Jose bus numatytas įpareigojimas, kad pasibaigus darbo dienai statybos darbų rangovas ar užsakovas privalės nedelsdamas sutvarkyti užterštas gatves, šaligatvius ir žaliuosius plotus, o esant sugadintai kelio dangai – po visų darbų atkurti ją savo lėšomis.
Pasak Vilniaus rajono mero Roberto Duchnevičiaus, šis sprendimas padės saugoti viešąją infrastruktūrą, mažins eismo įvykių, kuriuose nukenčia žmonės ir gadinamos jų transporto priemonės, riziką, taip pat savivaldybė sutaupys lėšų pati netvarkydama užterštų gatvių.
Taisyklių pakeitimo projektą inicijavęs socialdemokratų frakcijos seniūnas Ruslanas Baranovas pabrėžė, kad susidaro situacija, kuomet darbus vykdant, pavyzdžiui pusę metų, ir užteršus kelio dangą, ji paliekama tokia, nes dabartinis įpareigojimas yra ją sutvarkyti tik baigus visus darbus.
„Gyventojams tokiais kelias tenka naudotis kasdien. Tad sulaukiama žmonių nusiskundimų dėl užterštų kelio dangų prie statybviečių ar smėlio, žvyro karjerų. Dažnai tai lemia nenuvalytais ratais išvažiuojantys miškovežiai ir kitos sunkiasvorės transporto priemonės. Po jų ant kelio dangos lieka žemės, akmenys. Darbų vykdytojai turėtų nušluoti ar nuplauti tokius nešvarumus, kitu atveju tai tenka tvarkyti pačiai savivaldybei“, – sako R.Baranovas.
Minėtose taisyklėse bus numatyta, kad statybos darbus vykdantys asmenys privalo transportą eksploatuoti taip, kad nebūtų teršiama už darbų teritorijos esanti aplinka: gatvės, šaligatviai, žalieji plotai. Pasibaigus darbo dienai, darbų rangovas ar užsakovas privalės nedelsiant sutvarkyti gatves, šaligatvius ir žaliuosius plotus, o, esant sugadintai kelio dangai, turės ją atkurti savo lėšomis baigus visus darbus.
Be to, žemės ūkio darbus atliekantys asmenys privalės saugoti, negadinti ir neteršti greta esančių bendro naudojimo objektų ir kelių, jų šlaitų, gatvių, pėsčiųjų takų, žaliųjų zonų. Pasibaigus darbo dienai privalės nedelsdami sutvarkyti užterštą teritoriją, o sugadinę kelio dangą − atstatyti ją savo lėšomis po visų darbų.