2018 01 02

Viešieji pirkimai Širvintų stiliumi: pirkėjas – savivaldybės administracija, pardavėjas – merės Živilės Pinskuvienės dukters įmonė

Širvintų rajono savivaldybės administracija dvejus metus iš eilės informacijos viešinimo paslaugą perka iš merės Živilės Pinskuvienės dukters Danielos Pinskutės laikraščio „Širvintų kraštas“. Pastarąjį kartą net nesivarginta vaizduoti, jog vyksta geriausio pasiūlymo paieška – administracija tiesiog kreipėsi į D.Pinskutės bendrovę ir su ja sudarė sutartį. Savivaldybės atstovai teigia nieko blogo nepadarę, nes įstatymai tai leidžia, o abejones dėl skaidrumo atmuša teigdami, kad pirkėjas – savivaldybė, o ne merė.
Živilė Pinskuvienė
Živilė Pinskuvienė / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Pernai rugsėjį Širvintų rajono savivaldybės administracija ir bendrovė „Danielita“ sudarė 6,7 tūkst. eurų vertės sutartį, pagal kurią savivaldybė laikraštyje „Širvintų kraštas“ metus laiko talpins įvairią informaciją ir skelbimus.

Registrų centro duomenimis, vienintelė laikraštį valdančios „Danielitos“ akcininkė yra rajono merės Ž.Pinskuvienės duktė D.Pinskutė.

Praėjusiųjų metų pabaigoje šį pirkimą analizavusi Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) aptiko, kad sutartis sudaryta nusprendus apklausti vieną tiekėją. Apklausos būdu galima vykdyti iki 10 tūkst. eurų vertės pirkimus.

Kaip matyti iš VPT skelbiamos išvados, Širvintų rajono savivaldybės administracijos specialistai nerengė pirkimo dokumentų – tiesiog elektroniniu paštu kreipėsi į „Danielitą“ ir jau kitą dieną gavo laikraščio pasiūlymą, o dar po dviejų dienų pasirašė sutartį.

VPT šiuo atveju apsiribojo tik rekomendacija ir patarė Širvintų rajono savivaldybei perkant neskelbiamos apklausos būdu kreiptis į daugiau nei vieną tiekėją, pasidomėti kainų skirtumais, sužinoti, ar neatsirado naujų tiekėjų.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Širvintų rajono savivaldybė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Širvintų rajono savivaldybė

Paprašyta paaiškinti, kodėl neieškojo daugiau tiekėjų, Širvintų rajono savivaldybės atstovė spaudai Aušrinė Miliukaitė-Janovskienė 15min teigė, jog minėtas pirkimas vyko pagal teisės aktus.

Nors teisės aktai ir leidžia apklausti vieną tiekėją, tačiau šiuo atveju kyla klausimas dėl skaidrumo. Atsakydama į tai, atstovė teigė, kad viešuosius pirkimus vykdo savivaldybės administracija, o ne merė Ž.Pinskuvienė, be to, ji yra deklaravusi, kad „Danielita“ akcininkė yra jos duktė D.Pinskutė.

Kiti laikraščiai dalyvauti konkurse nenorėjo

Anot savivaldybės atstovės, 2016-aisiais vykdant tokį pat pirkimą raštu apklausti trys tiekėjai – visi žinomi Širvintų rajono žiniasklaidos atstovai: VšĮ „Širvintų spauda“, VšĮ „Širvis“ ir „Danielita“.

A.Miliukaitė-Janovskienė pabrėžė, kad perkant šias paslaugas siekiama, kad informacija pasiektų kuo daugiau gyventojų, tuo metų Širvintų rajone didžioji dalis gyventojų gyvena kaimiškose vietovėse, daugelis yra senyvo amžiaus, todėl internetu nesinaudoja, todėl pasirinktas laikraštis, kuris eitų ne rečiau kaip kartą per savaitę ne mažiau 1,5 tūkst. egzempliorių tiražu ir turėtų ne mažiau kaip 500 prenumeratorių.

Nuotr. iš asmeninio archyvo/Daniela Pinskutė
Nuotr. iš asmeninio archyvo/Daniela Pinskutė

Pasak atstovės, registruotas kvietimo dalyvauti pirkime laiškas, siųstas VšĮ „Širvintų Spauda“, sugrįžo, o VšĮ „Širvis“ atsisakė dalyvauti konkurse. Pasiūlymą pateikė tik UAB „Danielita“, o nustačius, kad ji atitinka reikalavimus, buvo pasirašyta sutartis.

Viešųjų pirkimų portalo duomenimis, jos vertė siekė beveik 7,3 tūkst. eurų.

Pernai, pasibaigus sutarčiai, anot atstovės spaudai, Širvintų rajono savivaldybės administracija įvertino 2016 metų pirkimo metu surinktą informaciją ir viešus duomenis apie rajono laikraščius. A.Miliukaitė-Janovskienė pabrėžė, kad neskelbiamą apklausą galima vykdyti apklausiant pasirinktą skaičių tiekėjų, todėl nuspręsta kreiptis į „Danielitą“.

Merės dukters laikraštis „Širvintų kraštas“ vadinamas Ž.Pinskuvienės ruporu – jame vargiai surasi kritikos rajono valdžios atžvilgiu.

VPT duomenimis, 2015 metais, kuomet Ž.Pinskuvienė tapo Širvintų rajono mere, savivaldybė vykdė 15 žodinių apklausų, kreipiantis į konkretų tiekėją, iš jų 10 kartų buvo kreiptasi į „Danielitą“. 2016 metais iš 16 apklausų į Ž.Pinskuvienės dukters įmonę kreiptasi 6 kartus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų