Teismas, išnagrinėjęs Vilniaus savivaldybės skundą ginčuose su bendrovėmis „JCDecaux Lietuva“ ir „Lauko reklamos projektai“, rugsėjo 15-ąją paliko galioti laikinąsias apsaugos priemones.
„Jeigu teismas nepritaikytų laikinųjų apsaugos priemonių ir nesustabdytų atsakovės vykdomo konkurso, bendrovėms galimai palankaus teismo sprendimo vykdymas būtų apsunkintas“, – teigiama Apeliacinio teismo nutartyse.
Liepos 18-ąją konkursą sustabdė ir Vilniaus apygardos teismas, nagrinėjantis bendrovių inicijuotas bylas dėl vidutinio formato reklaminių įrenginių įrengimo ir naudojimo penkeriems metams konkurso sąlygų.
Baltijos išorinės reklamos firmų asociacijos vadovas Artūras Štaudė BNS teigė, kad dėl konkurso sąlygų su savivaldybe bylinėjasi visos Vilniuje veikiančios bendrovės, tarp kurių – jo vadovaujama „Clear Channel Lietuva“, „JCDecaux Lietuva“, „Lauko reklamos projektai“, „Reklamos arka“, „ETN Baltic“ ir „Baltijos vaizdinė reklama“.
Tuo metu savivaldybės atstovas sako, kad dėl konkurso teisėtumo su savivaldybe bylinėjasi penkios bendrovės.
„Apskundusios yra penkios agentūros, dviejų iš jų ieškiniai subendrinti, nė viena byla teisme kol kas neišnagrinėta. Dar vienas skundas yra gautas iš Seimo nario Aido Gedvilo“, – BNS sakė savivaldybės ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas.
Įmonės prašo konkursą pripažinti neteisėtu bei jį nutraukti, o kol byla nagrinėjama – konkursą sustabdyti.
Savivaldybė Apeliaciniam teismui nurodė, kad dėl šių apribojimų kentės viešasis interesas, nes į miesto biudžetą kasmet nebus surenkama mažiausiai 235 tūkst. eurų už reklamos leidimus. Be to, pasak jos, nepasitenkinimas naujomis, griežtesnėmis konkurso sąlygomis yra subjektyvus.
Anksčiau savivaldybės atstovė BNS nurodė, kad ginčijamas didžiausias dalyvio pasiūlytas metinės rinkliavos mokestis už kvadratinio metro plotą, reklamos įrenginių statybos leidimų išdavimo tvarka, taip pat įpareigojimas sumokėti 1-7 tūkst. eurų užstatą.
Konkursas paskelbtas birželio 22 dieną.