Pasak savivaldybės Atliekų tvarkymo programos įgyvendinimo skyriaus vedėjo Valdo Juodžio, atliekų tvarkymo kainos kyla, nes pernai per mažas kainas pasiūlę vežėjai nutraukė sutartis, nes konkurse neįvertino realių galimybių. Naujame konkurse, pasak jo, jie pateikė didesnes kainas.
„Kita priežastis – dėl konteinerių aikštelių teršimo patiriamos sąnaudos yra didesnės nei planuota buvo ankstesniais sprendimais patvirtintoje rinkliavoje“, – Vilniaus miesto tarybos posėdyje trečiadienį sakė V.Juodis.
Opozicijos taryboje atstovai sako, kad kainos išpūstos nepagrįstai, ir siūlo šį verslą perduoti savivaldybei.
„Neįtikina tie argumentai, kad ši kaina didėja tik dėl to, jog vežėjai nuspaudė kainas, toli gražu (...). Tikrai šitai tvarkai, kaip ji yra pateikta, pritarti negalima“, – posėdyje sakė tarybos narys Vydūnas Sadauskas.
Pasak tarybos nario Žilvino Šilgalio, abejojama, ar naujas atliekų tvarkymo konkursas vyko skaidriai.
„2,5 karto didėja vien tik išvežimo kaštai. Man kyla daug klausimų, kaip konkursas organizuojamas, kodėl tos pačios įmonės, kurios nesilaikė įsipareigojimų, nepateko į nepageidaujamų konkurse dalyvių sąrašą, bet joms buvo leista vežimo kaštus pasididinti 2,5 karto“, – spaudos konferencijoje trečiadienį sakė Ž.Šilgalis.
Jis siūlo, kad atliekų tvarkymą perimtų savivaldybė.
„Tai nėra sudėtinga, konteinerius galima nusipirkti, mašinas galima nusipirkti lizingu. Kai kurios savivaldybės atliekų vežimą jau perėmė ir sėkmingai tvarkosi“, – sakė Ž.Šilgalis.
Pasak jo, jei atliekas tvarkytų Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centras (VAATC), mišrių komunalinių surinkimo kaina sumažėtų iki maždaug 20 eurų už toną.
Jei projektui taryboje bus pritarta, bendras atliekų sutvarkymo tarifas kils beveik 38 proc. iki 160,49 euro už toną.
Vien mišrių komunalinių atliekų surinkimo tarifas didės 2,5 karto iki 41,96 euro už toną, be to, beveik 8 kartus iki 21,4 euro už toną išaugs administravimo sąnaudos, į atliekų tvarkymo sąnaudas įtrauktas metinis faktinių sąnaudų išlyginimas – 13,43 euro už toną. Pasak opozicijos atstovų, toks mokestis atsirado dėl miesto valdžios laiku nepriimtų sprendimų.
Atliekų vežėjai teigia, kad kaina išaugs, nes pagal naujas sutartis jie prisiėmė daugiau įsipareigojimų.
Opozicijos taryboje atstovai sako, kad kainos išpūstos nepagrįstai, ir siūlo šį verslą perduoti savivaldybei.
„Naujose sutartyse numatomi didesni įsipareigojimai vežėjams, teikiant paslaugą gyventojams: detaliai apibrėžta aptarnavimo tvarka, sukonkretinti aptarnavimo veiksmai uždarose teritorijose, išplėstos individualių klientų galimybės, pavyzdžiui, jie gali dažninti aptarnavimą pagal individualų poreikį“, – BNS sakė atliekas Vilniuje vežančios įmonės „Ekonovus“ direktorius Romas Draskinis.
Atliekas Vilniuje tvarko dvi bendrovės – „Ecoservice“ ir „Ekonovus“, anksčiau šiemet užsitikrinusios 71,2 mln. eurų vertės užsakymą iki 2026 metų lapkričio.
Savivaldybė 2017 metų spalį buvo pasirašiusi 5 metų trukmės sutartis su konkursą laimėjusiomis įmonėmis „Ekonovus“, „Ecoservice“ ir „VSA Vilnius“, tačiau pernai liepą „Ecoservice” ir „VSA Vilnius“ pareiškė, kad jų veikla yra nuostolinga ir jos nebenori tokiomis kainomis tvarkyti atliekų.
Tuomet miesto valdžia ėmėsi iš naujo ieškoti atliekų tvarkytojų.