Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 12 15

Gydymą be nuskausminimo odontologo kėdėje kentusi vilnietė: tai – baisiausias mano gyvenimo košmaras

Vilnietė Lina (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi, tačiau pašnekovės prašymu neskelbiami) sako pirmą kartą gyvenime susidūrusi su tokia situacija ir nori įspėti kitus atidžiau rinktis odontologą. Paslaugų kaina, gydytojo bendravimas nėra blogiausia moters patirtis: Lina pusantros valandos kentė nepakeliamą skausmą, mat nuskausminamieji nesuveikė. Lina sako, kad nuskausminimas atliktas neteisingai, o pats gydytojas tokią versiją neigia.
Odontologija
Odontologija / 123RF.com nuotr.

Pagalbos ieškojo savaitgalį

Lina sako, kad odontologo pagalbos jai prireikė šeštadienį. „Kiekvienam iš mūsų gyvenime greičiausiai yra nutikę taip, kad suskaudo dantį. Pasiseka, jei taip nutinka darbo dieną, o jeigu ne? Mano atveju tai nutiko penktadienio vakarą“, – sakė Lina.

Visą naktį kentusi danties skausmą šeštadienio rytą moteris pradėjo ieškoti pagalbos ir kas iš Vilniuje dirbančių odontologų ją galėtų skubiai priimti.

„Mano nuostabai, daug odontologijos klinikų tiesiog neturėjo vietų. Kadangi su vyru auginame tris vaikus, o vienas jų dar visai mažas, pagalvojau, kad į Žalgirio kliniką nevažiuosiu vien dėl didelių eilių“, – pasakojo Lina.

Taip, benaršydama internete, vilnietė rado bendrovę „Saudenta“, kurios vadovas – Saulius Vilimas. Buvo rašoma, kad odontologinė pagalba čia suteikiama bet kuriuo paros metu.

Dėl vizito susitarusi telefonu maždaug per valandą moteris nuvažiavo į Savanorių prospekte esančią kliniką.

Paslaugos kaina – 400 euriukų

„Gydytojas liepė atsisėsti, užsidėti antbačius. Užrakino duris. Man tai pasirodė normalu – kad neužeitų, kol vyks procedūra.

Jis vaikštinėjo vis prieidamas ir pasakodamas apie kažkokį gydytoją, kuris daro stebuklingas širdies operacijas, klausė, ar nemačiau, nes galima visa tai stebėti internete. Jo filosofija tęsėsi apie pusvalandį.

Galiausiai jis ėmėsi darbo ir apžiūrėjo mano dantis, padarė rentgeną, pasakė, kad supūliavo šaknis ir ją reikia pašalinti, tada lyg nerišliai pradėjo pasakoti, kad viskas man kainuos 400 euriukų. Būtent taip ir pasakė – mažybiniu žodžiu“, – sakė Lina.

Moteris su šia suma nesutiko – ji pasirodė gerokai per didelė. Tuomet odontologas pasiteiravo, kiek Lina galinti sumokėti.

„Atsakiau, kad turiu 200 eurų. Jis pasakė, kad tiks, nes „aš visada einu į kliento pusę“. Prieš tai pasiėmė mano asmens tapatybės kortelę, pasakė, kad reikia supildyti ir pasirašyti sutikimą dėl gydymo. Ir tada prasidėjo baisiausia šio veiksmo dalis“, – kalbėjo Lina.

Pusantros valandos kentė skausmą

Suleidęs nuskausminamųjų ir šiek tiek palaukęs gydytojas ėmėsi darbo, visą laiką nenustodamas pasakoti su medicina nieko bendro neturinčias istorijas. Pasak Linos, jis lietė pačias įvairiausias, kartais – ir keistas temas.

„Tačiau, mano didžiausiam košmarui, nuskausminimas buvo atliktas neteisingai ir aš apie pusantros valandos cypiau ir verkiau iš skausmo. Dar į raumenis suleistas „pastiprinimas“, tačiau jis nepadėjo.

Pabandykite įsivaizduoti, kad vos apmarinus, jums gyvą mėsą prie kaulų drasko laužtuvu, vis bandydamas „iškelti šaknį“. Nepavyko.

Pasirodo, kad aš net apsišlapinau iš skausmo, rankos, kūnas viskas buvo šlapia. Daugiau tverti aš nebegalėjau. Sakiau, kad neištversiu, o jis man: jūs nevalgius, pas jus kortizolis (streso hormonas) ir todėl buvo „nelygi kova“ 1 prie 100, kortizolis neleido nuskausminti, jūsų nervų sistema išderinta ir organizmas neadekvačiai sureagavo į vaistus.

Ar tai – gydytojas? Manau, kad tik iškrypėlis, kuris pasitenkina matydamas, kaip kitam skauda, gali leisti šitaip kankintis. Taip, aš esu jautri, bijau visokių adatų, bet esu turėjusi gyvenime ir sudėtingesnių procedūrų, protezavimą, man šalintas dantis. Be jokio skausmo.

Po visko jis prapjovė man danteną, įkišo dreną, paprašė duoti 200 eurų ir atvažiuoti kitą dieną, sekmadienį“, – kalbėjo Lina.

Lina pasiteiravo, ar kitą dieną dar reikės mokėti papildomai, o gydytojas jai atsakęs, kad atiduoda visas jėgas, todėl tai, kiek sumokėti kitą dieną, turėtų nuspręsti pati pacientė.

123RF.com nuotr./Odontologas
123RF.com nuotr./Odontologas

Kreipėsi į kitą gydymo įstaigą

„Kai mane pamatė vyras, jis galvojo, kad aš sumušta. Per ašaras ir skausmą vos sugebėjau paaiškinti, kas nutiko. Jokio dokumento, kvito, kad sumokėjau pinigus, aš negavau – pinigai liko gulėti tiesiog ant darbinio stalo“, – sakė Lina.

Kitą dieną moteris kreipėsi į Žalgirio kliniką. Čia ją priėmęs gydytojas sutvarkė išdraskytą dantį, pašalino šaknį.

„Gailiuosi, kad neįsiminiau tą dieną budėjusio gydytojo vardo ir pavardės. Ačiū jums, jei skaitote. Jūs, tikiu, mane prisimenate – išsigandusią ir verkiančią pasakojant baisiausią košmarą.

Žalgirio klinikoje Sauliaus Vilimo vardas yra žinomas ten dirbantiems medikams, istorijų jie girdi, tačiau laikydamiesi etikos, plačiau nekomentuoja. Tačiau paneigė jo žodžius, kad dėl streso hormono nuskausminti nepavyko. Man sakė, kad tai – nesąmonė, kad jis tiesiog nemokėjo suleisti vaistų.

Įdomi detalė, kad aš, atėjusi verkdama ir pasakodama gydytojui, kas man nutiko, sulaukiau klausimo, ar buvau ne pas Saulių Vilimą.

Vėliau ėmiau ieškoti apie šį gydytoją informacijos internete. Kai perskaičiau kitų žmonių atsiliepimus – išsigandau. Tik gaila, kad tą padariau per vėlai“, – sakė Lina.

Moteris sako, kad po vizito pas S.Vilimą jaučiasi labai blogai: „Galima įsivaizduoti, kaip atrodo žmogus, kurį mėsinėjo be nuskausminimo. Nesuprantu, kaip iš šio gydytojo nėra atimta licencija. Pilnas internetas blogų atsiliepimų.“

Lina iš dalies jaučia ir savo kaltę – kodėl ėjo pas gydytoją, prieš tai juo nepasidomėjusi. Tačiau, anot Linos, kai esi išvargęs nuo skausmo, nori tik vieno – kuo greičiau sulaukti pagalbos.

„Man net minties nebuvo, kad galiu patekti pas tokį gydytoją. Man pasirodė, kad jam tai malonu – jis lupo man dantį ir liepė laikyti už jo rankos. Jo ranka nuo mano rankos turėjo būti mėlyna“, – kalbėjo pašnekovė.

Klausė, koks gydytojas priėmė

Po to, kai Linai buvo suteikta pagalba Žalgirio klinikoje, ji S.Vilimui parašė žinutę.

„Parašiau, kad jo vardas ir pavardė yra gerai žinomi ir Žalgirio klinikoje. Jis man paskambino ir sako: matot, kaip jūs čia susitvarkėt, tai tvarkelė. Bet aš norėčiau sužinoti vardą ir pavardę to žmogaus, pas kurį jūs buvote.

Anot S.Vilimo, čia veikia subordinacija, reikia tai sutvarkyti ir taip negalima. Man tai nuskambėjo kaip grasinimas. Mane priėmusio mediko pavardės nepasakiau, juolab, kad jos ir nežinojau“, – sakė Lina.

S.Vilimas: pacientas neturi vertinti savo situacijos

Kaip 15min sakė odontologas S.Vilimas, tai, kad moteris kreipėsi į žiniasklaidą, yra prasidedančios „atakos“.

„Ateina moteris nevalgiusi, negėrusi. Ne iš karto užsimarina. Jai buvo paskirti vaistai, antibiotikai išrašyti, procedūra sustabdyta, tam tikri darbai padaryti.

Buvo sutarta, kad ji ateis kitą dieną, pavalgiusi. Ir tada bus galima pratęsti. Pacientas šiaip neturi vertinti pats savo situacijos – ar gerai daktaras nuskausmino, ar blogai.

Paskui ji man aiškino, kad nuėjo į Žalgirio kliniką ir viskas gerai. Taip, teisingai, kai daktaras padaro tam tikrus veiksmus, po to ir Žalgirio klinikai lengviau dirbti“, – sakė S.Vilimas.

Kalbėdamas apie nuskausminimą gydytojas akcentavo, kad klinikinė situacija iškreipiama, kai žmogus išgeria vaistų nuo skausmo.

„Dėl to, kad nevalgius ir prigėrus vaistų, kelias dienas išsikankinus nuo danties skausmo – organizmas yra perdirgintas. Su paciente kontaktas įvyko, ji susitvarkė Žalgiryje, bet taip vienareikšmiškai negalima sakyti, kad daktaras kažko nemoka padaryti ir ne taip nuskausmino. Tai nesolidu.

Lygiai taip, kaip aš kiščiausi į kitą profesiją. Tokie pacientai daug patenka su užleistais atvejais. 30 metų man, dirbančiam, pradės nurodinėti, ką daryti, kaip. Bet pacientas gali turėti savo nuomonę – tokia yra jo teisė“, – sakė odontologas.

Atsiliepimai viešoje erdvėje – neigiami

Mediko teigimu, apie kainą moteris, kaip ir kiti pacientai, buvo informuota iš anksto, o nori mokėti ar nenori – jos pasirinkimas: „Yra kabineto įkainiai, yra nustatyti įkainiai ne darbo metu ir dviguba paslaugos kaina. Pacientas yra informuojamas, jis pasirašo sutikimo formas.

Aš prieš procedūrą viską susakau. Yra du variantai: gali daryti kažką, gali nedaryti, o atsistoti ir labai sėkmingai išeiti. O pacientas (spręsti) apie gydymo eigą negali arba prisigaudęs kokių komentarų išorėje.“

Kiti 15min kalbinti odontologai patvirtino, kad dėl streso nuskausminamieji veikia ne taip efektyviai, tačiau kad nesuveiktų iš viso – girdėti neteko.

Viešoje erdvėje galima rasti nemažai informacijos apie gydytoją S.Vilimą. Beveik visi atsiliepimai yra neigiami – dėl neadekvačių kainų ir keisto bendravimo, taip pat dėl gydymo.

Pacientui iškvietė policiją

Su odontologu S.Vilimu prieš kelis metus yra susidūręs bei nemalonią patirtį turėjęs vilnietis Mantas.

Susigundęs visą parą dirbančio odontologo paslaugomis vaikinas vos nepaklojo 400 eurų. Išgirdęs, kad 130 eurų, apie kuriuos kalbėta SMS žinutėmis, teks pakloti ne už danties gydymą, o tik už konsultaciją, vyras norėjo maloniai atsisveikinti. Tačiau buvo užrakintas kabinete, kol atvyks policija.

Kad įvertintų būklę, S.Vilimas apžiūrėjo paciento burną, padarė skaudamo danties rentgeno nuotrauką: „Gydytojas pasižiūrėjo į nuotrauką ir pasakė, kad už danties sutvarkymą iš manęs bus apie 400 eurų. Apstulbau. Sakiau: „Ne, nebus“.

Mantas odontologui priminė, kad SMS žinutėse kalba ėjo apie 130 eurų. Gydytojas pataisė: „Ne apie, o nuo.“

Pacientas sutiko, kad kaina, priklausomai nuo aplinkybių, gali šiek tiek kisti. Tačiau dešimtimis, o ne šimtais eurų. „Kaip gali išaugti iki 400 eurų?“ – stebėjosi vilnietis.

Jis tikino nesupratęs, kad 130 eurų atsieis tik pažvelgimas į jo burną, o ne visa procedūra, todėl paprašė viską nutraukti ir nutarė nemokėti, kaip jam pasirodė, pasipinigauti siekiančiam gydytojui.

Odontologas policijai parašė pareiškimą, kad pacientas nesumokėjo už konsultaciją. Pacientas odontologą apskundė dėl nesąžiningos kainodaros ir laisvės apribojimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?