Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 03 13

Viešųjų ryšių specialistas M.Katkus įvertino S.Skvernelio prezidentinės kampanijos šūkį

„Tėvynės labui!“ – su tokiu šūkiu prezidento posto sieks premjeras Saulius Skvernelis. Atpažįstamą ir įsimenantį šūkį kandidatas į prezidentus pasiskolino iš uniformuotų pareigūnų bendruomenės. Šūkis skamba ir kariškių, ir šaulių lūpose. Viešųjų ryšių specialistas Mykolas Katkus šūkio pasirinkimą vertina kaip pastangas grįžti prie to S.Skvernelio, kuris buvo populiaresnis nei dabartinis.
Saulius Skvernelis
Saulius Skvernelis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Tėvynės labui“ vardą turi ir Vidaus reikalų ministerijos atminimo ženklas, teikiamas sistemos pareigūnams už pasižymėjimą tarnyboje.

„Prisiekiu, kad tarnausiu tiktai Lietuvai ir Lietuvos žmonėms. Ne bankams, ne prekybos centrams, ne oligarchams, ne alkoholio pramonei, tiktai Lietuvos žmonėms. Tėvynės labui!“ – trečiadienį pristatydamas savo trumpą rinkimų programą, komandą ir šūkį kalbėjo S.Skvernelis.

Šūkis „Tėvynės labui“ yra tinkamas visiems žmonėms.

Klausiamas, kodėl šūkį pasiskolino, kandidatas tikino, kad jis yra labai prasmingas.

„Aš esu žmogus, kuris visą gyvenimą tarnavo valstybei. Todėl tas šūkis „Tėvynės labui“ yra tinkamas visiems žmonėms, kurie savo kasdieniu darbu, ar jis medikas, mokytojas, ar paramedikas, ar ugniagesys, ar policininkas, ar valstybės tarnautojas, kuris dirba, tarnauja tėvynei, jis yra labai prasmingas“, – teigė S.Skvernelis.

Primena, iš kur atėjo

Viešųjų ryšių specialistas M.Katkus S.Skvernelio rinkiminį šūkį vertina teigiamai, nors jis ir pasiskolintas.

„Kiekvienas politikas ieško šūkio, kuris atspindėtų jo politiką, asmenybę, biografiją, stipriąsias puses. Šis šūkis yra paprastas, įsimenantis, be to, turi patriotizmo užtaisą. Nepaisant to, kad dvejus metus su S.Skverneliu bendraujame kaip su premjeru, jis visą savo karjerą buvo sistemos žmogus. Žmonės su juo susipažino kaip su principingu policijos komisaru, gerai vertintu vidaus reikalų ministru“, – priminė M.Katkus.

Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr./Saulius Skvernelis
Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr./Saulius Skvernelis

Jo manymu, su šūkiu „Tėvynės labui“ S.Skvernelis bando grįžti prie ištakų ir rinkėjams priminti, kaip, iš kur jis atėjo į didžiosios politikos areną.

„Tokiu būdu į S.Skvernelį kreipiamas žvilgsnis ne kaip į socialinio teisingumo siekiantį ar nuolatos su priešais besikaunantį premjerą, bet kaip į sistemos žmogų, davusį priesaiką tarnauti Lietuvai. Tai yra bandymas grįžti prie to S.Skvernelio, kuris buvo populiaresnis nei dabartinis“, – svarstė M.Katkus.

Gerų šūkių reikėtų paieškoti

Tiesa, M.Katkus neatmeta galimybės, kad daliai visuomenės šūkis gali sukelti atmetimo reakciją.

„Dalį sisteminių žmonių, kurie gyvena su tuo šūkiu lūpose, premjero pasirinkimas galėtų užgauti, sukelti tam tikrą priešpriešos jausmą, jautrią reakciją. Kita vertus, tokiu būdu kandidatas siekia būti atpažįstamas. Nežinau, ar dabar galėtumėte prisiminti ir pasakyti kurio nors kito kandidato šūkį“, – samprotavo M.Katkus.

Jo įsitikinimu, S.Skvernelis turi visišką teisę naudotis šūkiu, nes jo niekas nepatentavo.

„Šūkių iš esmės nepervertinčiau, nors pasaulio komunikacijos istorijoje jie yra svarbūs. Šis šūkis nėra iš tų, kuriuo būtų galima laimėti rinkimus, kaip, tarkime, Rolando Pakso šūkis „Tvarka bus“, kuris buvo labai įsimenantis ir skyrėsi nuo kitų 2002 metų rinkimuose“, – kalbėjo M.Katkus.

Alytaus ekonomikos forumo organizatorių nuotr./Mykolas Katkus
Alytaus ekonomikos forumo organizatorių nuotr./Mykolas Katkus

Viešųjų ryšių specialisto vertinimu, absoliuti dauguma šūkių rinkimuose būna neįsimenami. „Tokių šūkių, kaip „Make America great again“ arba „Change we can“, ir pasaulio istorijoje nėra labai daug“, – apibendrino M.Katkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?