Anot VVT vadovo, derybos vyko kasdien, ketvirtadienį būta efektyvaus postūmio.
„Derėjomės penkias dienas iš penkių šią savaitę, turėjome tikrai gana dvi efektyvias, produktyvias derybų dienas, kitos buvo tam tikras žingsnis atgal. Viena tokių žingsnių atgal yra ir ši diena“, – sakė D.Aleknavičius.
Derybose, anot VVT profsąjungos pirmininko Algirdo Markevičiaus, profesinė sąjunga siekia turėti daugiau svertų derinant pakeitimus, susijusius su vairuotojų darbo normomis.
„Mes šnekame apie pamatines darbuotojų teises, kurios yra įstatyme nustatytos – penkias darbo dienas per savaitę, mes šnekame apie tai, kaip užtikrinti kolektyvinėje sutartyje darbuotojų teisę po penkių valandų pavalgyti 30minučių ir kaip nustatyti tvarką, jei jis vėluoja“, – BNS sakė A.Markevičius.
Anot jo, profesinė sąjunga nusiteikusi ir toliau derėtis, jei prireiks – ir savaitgalį.
A.Markevičius teigimu, streikas tiek savaitgalį, tiek ir kitą savaitę „ne tikėtina, o jis vyks“.
Išsiskiria požiūriai
Anot D.Aleknavičiaus, pagrindinis nesutarimas yra dėl darbo užmokesčio struktūros.
„Vakar išsiskyrėme su kompromisiniais pasiūlymais. Pateikėme mes kompleksinį pasiūlymą, kaip ir atsižvelgti labiau į stažą, į ilgamečių darbuotojų lūkesčius, padidinti stažo priemoką. Profesinė sąjunga šiandien grįžo su padidintais finansiniais reikalavimais“, – teigė vadovas.
Anot jo, yra profsąjungos iškeltų reikalavimų, kurie galiotų tik profesinės sąjungos nariams, tačiau įmonė yra už vieningą sistemą visiems darbuotojams.
Anot jo, šiuo metu VVT vykdo maždaug pusę transporto maršrutų.
Nusiteikę deryboms ir savaitgalį
„Šiandien pasakyti, kada baigsis derybos būtų ankstoka, būtų spekuliacija, įmonė pasiruošusi derėtis ir per savaitgalį, jei to prireiks“, – sakė Vilniaus mero patarėjas Tomas Gulbinas.
Kaip informavo vicemeras, svarstoma, kad derybų „dinamikai ir skaidrumui“ naudos galėtų duoti viešas jų transliavimas feisbuke, taip pat svarstoma į jas pakviesti ketvirtąją šalį.
VVT valdybos narė Danuta Narbut teigia, jog valdyba palaiko įmonės siekį užtikrinti „racionalią, konkurencingą, sąžiningą atlygio sistemą“.
„Dėl to yra stipriai dirbame ties ta sistema. neramina nuolatiniai profesinės sąjungos lyderio bangavimai dėl pozicijų“, – teigė valdybos narė.
Anot jos, jei prireiks, įmonė ir kitos šalys skirs laiko savaitgalį, dirbs prie kolektyvinės sutarties.
„Tikiu, kad direktorius užtikrins, kad visiems vairuotojams, darbuotojams atlygis būtų vienodai sąžiningas, o ne kai kurioms aktyvioms grupėms“, – teigė D.Narbut.
Nevažiuoja pusė autobusų
Neterminuotą streiką Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai pradėjo pirmadienį, VVT administracijai ir profesinei sąjungai nesutariant dėl darbo apmokėjimo sistemos. Į sostinės gatves pirmosiomis dienomis neišvažiavo daugiau kaip pusė autobusų.
Iki šiol nepasiekus progreso derybose, streikas tęsiasi jau penktą dieną.
Streikas planuotas prieš metus, bet iš pradžių atidėtas dėl teisme vykusių ginčų, vėliau – dėl laikinai pasiekto susitarimo rugsėjo pabaigoje. Jį VVT galiausiai nutraukė nepavykus deryboms su profesine sąjunga.
Darbuotojų atstovai reikalauja atlyginimų sistemą įtraukti į kolektyvinę sutartį, joje įtvirtinti 10 proc. algų augimą ir iš esmės nebloginti 2018-ųju kolektyvine sutartimi pasiektų susitarimų.
Nesutarimų kyla dėl profesinės sąjungos siekio kolektyvinėje sutartyje įtvirtinti vienodą 10 proc. algų augimą, palikti daugiau svertų jai sprendžiant dėl struktūrinių pertvarkų ir kitų pakeitimų įmonėje, priedų tvarkos.
VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veža įprastu grafiku.
Iš viso VVT dirba 1830 darbuotojų, per 1100 iš jų – vairuotojai.