„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2016 02 09 /12:03

Vidinė „Kauno autobusų“ profsąjungų kova persikelia į viešumą – kilo protestų banga

Antradienį dvi bendrovės „Kauno autobusai“ profesinės sąjungos – Kauno troleibusų parko vairuotojų profesinė sąjunga ir Kauno transporto įmonių darbuotojų profesinė sąjunga, – atstovaujančios vos 15 proc. darbuotojų interesams, rengia mitingą prie Kauno miesto savivaldybės. Bendrovės vadovybė įsitikinusi: tokiais veiksmais, pažeidžiant kolektyvinę sutartį, tik siekiama sukelti suirutę.

Protestuoja 15 proc. darbuotojų

Mitingą prie Kauno savivaldybės suorganizavo Kauno transporto įmonių darbuotojų profesinės sąjungos „Solidarumas“.

Tokiam sprendimui darbuotojai ryžosi po to, kai UAB „Kauno autobusai“, atstovaujama generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, ir viena iš bendrovėje veikiančių profesinių sąjungų UAB „Kauno autobusai“ darbuotojų profesinė sąjunga, atstovaujama pirmininko Broniaus Bučelio, ignoruodamos kitas profesines sąjungas, pasirašė susitarimą, kuriame numatė savo pačių sugalvotas delegatų į darbuotojų konferenciją rinkimo taisykles.

Antradienio rytą, dar prieš prasidedant mitingui, „Kauno autobusai“ suskubo išplatinti pranešimą, kuriame įmonės vadovai apgailestauja, jog dvi mitinguojančios profesinės sąjungos (Petro Balčaičio pirmininkaujama Kauno troleibusų parko vairuotojų profesinė sąjunga, atstovaujanti 6 proc. visų darbuotojų, tai yra apie 60 narių, ir Reginos Ževžikovienės pirmininkaujama Kauno transporto įmonių darbuotojų profesinė sąjunga, atstovaujanti 106 nariams, tai yra 9 proc. visų darbuotojų) skleidžia neteisingą informaciją ir klaidina darbuotojus, bando vidinę profesinių sąjungų kovą perkelti į viešumą.

Tai tėra bendrovėje veikiančių profesinių sąjungų nesutarimai, siekiant sukelti sumaištį ir išprovokuoti socialinę krizę bendrovėje.

„Norėtume atkreipti dėmesį, kad tai tėra bendrovėje veikiančių profesinių sąjungų nesutarimai, kurie vienos pusės sąmoningai perkeliami į viešumą, siekiant sukelti sumaištį ir išprovokuoti socialinę krizę bendrovėje, – sako bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Pasak jo, šios dvi profesinės sąjungos, atstovaujančios vos 15 procentų visų bendrovės darbuotojų, deklaratyviais šūkiais klaidina savo narius ir kitus darbuotojus, agresyviais veiksmais siekia pažeisti beveik 1000 kitų darbuotojų interesus.

„Manau, kad pasirinkdamos ne bendro dialogo, o triukšmingos kovos poziciją, minėtosios profesinės sąjungos atitrūksta nuo savo pirminės funkcijos ir tikslo“, – patikino M.Grigelis.

Siekia naujos kolektyvinės sutarties

Konfliktinės situacijos esmė – profesinių sąjungų kova dėl teisės pasirašyti naują kolektyvinę sutartį.

2013 m. balandžio 5 d. UAB „Kauno autobusai“ pasirašyta kolektyvinė sutartis su Darbuotojų profesine sąjunga galioja iki šių metų balandžio 5 d. Kadangi bendrovėje veikia 4 profesinės sąjungos, anot „Kauno autobusų“ atstovų, pagal galiojančius įstatymus jos visos buvo kviečiamos sudaryti jungtinę profesinę sąjungų atstovybę ir pradėti šalių derybas dėl naujos kolektyvinės sutarties. Į kvietimą atsiliepė tik viena iš keturių – Darbuotojų profesinė sąjunga, vienijanti 480 bendrovės darbuotojų.

Konfliktinės situacijos esmė – profesinių sąjungų kova dėl teisės pasirašyti naują kolektyvinę sutartį.

Kitos profesinės sąjungos, vienijančios mažiau nei 200 darbuotojų, ignoravo bendrovės vadovybės kvietimą siekti bendro sutarimo dėl jungtinės profesinių sąjungų atstovybės sudarymo. Dėl šios priežasties sausio 15 d. buvo pasirašytas susitarimas tarp bendrovės generalinio direktoriaus M.Grigelio ir Darbuotojų profesinės sąjungos, atstovaujamos pirmininko Broniaus Bučelio, kuriame numatyta surengti darbuotojų susirinkimą (konferenciją), į kurią būtų deleguoti pačių darbuotojų išrinkti atstovai.

Konferencijos delegatai spręstų, kuriai iš profesinių sąjungų suteikti įgaliojimus derėtis, sudaryti ir pasirašyti kolektyvinę sutartį.

Delegatų rinkimų metu išryškėjo tendencijos, jog mažumai darbuotojų atstovaujančios profesinės sąjungos siekia apsunkinti rinkimus į konferenciją, agituoja juos ignoruoti, sąmoningai pateikia klaidingą informaciją apie vykstančius procesus, bando neleisti civilizuotai, įstatymų nustatyta tvarka priimti kolektyvinę sutartį, kuri gina visų bendrovės darbuotojų interesus ir užtikrina jų teises.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Mindaugas Grigelis
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Mindaugas Grigelis

Šiuo metu ginčas perduotas nagrinėti Kauno apylinkės teismui.

Mažumos veiksmai daro žalą visiems

„Mums svarbi darbuotojų gerovė, visuomet stengiamės atsižvelgti į jų interesus. Būtent tinkama socialinė atmosfera ir palanki darbo aplinka leidžia pasiekti realių teigiamų rezultatų, – teigė M.Grigelis.

Pasak jo, kadangi bendrovė yra socialiai atsakinga įmonė, vienareikšmiškai galima traktuoti, kad tokie mažumos profesinių sąjungų aktyvistų veiksmai daro žalą ir miesto interesams.

„Tokiais neadekvačiais veiksmais žeminamas miesto vardas, bandoma dirbtinai sukelti grėsmę mūsų paslaugų vartotojams. Norėčiau patikinti, kad profesinių sąjungų nesutarimai tikrai nesutrikdys stabilaus bendrovės darbo, o kauniečiai gali būti ramūs, kad miesto autobusai ir troleibusai keleivius veš įprasta tvarka“, – įsitikinęs „Kauno autobusų“ vadovas.

Bendrovės vadovybė kviečia visus darbuotojus, nepriklausomai nuo to, ar jie yra profesinių sąjungų nariai, ar ne, pradėti rengti ir teikti konkrečius siūlymus, laiku pradėti derybas, rengti ir pasirašyti kolektyvinę sutartį, užtikrinančią darbuotojams papildomas garantijas ir lengvatas.

Jaučiasi neįvertinti

11 valandą prasidėjusiame mitinge dalyvavo 30-40 „Kauno autobusų“ darbuotojų. Ne vienas troleibusų vairuotojas skundėsi diskriminacija bei tuo, kad darbo sąlygos sunkėja, o algos nedidėja. Anot jų, seni troleibusai duodami vairuoti tik vyresnio amžiaus vairuotojams, baudžiama už vėlavimus. Sugriežtintas ir režimas – pasiruošti išvažiuoti į gatves reikia per 5 minutes.

Darbuotojas yra žmogus, o ne vergas. Juk jis uždirba vadovams pinigus, o ne jie jam.

„Mitinguojame, kad nepersekiotų. Kad galėtume kolektyvines sutartis pasirašyti su direktoriumi. Lyg iš neturėjimo ką veikti čia atėjome. Tiesiog dagraužė jau. Darbuotojas yra žmogus, o ne vergas. Jis turi turėti visas teises, saugias darbo sąlygas, gauti padorų atlyginimą. Juk mes uždirbam vadovams pinigus, o ne jie mums. Neįvertinami darbuotojai ir tiek. Net ir tie, kurie pluša viršvalandžius. Už juos neatlyginama“, – vienas per kitą prie Kauno miesto savivaldybės pyktį liejo mitingo dalyviai.

Mitinge pasirodė ir „Kauno autobusų“ direktorius. Darbuotojai jį užsipuolė: siūlė pačiam pabandyti pasiruošti troleibusą per 5 minutes, kaltino tuo, kad neapmokami viršvalandžiai, guodėsi, jog reikia keltis antrą valandą nakties.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Mindaugas Grigelis ir protestuotojai
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Mindaugas Grigelis ir protestuotojai

„Panaikino priedą. Sumažino troleibuso pasiruošimo laiką iki 5 minučių. Už priekines duris nuėmė mokėjimą. Sugalvojo kažkokius procentus už reguliarumą. Bet būna kamščiai. Natūralu, kad piko metu vėluojam. O už vėlavimą pradėjo bausti. Nurėžia dalį nuo kintamojo atlyginimo. Vos galą su galu suduriam. Nė 600 eurų neuždirbam, o aukojam poilsio dienas, savo sveikatą“, – piktinosi 26 metus įmonėje dirbantis vairuotojas Benediktas Kazlauskas.

Anot jo, vairuotojų akyse – ašaros, nes troleibusų parkas po mažu yra naikinamas. Neperka naujų, o atgaivinami tie, kuriuos žadėta priduoti į metalo laužą.

Vairuojam tikrus grabus. Nesijaučiame saugūs.

„Vairuojam tikrus grabus. Nesijaučiame saugūs. Net ir nauji troleibusai jau yra atgyvenę. Paskutinį kartą koks įsigytas prieš 8 metus. O autobusų parkas atnaujinamas kasmet. Net pastatas naujas išdygo. O mums tik kosmetinį remontą pirmo aukšto padarė ir du bankomatus pastatė. Kam jie?

Tiek pinigų nesunešam. Per dieną tik po 20-30 eurų. Lito laikais bent 200 litų į bankomatą įnešdavome. Pasityčiojimas iš darbuotojų. Vadovauja dabar keturi karaliai,“ – toliau pyktį liejo Benediktas.

VIDEO: Kauno troleibusų vairuotojų protestas, akistata su direktoriumi

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs