Vežėjai piktinasi – jiems siūloma nuo naujųjų metų važinėti tomis gatvėmis, kur vargu ar bus keleivių. Anot bendrovės „Transrevis“ direktoriaus Vlado Dapkaus, 1, 2, 5 ir 62 mikroautobusų keleiviams reikės gerokai pakoreguoti savo įpročius, nes mikroautobusai važiuos visai kitaip, nei iki šiol.
Populiariausias gatves aplenks
Tarkime, važiuodami iš Stoties į Pilaitę 1 numeriu pažymėti mikroautobusai iš Pylimo gatvės suks nebe į Jogailos, o į Pamėnkalnio gatvę, tuomet – A.Jakšto, A.Goštauto gatvėmis pasieks Geležinio Vilko tiltą ir pervažiavę Nerį įsuks į T.Narbuto gatvę bei kelionę tęs jau įprastu maršrutu. Važiuojant į Stotį šio maršruto mikroautobusas jau nesuks Pylimo gatvės link, o į važiuos Vasario 16-osios, Tauro, Mindaugo gatvėmis iki Kauno gatvės.
„Tai gatvės, kur keleivių nėra ir niekam to transporto nereikia“, – įsitikinęs V.Dapkus.
Kitas, iš Fabijoniškių į Stotį važiuojančio 2-ojo mikroautobuso, maršrutas keisis dar labiau. V.Dapkaus teigimu, išsukus iš Fabijoniškių pro „Akropolį“ bus važiuojama ne Kalvarijų, o Geležinio Vilko gatve pro Vingio parką į V.Pietario, Žemaitės, Kauno gatves ir Stotis bus pasiekiama iš kitos pusės.
Atrodo kaip pasityčiojimas
„Sutartis dėl tokių pasikeitusių maršrutų siūloma pratęsti metams. Po metų gal vėl keisis. Mums šitas pasiūlymas atrodo kaip pasityčiojimas. Gal miestui ir reikia tokių maršrutų, gal atsiras, kas norės taip važinėti, bet tai būsime ne mes“, – kategoriškai kalbėjo V.Dapkus.
62 maršrutų mikroautobusai nebevažinės Kalvarijų gatve. Už „Akropolio“ suks Geležinio Vilko gatve, todėl, anot V.Dapkaus, atimama ta maršruto dalis, kur susirenka daugiausia keleivių.
Iš Santariškių į Stotį per Baltupius dabar važiuojantis 5 mikroautobusas taip pat nevažinės Kalvarijų gatve. Jo trasa suks į Žvalgų, vėliau Verkių, Rinktinės gatves, per Karaliaus Mindaugo tiltą, palei Katedrą, tuomet Maironio ir Subačiaus gatvėmis pasieks stotį.
Nuostolingai nevažinės
„Norint rasti naujų keleivių reikia laiko. Gal dalis maršrutų tikrai pasitvirtins, atsiras keleivių, sunku atspėti nepradėjus važinėti. Bet sutartis trumpalaikė, todėl negalime pasirašyti tokio nuosprendžio. Kas gali sau šios dienos sąlygomis leisti metus dirbti nuostolingai?“ – svarstė V.Dapkus.
Vežėjai siūlys savivaldybei palikti dabartinius maršrutus bent jau iki tol, kol galutinai paaiškės, kokio transporto Vilniui reikia.
Anot savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojo Algirdo Šešelgio, vežėjai savo atsakymą savivaldybei dėl pasiūlytų maršrutų korekcijų turi pateikti iki šio penktadienio, lapkričio 11 d. Kol kas savivaldybė nežino, ar jų siūlymai koreguoti maršrutus vežėjus tenkina, ar ne.
Keis ir kitus
Pokyčių gali sulaukti ir po miestą kursuojančių privačių autobusų bendrovės.
Su trimis iš jų miesto savivaldybės sutartys baigiasi šių metų pabaigoje, tad šiuo metu svarstoma, koks bus tolimesnis šių autobusų likimas. Esą jie nėra siejami su keleivių vežimu mikroautobusais, tačiau maršrutai taip pat gali sulaukti korekcijų.