Naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį laivas iš Kauno į Vilnių atvežtas sausumos keliais. Kadangi visas laivas nebūtų tilpęs važiuojant po tiltais, teko nupjauti viršutinę jo dalį. Tačiau per žiemą laivas ne tik atgaus pirminę išvaizdą, bet ir bus patobulintas.
Į Nerį laivas nuleistas kranais ketvirtadienio rytą ties Tautinio olimpinio komiteto pastatu. Laivą įsigijo mobiliosios prieplaukos šalia Baltojo tilto nuomininkai, jie ketina jį paversti plaukiojančiu restoranu.
„Laivas atgabentas iš Kauno, jis priklausė Vidaus vandens kelių direkcijai. Laivas didelis, 20 metrų ilgio. Šiuo metu jis turi pusantro aukšto, bet po rekonstrukcijos žiemą laivas bus kitoks, didesnis“, – žadėjo naujasis laivo savininkas Aurelijos Kinas.
A.Kino teigimu, pirmiausia atsigabentas laivas bus remontuojamas, tikrinama jo techninė būklė ir galimybės. „Turime tikslą iš laivo padaryti barą-restoraną. Šiuo metu mobiliojoje prieplaukoje stipriais alkoholiniais gėrimais prekiauti negalime, o laivas gaus tokią licenciją ir veiks kaip baras“, – teigė naujojo laivo savininkas.
A.Kinas tikisi, kad jau šiemet išbandys laivą, ar juo bus galima plaukioti, o kitąmet plaukioti žadama būtinai. „Per žiemą įrengsime, viską sutvarkysime. O kai neplaukios, stovės šalia prieplaukos, tiek naujasis restoranas, tiek „Barža“ veiks tuo pačiu metu“, – ateities planus pasakojo naujojo laivo šeimininkas.
Šiuo metu „Barža“ nedirba naktimis, o tai, anot A.Kino, didelis trūkumas – juk Neryje stovintis laivas netrukdo jokiems kaimynams, niekas negalėtų skųstis triukšmu, tačiau darbo laikas ribotas.
Šią vasarą Nerimi plaukiojo dar vienas keistas laivas, kuris iš upės traukė akmenis ir dumblą. Tokiu būdu valytas Neries dugnas, kad upe galėtų plaukioti daugiau laivų. Tai darė bendrovė „Barta“, kuriai priklauso ir laivas „Ryga“. Projektas vykdytas kartu su Susisiekimo ministerija ir Vidaus vandenų kelių direkcija.