Verslininkų pasiūlymų laukiama iki rugpjūčio 18 dienos.
Kaip BNS informavo SAM Sveikatos priežiūros įstaigų valdymo skyriaus vedėjas Andriejus Bielinskis, iš viso SMM teritorijoje per artimiausius kelerius metus numatoma įrengti nuo 1150 iki 2250 naujų stovėjimo vietų automobiliams, taip pat planuojama palikti 200-300 dabar įrengtų būtiniausių stovėjimo vietų.
Šiuo metu Santariškėse yra 2,3 tūkst. stovėjimo vietų, trečdalis jų – nemokamos.
Mes taip pat tiksliai nenustatėme, kad aikštelės ar aikštelė turi būti antžeminė, požeminė. Jie patys turės pasiūlyti architektūrinius sprendimus – kiek bus aikštelių, kokiose vietose, kokio dydžio jos bus, – sakė A.Bielinskis.
SAM prieš kelerius metus parengtoje studijoje numatoma, kad bendra verslo investicijų suma į aikšteles galėtų būti apie 57,6 mln. litų.
Kaip nurodoma SAM parengtuose planuose, aikštelės turėtų būti įrengtos teritorijoje tarp Molėtų plento, A.Telyčėno, Žaliųjų ežerų, V.Kuzmos gatvių.
Anot A.Bielinskio, ši idėja vystoma nuo 2011-ųjų metų ir tai būtų pirmasis ne savivaldos, o valstybiniu mastu vykdomas koncesijos projektas.
Ministerija šiam projektui taip pat planuoja pasirašyti trišalę bendradarbiavimo sutartį su Vilniaus universiteto Santariškių klinikomis ir Vilniaus miesto savivaldybe. Sostinės politikai šią sutartį yra priėmę svarstymui – jis vyks rudenį.
Sutartyje su savivaldybe SAM numatė, kad įrengus mokamas stovėjimo aikšteles kartu būtų uždrausta statyti automobilius Žaliųjų ežerų, A.Telyčėno, J.Tallat-Kelpšos gatvėse, taip pat dalyje P.Baublio gatvės. Likusioje šios gatvės dalyje automobilių statymas būtų apribotas paliekant teisę tai daryti tik gretimų namų gyventojams.
A.Bielinskis patvirtino, kad šiuo metu galimybe už savo lėšas įrengti ir prižiūrėti stovėjimo aikšteles domisi keturi verslo subjektai.
Numatoma, kad maksimalus terminas, kurį rangovas valdys stovėjimo aikšteles iki jos bus perduotos suteikiančiajai institucijai, t. y. SAM, bus 25-eri metai, per kuriuos koncesininkas turėtų susigrąžinti investicijas teikdamas automobilių stovėjimo ir saugojimo paslaugas.
SAM užsakymu parengtoje studijoje nurodoma, kad SMM plėsis kuriant čia naujas gydymo ir mokslo įstaigas, todėl ir per artimiausius penkerius metus reikės bent tūkstančio papildomų stovėjimo vietų, dar tūkstančio prireiks per 25-eris metus – tuomet iš viso reikės virš 4 tūkst. stovėjimo vietų.
SAM atstovas tvirtino, kad pagal projektą visas investicijas turėtų vykdyti verslas, vienintelė Vilniaus savivaldybė turėtų investuoti lėšų į kelių ženklinimą.
„Mes taip pat tiksliai nenustatėme, kad aikštelės ar aikštelė turi būti antžeminė, požeminė. Jie patys turės pasiūlyti architektūrinius sprendimus – kiek bus aikštelių, kokiose vietose, kokio dydžio jos bus“, – sakė A.Bielinskis
Nuo 2011-ųjų liepos Vilniaus savivaldybė jau yra apmokestinusi automobilių stovėjimą Santariškių gatvėje – šiuo metu tai yra vienintelė teritorija Vilniuje ne miesto centre, kurioje už automobilio stovėjimą reikia mokėti.