„Prioritetas pirmiausia bus suteiktas Euro Velo 11 dviračių trasos pabaigimui. Tikimės, kad pavyks gauti finansavimą ir ją pabaigti nutiesiant dar beveik 30 km dviračių takų jau per artimiausius metus . Galutinio dviračių takų plano patvirtinimas pagaliau leis atsigręžti ir į dviratininkus, nes galėsime sistemingai pradėti diegti tvarkingą ir visų poreikius atitinkančią dviračių takų sistemą“, – sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.
Vilniaus miesto savivaldybės paskelbtoje apklausoje, kurioje vilniečiai buvo kviečiami pasirinkti dviračių takų plėtros planą iki 2020 metų, dalyvavo beveik 1600 respondentų. 66,6 proc. iš jų pasirinko pirmą dviračių plėtros planą, 25,4 proc. trečią. Mažiausiai palaikymo sulaukė antras dviračių plėtros planas, gavęs tik 13,8 proc. balsų.
Pirmajame plane numatyta rekonstruoti esamą 137 km dviračių takų tinklą, papildomai nutiesiant dar 283 km dviračių takų. Būtų įrengtos šešios pagrindinės trasos, tarp jų – Euro Velo 11, Naujininkai – Jeruzalė, Pilaitė – Senamiestis, Pašilaičiai – Vilkpedė, Šeškinė – Saulėtekis, Fabijoniškės – Žvėrynas. Šio plano įgyvendinimui reikėtų 218, 2 mln. Lt, iš kurių 30 mln. Lt būtų skiriama esamo tinklo rekonstrukcijai, o likę – naujų trasų projektavimui ir tiesimui.
Antruoju planu numatoma rekonstruoti esamą 100,6 km dviračių takų tinklą, papildomai nutiesiant dar 102,4 km dviračių takų. Pagrindinėmis trasomis būtų septynios trasos: Euro Velo 11, Naujininkai – Jaruzalė, Pilaitė – Senamiestis, Pašilaičiai – Naujamiestis, Šeškinė – Saulėtekis, Fabijoniškės – Žvėrynas ir Sveikatingumo trasa. Šio plano įgyvendinimui reikėtų 89,1 mln. Lt, iš kurių 21 mln. Lt būtų skiriamas esamo tinklo rekonstrukcijai, o likę – naujų trasų projektavimui ir tiesimui.
Trečiu planu siekiama rekonstruoti esamą 100,6 km dviračių tinklą, papildomai nutiesiant 118,4 km dviračių takų. Būtų 13 pagrindinių trasų: Euro Velo 11, Oro uostas –Santariškės, Pilaitė-Paupys, Fabijoniškės –Senamiestis, Pašilaičiai-Studentų miestelis, Fabijoniškės-Karoliniškės, Tarandė-Centras, Jeruzalė –Viršuliškės, Saulėtekis-Paupys, Lazdynai-Grigiškės, Vingio parkas-Senamiestis, Sporto ir Laisvalaikio, Žvėrynas-Antakalnis. Šio plano įgyvendinimui reikėtų 99,7 mln. Lt, iš kurių 21 mln. Lt būtų skiriamas esamo tinklo rekonstrukcijai, o likę – naujų trasų projektavimui ir tiesimui.
Planuojama, kad Strateginis dviračių takų plano projekto įgyvendintas bus finansuojamas iš 2014 – 2020 m. Europos Sąjungos Struktūrinės paramos Europos regioninės plėtros fondo. Būtent šio fondo viena iš veiklos sričių ir yra dviračių ar pėsčiųjų takų ar trasų ir susijusios infrastruktūros modernizavimas ir plėtra.
Jeigu Vilniaus miesto taryba pritartų šiam alternatyviam sprendimui Vilnius turėtų aiškius ilgalaikius dviračių takų plėtros planus iki 2027 metų.