2023 08 04

Vilniaus mazutu nebešildys: kas jį pakeis ir kiek tai kainuos vilniečiams

Dujų kainai praeitą vasarą pasiekus neregėtas aukštumas, Vilnius nuo tokių pat didelių šilumos kainų gelbėjosi degindamas mazutą. Nors pasigirsdavo balsų, kad ši kuro rūšis neekologiška, vis dėlto net politiniai oponentai valdžios garsiai kritikuoti nedrįso dėl tokio sprendimo. Vilniečiai savo ruožtu nepajuto kainų šuolio. Ateinantį šildymo sezoną mazuto Vilnius nebedegins. O kaip bus su kainomis?
Vilniaus kogeneracinė jėgainė
Vilniaus kogeneracinė jėgainė / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Sutaupė 30 mln. eurų

Praeito šildymo sezono metu maždaug trečdalis šilumai reikalingos energijos Vilniuje buvo pagaminta iš mažasierio mazuto. Tai, kaip po šildymo sezono teigė Vilniaus šilumos tinklai, vilniečiams leido sutaupyti apie 30 mln. eurų.

Vis dėlto tiek įmonė, tiek ir Vilniaus miesto valdžia sulaukė kritikos dėl taršaus šilumos šaltinio.

Nuo pat praeito sezono pradžios, kai priimtas sprendimas deginti mažasierį mazutą, kartota, jog tai vieno sezono sprendimas. Sezonui pasibaigus Vilniaus šilumos tinklų generalinis direktorius Gerimantas Bakanas laidoje 15/15 kartojo, kad rudenį mazuto neprireiks, jei bent 40 proc. pajėgumu pradės veikti Vilniaus kogeneracinė jėgainė.

„Praeito šildymo sezono metu naudojom 10 proc. dujų ir 31 proc. mažasierio mazuto, tai aš taip labai preliminariais skaičiais įsivaizduoju, kad dujų kitą sezoną reikės apie 25 proc., lyginant su šiais metais“, – skaičiavo G.Bakanas.

Šiuo metu vyksta bandymai

Vilniaus kogeneracinės jėgainės (VKJ) atstovas Artūras Ketlerius 15min teigė, kad šiuo metu jėgainėje vyksta karštieji bandymai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis