Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 06 12

Vilniaus gyventojai po liūties: „Atrask Italiją Lietuvoje – skelbiame Venecijos dienas!“

„Vaizdai pro mūsų langus primena Veneciją“, – nelinksmai juokauja naujame sostinės kvartale Pilaitėje gyvenantys vilniečiai. Ne grožiu jie džiaugiasi, o nepatogumus kenčia, nes kiekviena liūtis parodo tikrąją šio kvartalo kelio būklę – jį tuomet įveikti lengviau turbūt būtų valtimi, o ne automobiliu. Kvartalo vystytojai pirštu bado į savivaldybę, pastaroji sako, kad gatvė nėra prioritetinė.
„Šiaurės pašvaistės“ kvartalo gyventojai po liūčių sunkiai pasiekia savo namus.
„Šiaurės pašvaistės“ kvartalo gyventojai po liūčių sunkiai pasiekia savo namus. / 15min skaitytojo nuotr.

Įžvelgia nesąžiningumą

Arnoldas J., gyvenantys Vilniaus Pilaitėje neseniai išdygusiame kotedžų kvartale, kuris pavadintas žaviu „Šiaurės pašvaistės“ vardu, sako, kad namus pasiekti po didesnio lietaus darosi neįmanoma.

„Patekti namo darosi neįmanoma, projektas „Šiaurės pašvaistė“ (Įsruties, Danės ir Tolminkiemio g. Vilniuje) yra atribotas nuo miesto. Pasak savivaldybės, J.Bretkūno atkarpa nuo Įsruties iki Tolminkiemio g. nėra gatvė, o tik išvažinėtas statybininkų gruntas. O Tolminkiemio g. gyventojai negali važiuoti asfaltuoti keliu dėl UAB „Vilmesta“ pastatytų betoninių blokų. Palijus menkiausiam lietui kelias darosi nepravažiuojamas, balos vietomis jau siekia automobilių durelių apačią.

Gyventojams kyla klausimas dėl projekto vystytojo ir savivaldybės nesąžiningumo, kodėl niekas nebuvo įpareigotas išasfaltuoti kelio, nes gyventojai fiziškai neturi privažiavimo iki savo namų“, – teigė Arnoldas.

VIDEO: Vilniuje gyvenantys žmonės skundžiasi gatve – po liūties lyg Venecijoje

Jam antrina ir ten pat gyvenanti Karina (pavardė redakcijai žinoma). Anot moters, perkant būstą statytojas garantavo, kad kelias ir privažiavimai bus sutvarkyti, kai baigsis statybos.

„Tegyvuoja Venecija!“

„Statybos baigėsi 2018 metais. Jau 2 metus mes kariaujame ir su statytoju, ir su savivaldybė. Nes statytojas nurodė, kad kelias priklauso savivaldybei ir ji turėtų sutvarkyti gyventojams privažiavimą prie butų. Mes, gyventojai, vis rašome skundus, tačiau savivaldybė vis randa priežastis netvarkyti“, – skundėsi Karina.

Skambiai „Šiaurės pašvaiste“ pavadinto kvartalo gyventojai po gausesnio lietaus gali džiaugtis vaizdais, kurie primena Veneciją.

Jos teigimu, čia esama ir statytojų kaltės, nes parduodami būstus jie pateikė visiškai kitokį vaizdą, nei tenka matyti gyventojams dabar: „O visgi kodėl kelio nėra? Nors jis visu gražumu plytėjo būsimiems gyventojams rodomose vizualizacijose, pardavėjas patikindavo, kad kelią jau tuoj tuoj išasfaltuos savivaldybė, tik orams pagerėjus, ir besdavo pirštu į miesto planą, kur šis kelias yra. Gyventojai tuo tikėjo. O dabar paaiškėjo, kad kelias bus kada nors gal iki 2030 metų.“

15min skaitytojo nuotr./„Šiaurės pašvaistės“ kvartalo gyventojai po liūčių sunkiai pasiekia savo namus.
15min skaitytojo nuotr./„Šiaurės pašvaistės“ kvartalo gyventojai po liūčių sunkiai pasiekia savo namus.

Tad kol kas čia gyvenantiems žmonėms tenka braidyti purvynais ir ironiškai savo kvartalą vadinti Venecija. „Skambiai „Šiaurės pašvaiste“ pavadinto kvartalo gyventojai po gausesnio lietaus gali džiaugtis vaizdais, kurie primena Veneciją. Iš tikrųjų vienintelis kelias į antro ir trečio etapo gyventojų kotedžus po gausesnio lietaus virsta patvinusiu ežeru ar net visu ežerynu. Antradienio rytą prekes pristatęs kurjeris pastebėjo, kad „pas jus čia tuoj reikės laivais plaukti“. Kurjeriai čia užsuka ne taip ir dažnai, o gyventojai kasdien mėgaujasi tokiu „keliu“.

Lietui išdžiuvus, lieka kita problema – duobės ir dulkės. Sausesnėmis dienomis važiuojant per duobes duobeles kratosi automobiliai, jau yra buvę ir sugadintų automobilių. Tuo tarpu gyventojai, kurių kotedžų langai išeina į šitą „kelią“, gauna papildomą bonusą – daug dulkių savo terasoje bei ant langų“, – apie kasdienybę pasakojo Karina.

Gyventojai šaiposi, kad savo kvartale neturi „valstybinės svarbos“ asmenų, kad kelio jiems greičiausia teks laukti dar labai ilgai. O ir svajonės jų jau keičiasi – vietoj asfalto dauguma jau sutiktų važinėti ir bent neduobėtu žvyrkeliu. „Dar, būna, svajoja žmonės apie asmeninius sraigtasparnius, su kuriais galėtų nusileisti ant kotedžo stogų. Ypač lietui lyjant... O kol kas tegyvuoja Venecija!“, – ironijos nestokojo Karina.

Taip atrodys, kai ateis laikas

Projektą „Šiaurės pašvaistė“ įgyvendina UAB „Perpeta“. Paskambinus bendrovės nurodomu telefonu atsiliepė vyras, prisistatęs Mindaugu, kuris iš pradžių teigė darbo metu tokiais klausimais negalįs kalbėti, tada – kad kalbėtis apie tai reikėtų su savivaldybe ir tik su ja.

„Jūs pasidomėkite, kieno tas kelias yra, o tas kelias yra Vilniaus savivaldybės, gal jiems paskambinkite ir paklauskite, kaip jie galėtų suvaldyti liūtį, kaip jie galėtų padaryti tą kelią greičiau“, – teigė įmonės telefonu atsiliepęs Mindaugas.

Paprašius patikslinti, kodėl parduodant būstus pateiktose reklaminėse vizualizacijose kelias atrodė tiesiog puikus, jis tik nusišaipė: „O jūs matėte vizualizacijose, kokio dydžio saulė buvo nupiešta? Ar tokią esat matę kada nors? Taip atrodys tas kvartalas, ateis laikas, kada tas kvartalas taip atrodys, kiekvienas turi daryti, ką jis privalo padaryti, kiekvienas turi vykdyti savo įsipareigojimus. Jeigu savivaldybės įsipareigojo padaryti kelią, tai savivaldybė padarys tą kelią ir taip atrodys tas kvartalas.“

„Šiaurės pašvaistė“ projekto vizualizacija/Kvartalo su privažiavimo keliu vizualizacija
„Šiaurės pašvaistė“ projekto vizualizacija/Kvartalo su privažiavimo keliu vizualizacija

Savivaldybė: ši gatvė nėra prioritetinė

Tačiau Vilniaus miesto savivaldybė tvirtina, kad ši gatvė remonto tikrai sulauks, tik laiko bent kol kas nurodyti niekas negali.

Kaip 15min sakė savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vyresnysis patarėjas Arūnas Visockas, šiems gyventojams tikrai nebuvo žadėta, jog gatvė atsiras, kai tik jie ten įsikurs.

„Savivaldybė turi parengusi projektą, bet šiandien tai yra ne prioritetinis objektas, tai jeigu gyventojai norėtų artimiausiu metu turėti tą kelią, siūlymas būtų prisidėti 50 proc. pagal programą 50/50. Jeigu ne – kažkada, kai atsiras šalia Karaliaučiaus gatvės tęsinys, bus jungtys, tada ir savivaldybė padarys tą kelią. Kadangi jungčių dabar nėra, tai būtų akligatvis“, – teigė A.Visockas.

Jis pripažino – vystytojai neretai naudojasi gudrybe, kad projekto vizualizacijose aplinką parodo gražiau, teigdami, jog taip pristato savivaldybės planus vienai ar kitai miesto teritorijai. Bet tai esą ne visada rodo, kad savivaldybė pasiruošusi įgyvendinti tokius planus tuoj pat.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs