Krašto apsaugos ministerija ir Lietuvos kariuomenė, pasinaudodamos karinių pervežimų bendradarbiavimo platforma, priėmė sprendimą pasitelkti orlaivį „Boeing 747F" medicininėms apsaugos priemonėms atgabenti iš Kinijos į Lietuvą. Orlaivis užsakytas pasinaudojant karinio Europos judėjimo koordinavimo centro (angl. Movement Coordination Centre Europe, MCCE) paslaugomis, gavus Susisiekimo ministerijos prašymą, nes šiuo metu civilinių orlaivių labai trūksta.
Dar vienas toks orlaivis pervežti krovinius iš Kinijos yra užsakytas balandžio 16 dienai.
Europos judėjimo koordinavimo centras – tai NATO ir Europos Sąjungos šalių karinio bendradarbiavimo mechanizmas, leidžiantis dalyvaujančioms šalims efektyviai išnaudoti turimus pajėgumus, pirmiausia gabenant karius ir karinius krovinius. Rinkoje trūkstant civilinių transporto orlaivių, Lietuva nusprendė šį mechanizmą pirmą kartą panaudoti humanitariniais, Covid-19 pandemijos suvaldymo, tikslais. Lietuva prie karinio Europos judėjimo koordinavimo centro prisijungė 2015 metais. Iš viso šio centro veikloje šiuo metu dalyvauja 28 NATO ir Europos Sąjungos valstybės, jos tarpusavyje dalijasi turimais karinių pervežimų pajėgumais.
„Karinių gabenimo oru pajėgumų pasitelkimas medicininių apsaugos priemonių atsigabenimui į Lietuvą – tai dar vienas krašto apsaugos sistemos indėlis į bendrą mūsų valstybės kovą su Covid-19 pandemija. Mūsų kariai nuo pat karantino pradžios talkina Nacionalinio visuomenės sveikatos centro specialistams oro uostuose ir Klaipėdos jūrų uoste, kartu su Valstybinės sienos apsaugos pareigūnais kontroliuoja atvykstančiųjų srautus Lietuvos pasienyje. Nuo praėjusio savaitgalio keliasdešimt karo policininkų prisijungė prie miestuose patruliuojančių ir viešąją tvarką užtikrinančių policininkų, buvo organizuoti trys karinių oro pajėgų orlaivio „Spartan" skrydžiai, skirti medicininiams kroviniams ir užsienyje užstrigusiems Lietuvos piliečiams parskraidinti", – sako krašto apsaugos ministras Raimundas Karoblis.
Atsiskaitymas už krovinio transportavimą tarp Krašto apsaugos ministerijos ir Liuksemburgo bus vykdomas ne finansiniais atsiskaitymais, o vadinamųjų ekvivalentinių kreditų EFH (angl. equivalent flight hour – orlaivio C130 „Hercules" skrydžio valanda) apsikeitimo pagrindu. Dalyvaudama MCCE programoje Lietuva turi galimybę sąjungininkams pasiūlyti pasinaudoti ne tik savo pajėgumais, pvz., orlaiviu C-27 „Spartan", bet ir pasinaudoti sąjungininkų turimais orlaiviais. Todėl ir visi atsiskaitymai tarp sąjungininkų vykdomi ne eurais, bet skrydžio valandomis.