezonus, nebelaukėme, kol jis „pridus“, sezono pabaigoje, prieš iškeldami laivą į krantą, jau dėjome po pirmos restauracijos (atlieka sertifikuoti specialistai) kitą variklį. Jis turėjo dviejų sezonų garantiją. Bet, kaip žinote, šį birželį, sezono pradžioje, tas naujai restauruotas variklis ėmė ir užgeso, dar vis laukiame išvadų, kodėl jis nebeužsikūrė.
Neturėjome laiko gilintis į gedimo esmę, tad per 2-3 dienas pasikeitėme į kitą, pakaitinį. Dėjome vienintelį tuo metu turimą surinktą variklį, kurio gyvavimo resursas buvo nežinomas. Tikėjomės, kad šį sezoną atlaikys. Bet rugpjūčio 26 dieną plaukiant pradėjo kilti variklio temperatūra. Kapitonai priėmė sprendimą gesinti, stoti, nes nebūtų pasiekę artimiausio uosto. „Raketa“ buvo nuplukdyta į Uostadvarį, ten dabar remontuojama“, – variklių istoriją nupasakojo N.Šilgalis.
Tikisi išplaukti
Bilietai į šio savaitgalio plaukimus parduoti dar prieš mėnesį. Tikimąsi, kad šį penktadienį pavyks išplaukti – galutinį sprendimą priims kapitonas.
Šiuo metu plušama montuojant variklį, išimtą iš kitos, 10 metų krante stovėjusios, „Raketos“. Šis laivas, pasak N.Šilgalio, buvo plaukiojantis iki paskutinės dienos.
Variklio keitimo procese dalyvauja 10 asmenų – jis net buvo vežamas patikrinimui į laboratoriją Klaipėdoje. Antradienį vis dar buvo ten.
„Kapitonai ketvirta para be miego dirba, kad tik išplauktų „Raketa“. Kad variklį keičiame kartą per sezoną, yra normali praktika. Po pilno kapitalinio remonto planuojama, kad variklis veiks 2 sezonus“, – patikino „Vandens kelio“ prezidentas.
Kapitalinis variklio remontas, pasak N.Šilgalio, atsieina apie 30-45 tūkst. eurų (plius PVM).
Svarsto įsigyti modernų variklį
Paklaustas, kaip į praėjusį penktadienį įvykusį variklio gedimą reagavo keleiviai, kurių laive buvo 48, N.Šilgalis patikino, kad jie tikrai neapsidžiaugė, bet ir suprato situaciją – linkėjo sėkmės, stiprybės, dėkojo už neišblėstantį entuziazmą plukdyti istorine „Raketa“.
„Vandens kelio“ prezidentas pažadėjo, kad visiems žmonėms, plaukusiems tuo maršrutu, bus grąžinti už bilietus sumokėti pinigai.
„Mes suprantame, kad plaukiama dėl pačio maršruto, vaizdų. Dažnai plaukia tokių keleivių, kuriems net nereikia į tą Nidą, nori tik pamatyti maršrutą. Norime, kad išliktų žmonėms galimybė kelionę pakartoti, pamatyti viską nuo pradžios iki galo“, – pažadėjo N.Šilgalis.
Šiuo metu „Raketos“ savininkai yra gavę pasiūlymą įsigyti modernų, šiuolaikinį „Scania“ variklį.
„Jie patys, išgirdę apie birželį sustojusį variklį, pasiūlė su inžinieriais atvykti apžiūrėti „Raketos“. Deramės dėl sąlygų. Pats variklis kainuos ne mažiau 140 tūkst. eurų. O dar perdarymo kaštai... Jei viskas įtilptų į 150 tūkst. eurų, sakytume, kad visai vertas dėmesio pasiūlymas. Deja...“, – kokios investicijos gali laukti, atskleidė N.Šilgalis.
Moderniam, šiuolaikiniam varikliui turėtų būti suteikiama 10 metų garantija.