Už balsavo 33 tarybos nariai.
Skelbiama, kad savivaldybės įmonė nekonkuruos su pigiausias paslaugas teikiančiomis bendrovėmis – vieno kilometro kaina sieks 2,20 Lt. Ši kaina esą yra pakankama norint sumokėti visus mokesčius valstybei, išperkamąją nuomą už automobilius ir 2000 Lt į rankas siekiantį atlyginimą kiekvienam taksistui.
Tarybos posėdžio išvakarėse Vilniaus meras Artūras Zuokas socialiniuose tinkluose siūlė rinkti vieną iš trijų galimų būsimosios įmonės pavadinimų. Anot mero, taksi bendrovė galėtų vadintis „Start Vilnius“, „Vilniaus startas“ arba „Vilnius veža“. Meras sulaukė ir kitų pasiūlymų, kaip galėtų vadintis ši bendrovė, tarkim, paprasčiausiai „Vilniaus taksi“.
Automobiliai nusidėvės per dvejus metus?
Vilniaus tarybos opozicija įsitikinusi, kad kurti taksi įmonę nėra savivaldybės darbas, tai tebus lėšų švaistymas. Tačiau jos žodžio valdantieji tradiciškai neišgirdo.
Anot Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos atstovo Algio Strelčiūno, taksi bendrovėse dirbantys vairuotojai paskaičiavo, kad norint uždirbti tiek, kiek planuoja savivaldybė, kiekvienas automobilis per metus turėtų nuvažiuoti daugiau nei 250 tūkst. km, tai yra, per dieną – po 740 km. „Vadinasi, po dvejų metų šie automobiliai visiškai susidėvės ir būsime išmetę kaip į balą tą pusę milijono litų, kurią dabar planuojama skirti naujosios bendrovės kūrimui“, – teigė A.Strelčiūnas.
Taip pat A.Strelčiūnas nurodė bent keletą įstatymo pažeidimų savivaldybei steigiant tokią įmonę. Pagrindinis yra tas, kad keleivių vežimas lengvaisiais taksi automobiliais nėra viešoji paslauga.
Savivaldybė valdys 51 proc. viešosios įstaigos ir jos kūrimui biudžete yra numačiusi skirti 0,5 mln. Lt. Likusios dalies savininkė bus savivaldybės įmonė „Vilniaus viešasis transportas“. Planuojama įsigyti 100 naujų automobilių išperkamosios nuomos būdu. Vilniaus savivaldybė jau skelbė laukianti siūlymų, kaip turėtų būti apipavidalinti taksi automobiliai. Pagal išplatintus piešinius automobilių žinovai spėjo, kad tai bus „Vokswagen Touran“ ir „Ford Mondeo“ automobiliai. Oficialiai savivaldybė kol kas neatskleidžia, ar jau yra suderėjusi, kokius automobilius ir už kiek pirks.
Sumanymas kurti tokią savivaldybės įmonę garsiai išsakytas po to, kai vasario mėnesį didžiausiose sostinės taksi bendrovėse buvo atliktos kratos, dalis vairuotojų liko be darbo. Tuomet miesto vadovai taksi vairuotojams pasiūlė išeitį: gauti individualios veiklos liudijimus ir dirbti savarankiškai, o juos aptarnautų savivaldybės įkurta dispečerinė.
Dispečerinė veikia jau kelias savaites, tiesa, jos paslaugomis naudojasi vos keli taksistai.
Konkurencijos taryba nepritaria
Konkurencijos taryba yra išsakiusi savo nuogąstavimus, kad kurdama pirma dispečerinę, o po to ir taksi įmonę Vilniaus savivaldybė gali iškraipyti arba riboti konkurenciją tarp taksi paslaugas teikiančių įmonių. Esą su savivaldybės dispečerine sudarę sutartis taksistai galės naudotis savivaldybės turtu – navigacijos įranga, o savo paslaugas reklamuoti nemokamai, nes visa tai bus finansuojama iš savivaldybės biudžeto.
Vicemeras Romas Adomavičius tai neigė sakydamas, kad savivaldybė yra už legalų, sąžiningą taksi verslą ir įkūrus taksi dispečerinę konkurencija nėra ribojama. To nebus ir pradėjus veikti savivaldybės taksi įmonei.
Savivaldybė įsitikinusi, kad įkūrusi tokią įmonę sugebės sutaupyti išlaidas savo transportui. Ketinama atsisakyti dabar turimo automobilių parko ir naudotis šiuo taksi. Anot Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus, savivaldybė turi 74 automobilius, iš jų 13 priklauso Saugaus miesto departamentui, 22 – seniūnijoms.
Per metus šių automobilių eksploatavimas kainuoja apie 700 tūkst. Lt. Taip pat savivaldybėje dirba 9 vairuotojai, jų atlyginimams ir mokesčiams per metus dar tenka sukrapštyti apie 270 tūkst. Lt.