2023 07 13

Vilnius – istorinių įvykių centre: per kelias dienas paskelbta daugiau nei 100 tūkst. publikacijų

Žinia apie Vilniuje vykstantį NATO viršūnių susitikimą pasklido po visą pasaulį. Pranešti apie šį renginį į Lietuvos sostinę iš įvairiausių pasaulio šalių atvyko daugiau nei 1 000 žurnalistų, o dar daugiau šios profesijos atstovų naujienas sekė savo šalyse, rašoma Vilniaus miesto savivaldybės pranešime spaudai.
NATO viršūnių susitikimas Vilniuje
NATO viršūnių susitikimas Vilniuje / Vilniaus miesto savivaldybės nuotrauka

Įvairios užsienio ir Lietuvos žiniasklaidos priemonės apie susitikimą per pirmąsias dienas paskelbė daugiau nei 100 tūkstančių publikacijų. Daugiausia, apie 12 tūkst. straipsnių, publikuota JAV žiniasklaidoje, o po 7 tūkst. – Vokietijos ir Turkijos žiniasklaidos priemonėse. Tai neabejotinai vienas iš daugiausiai dėmesio sulaukusių renginių Vilniaus istorijoje.

Galimybė sužibėti Vilniui

Ukrainos vėliavomis nusidažęs miestas, iš vieno taško į kitą vykstantys delegacijų automobiliai ir aukščiausio lygio sprendimai, priimami vilniečiams įprastose vietose, patraukė užsienio žurnalistų dėmesį. Pasak Vilniaus miesto mero Valdo Benkunsko, tai ypatinga proga sužibėti miestui ir pritraukti daugiau užsienio dėmesio.

„Šiomis dienomis Vilniuje buvome svarbiausių politinių įvykių epicentre, kurie buvo nušviečiami visame pasaulyje. Taip užsienio gyventojai ne tik sužino apie čia priimamus aukščiausio lygio sprendimus, bet ir daugiau susipažįsta su pačiu miestu. Tiesioginiai žurnalistų pasijungimai televizijos eteryje ir įvairūs straipsniai apie Vilnių skatina domėtis ne tik čia vykstančiais įvykiais, bet ir miesto istorija, lankytinais objektais, kultūra.

Tikimės, kad NATO viršūnių susitikimas ne tik padės Vilniui tapti matomu visame pasaulyje, bet ir pritrauks užsienio svečių, kurie norės leisti atostogas mūsų visų mylimame ir istorinio įvykio kontekste naujomis spalvomis sužibėjusiame mieste“, – sako Vilniaus miesto meras.

Daugiau nei 100 tūkst. publikacijų

Liepos 10–12 dienomis įvairiose pasaulio žiniasklaidos priemonėse išleista apie 100 tūkst. straipsnių NATO viršūnių susitikimo tema. Daugiausia publikacijų fiksuota JAV, Turkijoje, Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Italijoje, Kanadoje ir kitose užsienio valstybėse. Publikacijose daugiausia dėmesio skirta NATO viršūnių susitikime priimtiems sprendimams, tačiau nevengta ir platesnio Vilniaus pristatymo. Susidomėjimas renginiu stebimas net ir NATO nepriklausančiose valstybėse – Australijoje ir Indijoje. Jose atitinkamai fiksuota po 3 ir 2 tūkst. publikacijų.

Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio kalba Lukiškių aikštėje paminėta 231 straipsnyje įvairiomis užsienio kalbomis, o bendra pasiekta auditorija siekė net 1.4 milijardo žmonių. Lukiškių aikštėje pasakyta kalba buvo minima tokiuose JAV portaluose kaip „CNN“ ir „Reuters“, o didelis dėmesys jai buvo skirtas populiariame Jungtinės Karalystės portale „The Telegraph“, Ispanijos žiniasklaidos gigantėje „ABC“ ir Vokietijos dienraštyje „Zeit“.

Dėmesys Vilniaus istorijai ir kultūrai

Į Lietuvos sostinę atvykę žurnalistai pristatė ne tik NATO viršūnių susitikime priimtus sprendimus, bet ir skaitytojams pasakojo apie renginį organizuojantį miestą. Vienas didžiausių Vokietijos laikraščių ir portalų „Sueddeutsche Zeitung“ savo straipsnyje daug dėmesio skyrė Vilniaus 700 metų jubiliejaus renginiams bei miesto istorijos detalėms. Publikacijoje pasakojama apie Lietuvos sostinėje dar LDK laikais gyvenusių skirtingų tautybių diasporas, jų sugyvenimą su vietiniais gyventojais. Šiandien Vilnius vėl, kaip ir XIX amžiuje, yra tremtinių iš Baltarusijos prieglobsčio vieta. NATO viršūnių susitikimas gali sukelti bangas – tačiau tai tik turtingos miesto istorijos bangavimas.

Vienas didžiausių Jungtinės Karalystės kelionių portalų „Travel Daily“ skyrė visą straipsnį apžvelgti Vilniaus miesto kultūrą ir inovacijas. Publikacijoje minima Vilniaus 700 metų jubiliejaus šventė, neblėstantis palaikymas Ukrainai karo akivaizdoje, planai įkurti vieną didžiausių Europoje technologijų miestelių. Straipsnyje daug dėmesio skiriama kultūrinėms detalėms: pasakojama apie oro balionų skrydžius virš sostinės, minimi Lietuvoje filmuoti filmai ir serialai, išsamiai aprašomas neseniai Vilniuje praūžęs Šaltibarščių festivalis.

NATO viršūnių susitikimo metu Lietuvos sostinė tapo vienu iš labiausiai matomų miestų pasaulyje. Įvairių Vilniaus detalių galima aptikti ne tik rodomuose reportažuose televizijos ir interneto kanaluose, bet ir užsienio žurnalistų prisijungimuose į tiesioginį eterį. Visame pasaulyje garsios televizijos „CNN“ žurnalistai naujienas skelbia iš Rotušės aikštės, o Jungtinės Karalystės nacionalinio transliuotojo „BBC“ žurnalistai į tiesioginį eterį prisijungia iš Nepriklausomybės aikštės šalia Seimo. Liepos 11 d. plačiai nušviesta ir Prezidentūra, kur vyko iškilminga valstybių vadovų vakarienė.

Ūžė ir socialiniai tinklai

Vilniuje vykęs NATO viršūnių susitikimas plačiai nušviestas ir socialiniuose tinkluose. Daugiausia dėmesio ten susilaukė žurnalistų įspūdžiai apie Vilniaus palaikymą Ukrainai. Įvairių žurnalistų socialinio tinklo „Twitter“ įrašuose talpinamos fotografijos su Ukrainos vėliavomis Lietuvos sostinės gatvėse ar Vilniaus viešojo transporto autobusais, ant kurių išklijuotos palaikymo žinutės.

Taip pat fiksuotas ant Vilniaus miesto savivaldybės esantis užrašas „Putin Hague is waiting for you“ ir senamiesčio vaizdai. Daug dėmesio socialiniame tinkle „Twitter“ susilaukė ir įrašai iš V.Zelenskio kalbos Lukiškių aikštėje: žurnalistai dalijosi Ukrainos vėliavos kėlimo ceremonijos akimirkomis, emocingos Ukrainos prezidento kalbos vaizdo įrašais, įvairiais renginio momentais ar V.Zelenskio fotografijomis.

Į sostinę atvykę žurnalistai ne tik leido laiką NATO viršūnių susitikimo posėdžių salėse, bet ir pažino Vilnių. Įvairūs žiniasklaidos atstovai dalijosi nuotraukomis, kuriose užfiksuota Katedros aikštė, įvairios skulptūros, miesto gatvių menas, Gedimino paminklas, esantis Katedros aikštėje, ar margučio skulptūra Šv. Stepono g. skvere. Tony Soprano skulptūrą užfiksavęs ,,Politico” žurnalistas iš Vašingtono sulaukė itin daug dėmesio savo ,,twitter” paskyroje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis