Vilniaus taryba svarstė klausimą, ar miestas turėtų padidinti „Start Vilnius“ įstatinį kapitalą 5 mln. Lt. Šios lėšos yra numatytos biudžete pagal transporto vystymo programą.
Tačiau opozicijai toks lėšų skyrimas kelia įtarimų. Esą buvo kalbama apie tai, kad „Air Lituanica“ turės strateginį partnerį, kurio lėšos ir būtų skiriamos skrydžių bendrovės veiklai plėtoti. O dabar aiškėja, kad dar dvejus metus to investuotojo nebus, o miestas per tą laiką iš savo kiauro biudžeto bendrovei skirs iš viso 15 mln. Lt.
Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos narys Vidas Urbonavičius sakė, kad frakcija buvo susitikusi su „Air Lituanica“ naujuoju direktoriumi, kuris tvirtino tikįs, jog įkūrus „Air Lituanica“ klubą jo nariams būtų parduota 17 proc. Akcijų. Tačiau tai nėra strateginis investuotojas, apie kurį buvo kalbama anksčiau.
Anot A.Zuoko, šis savivaldybės sprendimas leistų jau birželį pradėti bendrovės skrydžius, be to, toks savivaldybės indėlis padėtų ieškant strateginio partnerio. Esą jau yra kalbama su galimu investuotoju Didžiojoje Britanijoje.
„Tai investicijos, kurios didina miesto pajamas, todėl turime rasti balansą tarp skiriamų lėšų socialiniams reikalams ir verslo projektams. Skrydžių bendrovė didins pajamas, o tuomet jas galėsime skirti darželiams, mokykloms ar kitiems poreikiams. Turime rasti balansą tarp pajamų ir išlaidų. O tai investicijos, kurios duoda grąžą ir kuria pridėtinę vertę miestui ir valstybei“, – kalbėjo A.Zuokas.
Vis dėlto tai neįtikina opozicijos. V.Urbonavičius situaciją vadina paprastai – tai brangi afera. „Per trejus metus bus skirta daugiau nei 18 mln. Lt. Be to, po trejų metų ši bendrovė turės tiek pat skolų. Todėl realiai po trejų metų, kai ši tarybos kadencija bus pasibaigusi, nauja kadencijai teks spręsti, ką daryti su minus 36 mln. Lt. Atsižvelgiant į šių metų biudžetą yra visiškai nesuvokiama, iš ko tie pinigai bus paimti. Iš mokyklų, darželių? Už tuos 15 mln. Lt galima būtų naują mokyklą ar darželį pastatyti“, – piktinosi V.Urbonavičius.
Opozicijos atstovas įsitikinęs, kad tai tėra mero viešųjų ryšių akcijos. Esą nemaža dalis skiriamų lėšų bus skiriama reklamai. „Tarkim, 2015 metais yra numatyti 8 mln. Lt reklamai, o tai sutampa su tais metais vyksiančia savivaldybių tarybų rinkimų kampanija“, – savo pastebėjimais dalinosi V.Urbonavičius.
Galutinis sprendimas turėtų būti priimtas kitame Vilniaus tarybos posėdyje, kol kas jį dar svarstys komitetai. Tačiau jeigu taryba galų gale pritars 5 mln. Lt skirti šiam projektui, V.Urbonavičius pasiryžęs kreiptis į Valstybės kontrolę, kad būtų išaiškintas, ar yra tikslinga tam skirti mokesčių pinigus ir ar tai atitinka Viešųjų pirkimų įstatymą.
„Niekur neparašyta, kad savivaldybė turi organizuoti ar užtikrinti susisiekimą oro transportu“, – įsitikinęs TS-LKD frakcijos atstovas.