„Žmonės jau ruošėsi laipintis į lėktuvą, kai buvo pranešta, kad skrydis pusvalandžiui nukeliamas, – „15min“ pasakojo klaipėdietė Egidija, į Turkiją išsiruošusi kartu su dukterimi Ugne. – Tačiau po pusvalandžio mums buvo pranešta, kad išskrisime dar po valandos. Praėjus šiam laikui, informacija dar sykį patikslinta: lėktuvas pakils po dviejų valandų.“
Į oro uostą apie 180 poilsiautojų suvažiavo dar gerokai prieš 5 val. ryto – išskristi į Antaliją jie tikėjosi 5:30 val. „Už skrydį atsakingi asmenys tempė gumą, nesuteikdami jokios informacijos, – piktinosi vilniečių pora Laura ir Aurimas. – Iš pradžių kalbėjo apie prastą orą, vėliau apie kažkokius lėktuvo gedimus. Žmonės nežinojo, ką daryti. Oro uoste pralaukėme devynias valandas, nes skrydis buvo vis nukeliamas. Būtų žinoję, kad teks tiek laiko laukti, daug žmonių būtų sumąstę, ką veikti – kas namo būtų sugrįžęs, kas į miestą išvažiavęs.“
Nemažai poilsiautojų į Vilnių atvyko iš kitų miestų. „15min“ kalbinti pašnekovai pasakojo, kad buvo žmonių, į sostinę atvažiavusių naktį. „Viena moteris iš Radviliškio išvažiavo naktį. Po ilgos kelionės atvyko čia ir dar teko laukti visą dieną“, – pasakojo Laura.
Būtų žinoję, kad teks tiek laiko laukti, daug žmonių būtų sumąstę, ką veikti – kas namo būtų sugrįžęs, kas į miestą išvažiavęs.Labiausiai žmonės piktinosi, kad informaciją teko išgauti „piktuoju“. „Kol poilsiautojai griežtai nepradėjo bendrauti su kelionių organizatoriumi, tol mumis buvo faktiškai nesirūpinama“, – sakė Egidija. Išgirdusi žmonių pasipiktinimus, aviakompanija „Small Planet“ iš pradžių visiems išdalijo 25 litų vertės kuponus, už kuriuos žmonės galėjo pavalgyti oro uosto kavinėje. Kai skrydis buvo ir toliau atidedamas, apie 15 val. kai kurie keleiviai buvo nuvežti į netoli oro uosto esančius du trijų žvaigždučių viešbučius. Čia poilsiautojams suteikti kambariai ir maitinimas.
„Į viešbučius išvažiavo ne visi. Kai kurie vilniečiai išvyko namo. Kiti liko oro uoste, – pasakojo Aurimas. – Į šį viešbutį atvežė 13 poilsiautojų.“
Reikalaus kompensacijų
Viešbutyje atostogų pradžios laukusi vilniečių pora sakė ketinanti prašyti kompensacijų už prarastą atostogų dieną, tačiau taip pat abejojo, ar pavyks ką nors gauti. „Žinoma, kad kompensacijos prašysime – praradome vieną atostogų dieną. Tačiau vargu, ar ką nors gausime“, – svarstė Laura.
Savo ruožtu Egidija iš rankinės išsitraukė aviakompanijos oro uoste išdalytas pretenzijos formas. „Tik nelabai suprantame šias formas, nes jose rašoma apie pretenzijas dėl bagažo, o ne dėl vėluojančio skrydžio“, – kalbėjo Egidija.
Į viešbutį atvežtiems žmonėms buvo pranešta, kad skrydis įvyks 19 val. Visų paprašyta būti pasiruošusiems į oro uostą išvykti 18:40 val. Tačiau apie 17 val. ne visi buvo nusiteikę optimistiškai. „Abejoju, ar šiandien išskrisime, – sakė Ugnė. – Jau ir taip visą dieną pralaukėme.“
Gedimas orlaivyje
Bendrovės „Small Planet“ atstovė spaudai Ernesta Raulonytė „15min“ sakė, kad skrydis buvo atidėtas kilus įtarimams, jog orlaivis nėra techniškai tvarkingas. „Skrydis vėluoja dėl techninės priežasties, kuri šiuo metu jau yra nustatyta, bei laukiama pakaitinės detalės, kuri turėtų atvykti apie 19 val. Kaip alternatyvos šiuo metu kelionei ieškoma ir antrojo orlaivio, – sakė E.Raulonytė. – Nesmagu, kad taip nutiko, tačiau esant tokiai situacijai, skrydžio atidėjimas yra įprastinė praktika. Keleiviais pasirūpinta pagal galiojančius teisės aktus.“ Galiausiai iš dviejų alternatyvų pasirinkta pirmoji – nuspręsta pakeisti lėktuvo detalę.
Vilniaus oro uosto informacija skelbia, kad lėktuvas į Antaliją pakilo 21.30 val.