Riedlentininkai tikisi, kad bendrai nuotraukai Katedros aikštėje susirinks apie keli šimtai šios sporto šakos entuziastų. „Nebandome atkreipti į save dėmesio, tiesiog norime smagiai atšvęsti savo šventę“, – sakė vilnietis riedlentininkas Saulius Baradinskas. Anot jo, ši akcija yra pusiau oficiali, nes jokių leidimų nebuvo prašoma, riedlentininkai susirinks patys, be ypatingų raginimų.
Tvarkys jau įrengtas, naujų nežada
Nors ir nesiekdami atkreipti ypatingo dėmesio, riedlentininkai turi vilties, kad jų pasivažinėjimas po miestą privers sostinės vadovus dar kartą pagalvoti, kaip galima būtų sutvarkyti aikšteles riedlenčių mėgėjams.
„Šaunu, kad prieš kelerius metus buvo atidaryti net keli parkai, kur galėjo važinėtis riedlentininkai. Tačiau šiandien šių parkų, galima sakyti, nebeliko, nes juose nesaugu važinėtis, jie apgadinti, visur skylės. Aš, kaip būsimas architektas, siūlyčiau statyti betoninius parkus, kurių eksploatacijos laikas būtų kur kas ilgesnis“, – sakė S.Baradinskas.
Vilniaus savivaldybės atstovai pripažįsta, kad aikštelės išties susidėvėjusios. Anot Komunalinio ūkio departamento Infrastruktūros skyriaus vyr. specialisto Gintauto Niauros, mieste yra 5 tokios aikštelės, tačiau visų jų būklė itin prasta. „Savivaldybė turėjo sutartį su įmone, kuri prižiūrėjo tas aikšteles, organizavo juose renginius, bet ji baigėsi. Dabar įvyko naujasis konkursas, jo laimėtoja, bendrovė „Avarija“, jau ruošiasi tvarkyti tas aikšteles. Tikimės, kad po kelių savaičių aikštelės Lazdynuose, Fabijoniškėse, Pašilaičiuose ir Pilaitėje bus atnaujintos ir vėl bus saugios ekstremalaus sporto mėgėjams. Aikštele prie Baltojo tilto turės pasirūpinti ta pati bendrovė, kuri prižiūrės visą teritoriją“, – sakė G.Niaura.
Apie naujas aikšteles riedlentininkai gali tik pasvajoti – kol kas jų įrengti neplanuojama. „Norų yra, bet trūksta pinigų“, – patikslino G.Niaura.
Viešosiose erdvėse – apribojimai
Riedlentininkai tikino, kad neretai susiduria su draudimais važinėtis miesto gatvėmis ar aikštėse, tačiau savivaldybės atstovai teigė, jog draudžiami tik tam tikri važinėjimo būdai. „Draudžiama tik, tarkim, riedučiais, riedlentėmis bei dviračiais šokinėti per suoliukus, turėklus, šaligatvių bortelius arba kitus inžinerinius ar apdailos objektus. Taip pat riedlentininkai negali kelti grėsmės žmonių saugumui ar padaryti žalos. Ekstremaliai važinėti galima tik specialiai tam pritaikytose vietose“, – sakė savivaldybės Kalbos kontrolės ir administracinės veiklos skyriaus vedėjas Gintaras Tamošiūnas.