„Tėvynės labui“ vardą turi ir Vidaus reikalų ministerijos atminimo ženklas, teikiamas sistemos pareigūnams už pasižymėjimą tarnyboje.
„Prisiekiu, kad tarnausiu tiktai Lietuvai ir Lietuvos žmonėms. Ne bankams, ne prekybos centrams, ne oligarchams, ne alkoholio pramonei, tiktai Lietuvos žmonėms. Tėvynės labui!“ – trečiadienį pristatydamas savo trumpą rinkimų programą, komandą ir šūkį kalbėjo S.Skvernelis.
Šūkis „Tėvynės labui“ yra tinkamas visiems žmonėms.
Klausiamas, kodėl šūkį pasiskolino, kandidatas tikino, kad jis yra labai prasmingas.
„Aš esu žmogus, kuris visą gyvenimą tarnavo valstybei. Todėl tas šūkis „Tėvynės labui“ yra tinkamas visiems žmonėms, kurie savo kasdieniu darbu, ar jis medikas, mokytojas, ar paramedikas, ar ugniagesys, ar policininkas, ar valstybės tarnautojas, kuris dirba, tarnauja tėvynei, jis yra labai prasmingas“, – teigė S.Skvernelis.
Primena, iš kur atėjo
Viešųjų ryšių specialistas M.Katkus S.Skvernelio rinkiminį šūkį vertina teigiamai, nors jis ir pasiskolintas.
„Kiekvienas politikas ieško šūkio, kuris atspindėtų jo politiką, asmenybę, biografiją, stipriąsias puses. Šis šūkis yra paprastas, įsimenantis, be to, turi patriotizmo užtaisą. Nepaisant to, kad dvejus metus su S.Skverneliu bendraujame kaip su premjeru, jis visą savo karjerą buvo sistemos žmogus. Žmonės su juo susipažino kaip su principingu policijos komisaru, gerai vertintu vidaus reikalų ministru“, – priminė M.Katkus.
Jo manymu, su šūkiu „Tėvynės labui“ S.Skvernelis bando grįžti prie ištakų ir rinkėjams priminti, kaip, iš kur jis atėjo į didžiosios politikos areną.
„Tokiu būdu į S.Skvernelį kreipiamas žvilgsnis ne kaip į socialinio teisingumo siekiantį ar nuolatos su priešais besikaunantį premjerą, bet kaip į sistemos žmogų, davusį priesaiką tarnauti Lietuvai. Tai yra bandymas grįžti prie to S.Skvernelio, kuris buvo populiaresnis nei dabartinis“, – svarstė M.Katkus.
Gerų šūkių reikėtų paieškoti
Tiesa, M.Katkus neatmeta galimybės, kad daliai visuomenės šūkis gali sukelti atmetimo reakciją.
„Dalį sisteminių žmonių, kurie gyvena su tuo šūkiu lūpose, premjero pasirinkimas galėtų užgauti, sukelti tam tikrą priešpriešos jausmą, jautrią reakciją. Kita vertus, tokiu būdu kandidatas siekia būti atpažįstamas. Nežinau, ar dabar galėtumėte prisiminti ir pasakyti kurio nors kito kandidato šūkį“, – samprotavo M.Katkus.
Jo įsitikinimu, S.Skvernelis turi visišką teisę naudotis šūkiu, nes jo niekas nepatentavo.
„Šūkių iš esmės nepervertinčiau, nors pasaulio komunikacijos istorijoje jie yra svarbūs. Šis šūkis nėra iš tų, kuriuo būtų galima laimėti rinkimus, kaip, tarkime, Rolando Pakso šūkis „Tvarka bus“, kuris buvo labai įsimenantis ir skyrėsi nuo kitų 2002 metų rinkimuose“, – kalbėjo M.Katkus.
Viešųjų ryšių specialisto vertinimu, absoliuti dauguma šūkių rinkimuose būna neįsimenami. „Tokių šūkių, kaip „Make America great again“ arba „Change we can“, ir pasaulio istorijoje nėra labai daug“, – apibendrino M.Katkus.