„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2022 12 20

Vilniaus viešojo transporto vairuotojų sprendimas – streiką tęsti toliau

Šaltis, sniegas, plikledis ir streikas – tokie pastarąsias kelias savaites yra didžiausi Vilniaus viešojo transporto keleivių rūpesčiai. Ir neatrodo, kad jie greitai baigsis, kadangi bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) darbuotojų profesinė sąjunga skelbia, kad antradienio rytą susirinkę darbuotojai „vienbalsiai nusprendė tęsti streiką“.
Vilniaus viešasis transportas streiko metu
Vilniaus viešasis transportas streiko metu / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

Nutraukti streiko kol kas neketina

Antradienio rytą įvykusį darbuotojų susirinkimą profesinė sąjunga aprašė savo feisbuko paskyroje.

Kaip teigiama, „darbuotojai nesutinka, kad jie turėtų vienašališkai prisiimti nuostolius už streiką, nes ne dėl jų kaltės kilo streikas“: „Jie pabrėžia, kad iš savo pusės kompromisus jie jau padarė ir to pačio laukia iš įmonės vadovų pusės.

Kolektyvinė sutartis yra toliau derinama, tačiau matome, kad pateiktas KS projektas neatspindi derybose sutartų tam tikrų punktų esmės. Darbuotojai tikisi, kad kolektyvinė sutartis atspindės abiejų šalių interesus ir ji padės pagrindus tikram socialiniam dialogui.“

Pabrėžiama, kad darbuotojų sąlygos streiko užbaigimui išlieka tos pačios:

  1. Rasti abi šalis tenkinantį kompromisą dėl streikuojančių darbuotojų atlyginimų ir atlyginimų indeksacijos, užbaigiant visus turimus nesutarimus.
  2. Suderinta kolektyvinė sutartis pagal pasiektus susitarimus posėdžiuose.

Kritikuoja merą

„Pastebime, kad Vilniaus miesto meras toliau bando menkinti darbuotojų reikalavimus ir teigti, kad profesinė sąjunga elgiasi nekonstruktyviai. Tai mes vertiname kaip kišimąsi į derybas, siekiant palaužti darbuotojus ir profesinę sąjungą. Šie mero pareiškimai tikrai nepadeda greičiau užbaigti derybų ir pasiekti abi puses tenkinantį susitarimą.

Vakar Remigijus Šimašius savo Facebook paskyroje paskelbė, kad profesinė sąjunga iškėlė naują reikalavimą dėl darbo užmokesčio indeksacijos. Ir vėl turime taisyti merą – tai nėra naujas reikalavimas, o įmonės įsipareigojimas numatytas 2018 m. kolektyvinėje sutartyje, kurį ji nustojo vykdyti 2021 m.

Pastebime, kad Vilniaus miesto meras toliau bando menkinti darbuotojų reikalavimus ir teigti, kad profesinė sąjunga elgiasi nekonstruktyviai.

Remigijus Šimašius teigia, kad įmonė jau „su kaupu“ išpildė šį įsipareigojimą ir pakėlė atlyginimus vairuotojams vidutiniškai 20 proc., tačiau paklauskite vairuotojų ir kiekvienas iš jų patvirtins, kad jų atlyginimai šiais metais augo ne daugiau kaip 50 eurų į rankas, o tai toli gražu neatitinka infliacijos lygio ir neapsaugo darbuotojų atlyginimų“, – rašo profsąjunga.

Profesinė sąjunga teigia aiškiai iškomunikavusi, kad darbuotojai sutinka nutraukti besitęsiantį ginčą dėl indeksacijos, jeigu įmonė sutiks prisiimti dalį atsakomybės už streiką.

„Išgirdus neigiamą įmonės atsakymą, profesinė sąjungos atstovai pasiūlė nebelaikyti Vilniaus gyventojų šio ginčo įkaitais, pasirašyti kolektyvinę sutartį, o indeksacijos klausimą toliau šalims tęsti įstatymų nustatyta tvarka.

Į šį pasiūlymą įmonė atsakė neigiamai. Darbuotojai stebisi – jeigu įmonė teigia jau išpildžiusi šį reikalavimą, tai kodėl jie bijo šį klausimą nagrinėti?“ – teigia profsąjunga.

Vadina per didele našta

Pirmadienį VVT po derybų su profsąjunga teigė, kad dar kartą aptarė su profesinės sąjungos atstovais „papildomai iškeltą streiko nutraukimo sąlygą – darbo užmokesčio mokėjimą streikuojantiems“.

„Pirmiausia, bendras tikslas pasiektas – kolektyvinė sutartis suderėta, liko tik techniniai klausimai ir sutartis bus pasirašyta.

Šiandien susitikime profsąjungos atstovai sutiko atsisakyti reikalavimo mokėti streikuojantiems, jeigu vietoj to dar 9 proc. bendrovė kels atlyginimą. Toks prašymas yra finansiškai nepakeliamas nei VVT, nei miestiečiams.

Darbo užmokestis vairuotojams per 2022 m. jau keltas du kartus – balandį vidutiniškai 10 proc., o nuo lapkričio vidutiniškai 20 proc. ir vairuotojo atlyginimas siekia 2015 eurų“, – teigė bendrovė.

Situaciją vadina paradoksalia

Jai feisbuke antrino ir meras Remigijus Šimašius, teigdamas, kad labai norisi, jog streikas pagaliau baigtųsi, o su juo – ir nepatogumai keleiviams, tačiau esą susidarė paradoksali situacija.

„Visos viešojo transporto kolektyvinės sutarties sąlygos suderėtos ir suderintos, vairuotojų darbo sąlygos ženkliai pagerintos. Parašai ant sutarties gali būti sudėti šįvakar. Tačiau profsąjunga nenori stabdyti streiko. Kodėl?

Savaitgalį jie iškėlė naują reikalavimą – streikuojantiems darbuotojams sumokėti pusę darbo užmokesčio. Su tuo nesutikome, priežastis rašiau anksčiau. Šiandien derybose jie šį reikalavimą atsiėmė, tačiau iškėlė naują (arba grįžo prie seno, dėl kurio jau buvo sutarta) – prašo vairuotojo atlyginimus padidinti dar 9 proc. (...)

Pridėti dar 9 proc. nebūtų jokio pagrįstumo, o ir finansiškai nepakeliama VVT ir miestiečiams. Mieste viešasis transportas yra esminis poreikis, tačiau juk ne vienintelis, o kelti bilietų kainos irgi nesinori“, – teigė meras.

VVT darbuotojų profesinė sąjunga streikuoti pradėjo gruodžio 5 d., reikalaudama geresnių darbo sąlygų ir reikalaudama susitarti dėl kolektyvinės sutarties.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs