Lyg būtų 40 laipsnių
Termometrams rodant daugiau nei 30 laipsnių karščio kelionė sostinės viešuoju transportu atgaivos irgi neatneš.
Kaip 15min pasakojo vilnietė Lina, pastaruoju metu jai teko kelis kartus važiuoti troleibusais ne piko metu – žmonių daug neprisirenka, tačiau karštis transporto priemonėje toks, kad jautiesi lyg pirtyje
„Antradienio vakarą važiavau nauju žemagrindžiu troleibusu ir buvo taip tvanku, kad tesvajojau greičiau pasiekti savo stotelę ir išlipti. Tik kad ir lauke nepasitiko jokia gaiva, nors tai jau buvo po 20 valandos.
Trečiadienį vėl teko važiuoti ir vėl tas pats – troleibuse buvo siaubingai karšta, dar karščiau, nei lauke, koks 40 laipsnių“, – skundėsi vilnietė.
Su tokia problema viešajame transporte pastaruoju metu susiduria daugybė autobusais ar troleibusais važinėjančių Vilniaus gyventojų ir svečių. Tačiau sostinės vežėjai sako esantys bejėgiai – užtikrinti keleivių komfortą karščiausiu ir šalčiausiu metų laiku kiekvienais metais yra nelengvas iššūkis.
Nuolat atidaromos durys
„Užtikrinti tinkamą temperatūrą viešajame transporte itin karštomis dienomis yra sudėtinga dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, viešojo transporto stotelėse, kurios išsidėsčiusios kas 300–500 m, nuolat atidaromos transporto priemonių durys, dėl ko išorėje esantis šiltesnis oras patenka į viešojo transporto vidų, taip pakeldamas bendrą salono temperatūrą.
Lauko temperatūrai esant 33 laipsniams, transporto priemonės salone turėsime apie 26 laipsnius.
Taip pat kondicionieriaus efektyvumą mažina atidarytos orlaidės arba stoglangiai, todėl svarbu, kad veikiant oro kondicionavimo sistemai jie būtų uždaryti.
Kondicionieriaus veikimas transporto priemonėje priklauso nuo to, koks yra lauko ir vidaus temperatūrų skirtumas. Kondicionavimo sistema transporto priemonėse aktyvuojama lauko temperatūrai esant aukštesnei nei 18 laipsnių. Vadovaujantis Nacionalinio visuomenės sveikatos centro rekomendacijomis temperatūros skirtumas tarp lauko ir salono temperatūros viešajame transporte negali viršyti 6-7 laipsnių.
Tad svarbu suprasti, kad lauko temperatūrai esant 33 laipsniams šilumos, transporto priemonės salone turėsime apie 26 laipsnius“, – teigė „Vilniaus viešojo transporto“ Komunikacijos vadovė Patricija Elžbieta Zarankaitė.
Ji taip pat akcentavo, kad karštuoju metų laiku, kondicionavimo sistemai veikiant visą dieną, atsiranda didelės apkrovos šios sistemos agregatams, todėl pasitaiko atvejų, kad kondicionavimo sistema sugenda darbo metu.
„Svarbu paminėti, kad tokie ir panašaus pobūdžio gedimai transporto padaliniuose remontuojami kiekvieną dieną, todėl eisme dalyvaujančių kondicionuojamų autobusų ir troleibusų skaičius nuolat kinta.
Taip pat reikia atkreipti dėmesį, kad maršrutų galinėse stotelėse transporto priemonių variklis užgesinamas, todėl pradėjus maršrutą temperatūra transporto priemonės salone būna aukštesnė“, – teigė P.E.Zarankaitė.
Karštuoju metu keleiviams primenama viešajame transporte veikiant kondicionieriams langų ir stoglangių neatidarinėti.
Vien „Vilniaus viešasis transportas“ vasarą kasdien į sostinės gatves išleidžia 300 autobusų ir troleibusų. Įmonės atstovų teigimu, prieš vasaros sezoną visoms transporto priemonėms atliekama planinė kondicionavimo sistemos techninė priežiūra: vyksta visos kondicionavimo sistemos profilaktika, tikrinamas šaldymo reagento kiekis sistemoje, ventiliatorių būklė, keičiami bei valomi keleivių salono filtrai, o nustačius gedimą, keičiamos reikiamos atsarginės dalys.
„Karštuoju metų laiku keleiviams primenama viešajame transporte veikiant kondicionieriams langų ir stoglangių neatidarinėti, o pamačius juos atvertus uždaryti.
Keliaujant autobusu ar troleibusu kur kondicionieriaus nėra, stoglangį ar langus atidaryti galima, tačiau taip pat svarbu atkreipti dėmesį į individualią sveikatos būklę“, – įspėja VVT.
„Susisiekimo paslaugos“ taip pat pranešė, kad viešojo transporto kontrolieriai stotelėse dalina vėsų šaltinio vandenį.