Derybose su pastaruoju metu protestus rengiančia didžiausia įmonės profesine sąjunga dalyvauja įmonės valdybos atstovai, vadovas Darius Aleknavičius.
Bendrovės valdyba siūlo kelti algas 10 proc.
Trečiadienio vakarą bendrovė išplatino pranešimą, kad įvyko valdybos susitikimas su Darbuotojų profesinės sąjungos lyderiu ir atstovais.
„Bendrovės valdyba, atsižvelgdama į rinkos pokyčius, pasiūlė per 2022 metus padidinti bendrą darbo užmokesčio fondą 10 proc. Valdyba išsikėlė tikslą, kad mėnesinis vairuotojų atlyginimas būtų nuo 1000 EUR į rankas, dėl ko ir daromi strateginiai pokyčiai.
Šiuo metu rengiama skaidri, sąžininga ir teisinga atlygio sistema visiems įmonės darbuotojams, kuri bus pateikta derinimui visoms profesinėms sąjungoms. Sutarta darbuotojų darbo sąlygų gerinimo klausimus toliau spręsti socialinio dialogo keliu, pasitelkiant profesinių sąjungų atstovus, profesinėms sąjungoms nepriklausančius darbuotojus bei valdybos narius“, – pranešime cituojamas bendrovės generalinis direktorius Darius Aleknavičius.
„Bendrovė atkreipia dėmesį, kad organizacija yra transformacijos procese, kuomet sąlygų gerinimas vykdomas etapais: jau pakelti atlyginimai mažiausiai uždirbusiems darbuotojams, mažinamas atlygio atotrūkis tarp daugiausiai ir mažiausiai uždirbančiųjų darbuotojų, panaikintas žalų atlyginimas, įrengti poilsio nameliai ir kt.“, – pranešė bendrovės komunikacijos vadovė Giedrė Vinickienė.
Profesinės sąjungos: sutarimo nepavyko pasiekti
Šios bendrovės didžiausios profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius sako, kad derybose su Vilniaus viešojo transporto vadovybe nepavyko pasiekti esminio sutarimo dėl darbuotojų keliamų reikalavimų.
Pasak jo, keturias valandas užtrukusiose derybose su vadovybe ir įmonės valdyba apskritai nepaliestas klausimas dėl naujos kolektyvinės sutarties pasirašymo, taip pat abi šalys liko prie savo pozicijų dėl darbo apmokėjimo sistemos.
„Bendrovė nori ją reguliuoti savais įsakymais, profesinė sąjunga nori taip, kaip yra Darbo kodekse ir kaip buvo nuo 2018 metų, kad sistema būtų nustatyta kolektyvinėje sutartyje“, – BNS tvirtino A.Markevičius.
„Dėl darbo užmokesčio sutarimo taip pat nepasiekėme, kadangi bendrovė norėjo, kad mes sutiktumėme su 10 proc. darbo užmokesčio fondo didinimu, vidutiniu kėlimu visiems darbuotojams. Tas vidutinis, kaip pasakė valdybos narys, gali būti diferencijuotai: vienam 5, kitam 10, kitiems 15 procentų. Mes su tuo nesutikome“, – sakė jis.
Anot jo, profesinė sąjunga informavo valdybą, kad savaitei skelbia moratoriumą protestams ir kviečia tiek valdybą, tiek bendrovę „įvairiais formatais spręsti reikalavimus, kuriuos iškėlė profesinė sąjunga“, jei to nepavyks, žadama rengti streiką.
„Turime teismus, teismai eina į pabaigą dėl streiko teisėtumo. Tikimės, kad sprendimas bus vasario antrojoje pusėje, pirmosios instancijos teismas jau pripažino streiką teisėtu. Tai, be abejo, bus streikas, kitos išeities nematome“, – kalbėjo A. Markevičius.
Profesinės sąjungos pirmininko teigimu, iki tol bus ieškoma ir galimų naujų protesto formų, tačiau jau trečiadienį darbuotojai, anot jo, susidūrė su trukdymu: darbuotojams, dirbantiems ne Antakalnio padalinyje, kur įsikūrusi administracija, o kituose padaliniuose, užblokuota galimybė su pažymėjimais patekti į administracijos patalpas.
Prieš derybas – konfliktas
Trečiadienį prieš susitikimą visi nariai buvo pakviesti į mitingą prie bendrovės būstinės.
Profesinės sąjungos atstovai pranešė, kad vietoj turėjusio įvykti profesinės sąjungos susitikimo su bendrovės vadovybe, darbuotojus pasitiko saugos tarnybos ir deaktyvuoti leidimai patekti į pastatą.
Profesinė sąjunga išplatino video įrašą, kuriame matyti prie pastato stovintys ir „gėda“ skanduojantys vairuotojai.
„Jau nuo vakar vakaro mus pasiekė neraminančios žinios apie kelis kartus didinamas apsaugos darbuotojų pajėgas, blokuojamus darbuotojų pažymėjimus, užrakintus administracijos patalpų laiptinių įėjimus ir bendrovės vadovo daromą spaudimą kitos VVT profesinės sąjungos pirmininkei. Tai eilinį kartą parodo, kad bendrovė nesprendžia darbuotojų teisinių, ekonominių, socialinių klausimų, ji naudojasi šablonine ir pilka komunikacijos migla, už kurios yra liūdna realybė ir tamsa“, – pranešime spaudai teigia Vilniaus viešojo transporto darbuotojų profesinės sąjungos vadovas A.Markevičius.
Nepaisant įmonės daromo spaudimo, prie piketo akcijos jungiasi ir kitos bendrovėje veikiančios profesinės sąjungos, o bendrovės patalpose, jei derybos nesibaigs darbuotojų išklausymu, ruošiasi pratęsti protesto akciją ir likti nakvoti dar daugiau vairuotojų negu prieš tai.
„Mes, darbuotojai, nebeturime ko prarasti. Tai, kad jie bando apriboti savo darbuotojų patekimą į administracines patalpas, rodo visą jų socialinį dialogą – gražūs žodžiai, tačiau bjaurus veiksmai. Ir jeigu reikės, nakvosime lauke, matyt to nori bendrovės vadovybė, o jeigu prireiks kitą savaitę ateisime į Vilniaus miesto savivaldybę ir ten tęsime protestą“, – pratęsė A.Markevičius.
Įmonė žada iki vasario pratęsti kompensacijas už COVID-19 testus neturintiems galimybių paso vairuotojams, taip pat žadama svarstyti galimybes sparčiau kelti atlygį, nei nuo balandžio numatytas 5 proc. didėjimas visiems darbuotojams.
Profesinė sąjunga dėl reikalavimų nevykdymo planavo streikus, tačiau šie atidėti bent iki pavasario ginčams su įmonės administracija persikėlus į teismą.
Iš viso įmonėje „Vilniaus viešasis transportas“ dirba apie 1,9 tūkst. žmonių. Profesinei sąjungai priklauso daugiau nei 1,2 tūkst. darbuotojų.