Vilniečiai pasirinkti jiems labiausiai priimtiną dviračių takų planą gali balsuodami čia: www.vilnius.lt/index.php?1935102739
Pirmajame plane numatyta rekonstruoti esamą 137 km ilgio dviračių takų tinklą ir papildomai dar nutiesti 283 km dviračių takų. Planu siekiama, kad iki 2020 metų išaugtų kelionių dviračiais skaičius ir kad vasaros metu jis siektų 5 proc. Šiuo metu šis skaičius – 0,6 proc. Plane intensyviausia dviračių trasų plėtra numatoma miesto centriniame branduolyje, o nutolusiuose rajonuose būtų suformuotas savarankiškas dviračių takų tinklas.
Tokie tinklai būtų įrengti Naujoje Vilnioje, Pavilnyje, Nemėžyje, Vaidotuose, Trakų Vokėje, Grigiškėse, Tarandėje, Bajoruose, Visoriuose – Santariškėse, Balsiuose – Sakališkėse, Smėlynėje – Karačiūnuose, Dvarčionyse, Kairėnuose. Centrinę miesto dalį su nutolusiais rajonais sujungtų magistraliniai dviračių takai. Pagrindinėmis trasomis būtų Euro Velo 11, Naujininkai – Jaruzalė, Pilaitė – Senamiestis, Pašilaičiai – Vilkpedė, Šeškinė – Saulėtekis, Fabijoniškės – Žvėrynas. Šio plano įgyvendinimui reikėtų 218, 2 mln. Lt, iš kurių 30 mln. Lt būtų skiriama esamo tinklo rekonstrukcijai, o likę – naujų trasų projektavimui ir tiesimui.
Antruoju planu numatoma rekonstruoti esamą 100,6 km ilgio dviračių takų tinklą, papildomai nutiesiant dar 102,4 km dviračių takų. Šiame plane EuroVelo 11 trasa yra ašinė Vilniaus miesto dviračių tinklo trasa. Tuo pačiu trumpalaikiam aktyviam poilsiui būtų plėtojama dviračių infrastruktūra netoli gyvenamųjų namų, prioritetus teikiant tankiai apgyventiems rajonams.
Vilniuje tokie rajonai būtų apibus Neries upės, todėl šioje vietoje būtų įrengtas sveikatingumo dviračių takas palei Nerį nuo Valakampių iki Vingio parko. Pagrindinėmis trasomis būtų Euro Velo 11, Naujininkai – Jaruzalė, Pilaitė – Senamiestis, Pašilaičiai – Naujamiestis, Šeškinė – Saulėtekis, Fabijoniškės – Žvėrynas ir Sveikatingumo trasa. Šio plano įgyvendinimui reikėtų 89,1 mln. Lt, iš kurių 21 mln. Lt būtų skiriamas esamo tinklo rekonstrukcijai, o likę – naujų trasų projektavimui ir tiesimui.
Trečiu planu siekiama rekonstruoti esamą 100,6 km ilgio dviračių tinklą ir papildomai nutiesti 118,4 km dviračių takų. Pagrindinis plano principas – taupant išlaidas ir mažinant darbų atlikimo laiką, maksimaliai pagerinti dabartinės sistemos trukumus ir jau nutiestą dviračių takų tinklą. Pirminė dviračių trasų plėtra šiuo planu būtų numatyta centriniame miesto branduolyje, kuriame gyvena 75 procentai gyventojų, gretimuose rajonuose būtų formuojamas minimalus tęstinis dviračių takų tinklas.
Tokie tinklai būtų įrengti Naujoje Vilnioje, Grigiškėse, Galgiuose, Kairėnuose, Dvarčionyse, Trakų Vokėje, Nemėžyje, Bajoruose, Santariškėse, Perkūnkiemyje ir Balsiuose. Pagrindinėmis trasomis būtų Euro Velo 11 (1a atšaka į Balsius), Oro uostas –Santariškės (2a atšaka Žirnių g., 2b atšaka Žaliųjų ežerų g., 2c atšaka Visoriuose), Pilaitė-Paupys (3a atšaka Žvėryne, 3b atšaka Pilaitėje ir 3c atšaka Žvėryne), Fabijoniškės –Senamiestis (4a atšaka Naujamiestyje), Pašilaičiai-Studentų miestelis (5a atšaka Verkių g., 5b atšaka Nemenčinės pl.), Fabijoniškės-Karoliniškės (6a atšaka Ozo g.), Tarandė-Centras (7a Rinktinės g.), Jeruzalė –Viršuliškės (8a atšaka Pašilaičiuose), Saulėtekis-Paupys (9a atšaka į Dvarčionis, 9b atšaka Parko g. N.Vilnioje), Lazdynai-Grigiškės (10a atšaka Kirtimų gatve), Vingio parkas-Senamiestis (11a atšaka Pilies g.) Sporto ir Laisvalaikio, Žvėrynas-Antakalnis (13a atšaka į Šiaurės miestelį). Šio plano įgyvendinimui reikėtų 99,7 mln. Lt, iš kurių 21 mln. Lt būtų skiriamas esamo tinklo rekonstrukcijai, o likę – naujų trasų projektavimui ir tiesimui.
Detaliau susipažinti su šiais planais galima čia: www.slideshare.net/MerasZuokas/dviraciu-taku-pletros-iki-2020-metu-koncepcijos.
Ši apklausa bus rekomendacinio pobūdžio. Balsavimas vyks iki lapkričio 10 d.