2013 06 18

Viešojo transporto reforma kvepia teismais

Nuo liepos pirmos dienos įsigaliojanti viešojo transporto reforma Vilniuje kursto aistras tarp gyventojų ir sostinės savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“. Pasikeitus tvarkai nebegalios vienkartiniai autobusų ir troleibusų bilietai, už kuriuos pinigai nebus grąžinti.
Viešasis transportas Vilniuje
Viešasis transportas Vilniuje / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Advokatų kontoros „Borenius“ advokato Stasio Drazdausko teigimu, tokiu atveju vilniečiai galės kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba į teismą. „Reikia pažymėti, kad bilietas yra keleivio vežimo sutarties sudarymą patvirtinantis dokumentas, – teigia teisininkas. – Bilietas patvirtina, kad tarp keleivio ir paslaugų teikėjo buvo sudaryta sutartis. Bilietas taip pat patvirtina sutarties sąlygas – paslaugų kainą, sutarties terminą. Jeigu biliete terminas nėra nurodytas, vartotojas turi teisę pasinaudoti paslauga neapibrėžtą terminą“.

S. Drazdauskas pabrėžia, kad vykdant reformą yra keičiamos paslaugų teikimo sąlygos. „Jeigu vartotojas negali pasinaudoti paslauga dėl to, kad buvo pakeistos paslaugų teikimo sąlygos, vartotojui turi būti kompensuojama paslaugų kaina, – sako advokatas. Gyventojai turi teisę raštu kreiptis į įmonę ir prašyti grąžinti pinigus. „Paslaugų teikėjui atsisakius patenkinti vartotojo prašymą, šis dėl pažeistų teisių gali kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba į teismą“, – aiškina S.Drazdauskas.

„Susisiekimo paslaugos“ neketina grąžinti pinigų už nepanaudotus bilietus. Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo darbo grupės vadovo Kastyčio Lubio teigimu, įmonė dėl to nepažeidžia jokių teisės aktų. „Prekių gražinimą ir keitimą reglamentuoja Ūkio ministro įsakymu patvirtintos Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklės. Pagal minėtas taisykles gali būti grąžinamos arba keičiamos tik tokios prekės, kurios yra netinkamos kokybės arba jeigu  pirkėjui nepatinka nusipirktos prekės forma, dydis, spalva, modelis ar komplektiškumas“, – sako sostinės savivaldybės atstovas.

Keisti ir grąžinti ne maisto prekes galima praėjus ne daugiau nei 14 dienų nuo prekės įsigijimo. „Mūsų atveju visi šie variantai negalimi, nes visi bilietai yra kokybiški. Sąlygos prekių keitimui dėl formos, spalvos ar komplektiškumo taip pat neegzistuoja. Net jeigu ir norėtume juos pakeisti, visi bilietai yra įsigyti iki kovo 31 dienos, anksčiau nei prieš 14 dienų“, – aiškina K.Lubys.

Primename, kad iki liepos 1 dienos išnaudoti reikia ir tuos bilietus, kurie buvo įsigyti iš vairuotojo, kadangi keičiasi bilietų kainos. Nuo liepos 1 dienos bilietas perkant iš vairuotojo be nuolaidos kainuos 3,50 Lt, su 50 proc. nuolaida – 1,75 Lt ir galios iki paskutinės maršruto stotelės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos