Savivaldybei iš atliekų vežėjų perėmus vežamų atliekų administravimą, atliekų tvarkymas vilniečiams nuo kitų metų liepos gerokai atpigs: dėl pasikeitusios rinkliavos skaičiavimo tvarkos, bus apmokestinti visi be išimties atliekų turėtojai (t. y. 25 procentais daugiau, nei dabar), be to, pasibaigus naujam komunalinių atliekų surinkimo-vežimo konkursui, jo laimėtojas veikiausiai pasiūlys mažesnę mišrių komunalinių atliekų vežimo kainą. Rinkliava įsigaliotų po to, kai atviro konkurso būdu bus atrinktas atliekų vežėjas.
Savivaldybė galės kontroliuoti ir išvežamų atliekų kiekius, ir tą ketvirtadalį visų teršėjų, kurie iki šiol visai nebuvo sudarę sutarčių už atliekų išvežimą ir šiukšlino kitų sąskaita. Pagal naująją tvarką mišrių komunalinių atliekų vežėjas (daugiausia – 5 vežėjai) sudarytų sutartis su savivaldybe, o ne su gyventojais. Rinkliava būtų renkama į savivaldybės biudžetą.
Mokėjimo pranešimus atliekų turėtojai gautų ne iš pastato administratoriaus ar bendrijos, o tiesiogiai iš savivaldybės.
Rinkliava būtų nustatyta visoms įmonėms ir gyventojams, Vilniaus teritorijoje nuosavybės teise valdantiems nekilnojamąjį turtą pagal Gyventojų ir Nekilnojamojo turto registrų duomenis. Yra numatyta 15 skirtingų rinkliavos dydžių: daugiabučiams ir individualiems namams, viešbučiams, gydymo, maitinimo bei kt. įstaigoms, sodininkų bendrijoms, nes kiekvieno jų veikla, turinti įtakos atliekų susidarymui, yra labai skirtinga, susidaro skirtingos jų aptarnavimo sąnaudos.
Galutinė atliekų tvarkymo kaina (rinkliavos dydžiai) gyventojams paaiškės ir vietinė rinkliava bus pradėta taikyti, įvykus mišrių komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo viešajam konkursui, nustačius konkurso laimėtoją, surinkimo-vežimo paslaugų kainą.