2021 11 05 /13:33

„Daktaro deserto“ detektyvas: verslininkai kalba apie žlugdymą, valdininkai tai vadina melu

Saldumynų parduotuvių „Daktaras desertas“ savininkai teigia neseniai sulaukę Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) reikalavimo pasikeisti pavadinimą, nes jis esą klaidina žmones, kurie neva gali pagalvoti, kad desertai gydo. Maža to, anot verslininkų, liepta pašalinti logotipą, neįprastą ir įdomų interjerą, nusivilkti baltus chalatus. VMVT išplatino komentarą, kuriame teigia, kad mažosios bendrijos „Daktaras desertas“ teiginiai prasilenkia su tikrove ir klaidina visuomenę, nes bendrovei turima priekaištų ne dėl verslo koncepcijos, o dėl maisto gaminių saugumo.
„Daktaras desertas“ komanda
„Daktaras desertas“ komanda / „Daktaras desertas“ nuotr.

Apie tai „Daktaro deserto“, kurio gaminami saldumynai yra be pridėtinio cukraus ir baltų miltų, komanda paskelbė feisbuke.

„„Nesinorėtų biurokratinėmis rankomis jūsų tą verslą suvalgyti“, – tarė Veterinarinės tarnybos (VMVT) Vilniaus departamento direktorė Vaida. Ir tuo pačiu pasiūlė gražiuoju pasikeisti pavadinimą (kuris metų pradžioje Valstybinės kalbos inspekcijos buvo išrinktas gražiausiu), logotipą, pašalinti neįprastą ir įdomų interjerą, nusivilkti baltus chalatus, sustabdyti konceptualią komunikaciją ir sėkmingai tęsti veiklą“, – feisbuke rašo komanda.

TAIP PAT SKAITYKITE: Išrinkti gražiausi įmonių pavadinimai

Anot verslininkų, VMVT aiškina, kad „Daktaras desertas“ negali egzistuoti, nes neva klaidina žmones.

„Neva nacionalinis vidutinis vartotojas nėra įgalus atpažinti mūsų kaip desertinės, o parduodamų pyragaičių kaip pyragaičių, o ne vaistų ar gydomųjų savybių turinčių produktų. O net jei ir geba, tai mūsų desertinės konteksto „teikiama netiesioginė užuomina apie sveikatingumą“ jį vis tiek suklaidintų, jis bet kokiam produktui tokiame kontekste „priskirtų ligų gydymo ar profilaktinių savybių teikimo pobūdį“. Humoras VMVT neegzistuoja, viskas vertinama ir suprantama tiesiogiai. Kaip ir kiekvienas jūsų komentaras po mūsų postais, kurie taip pat nugulė rašte kaip argumentai dėl vartotojų klaidinimo“, – teigia verslininkai.

Jie pasakoja išsamiai atsakę į gautą raštą, po ko stojo ilga tyla – „Daktaro deserto“ komanda manė veterinarijos tarnybą įtikinusi, tačiau po to gavo dar vieną raštą.

Jame buvo kviečiama per dvi dienas pateikti prašomą informaciją, dalyvauti pažeidimo protokolo surašyme.

Taip pat verslininkai įpareigoti sustabdyti teisės aktų reikalavimų neva neatitinkančios informacijos (o ji, anot VMVT aprėpia visą koncepciją) skleidimą.

„Nors, mūsų manymu, minimi aktai šiuo konkrečiu atveju yra taikomi netinkamai. Panašu, kad nuosprendis buvo padarytas dar iki pirmojo susitikimo ir konstruktyvaus argumentavimo kelio nebus. Greičiausiai „Daktarą desertą“ teks ginti teisme. Deja, bet kuo toliau, tuo mažiau laiko lieka tiesioginiam mūsų darbui. Senka ne tik jėgos, entuziazmas, bet ir materialūs resursai“, – pabrėžia verslininkai.

Jie pakvietė vartotojus užsukti į parduotuves ir taip palaikyti „Daktarą desertą“.

15min kreipėsi komentaro į VMVT, kai jį gausime, straipsnį papildysime.

A.Armonaitė: kalbėjau su VMVT vadovu

Į šią istoriją penktadienį sureagavusi ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė teigė, kad po liūdnos „Sviesto sviestuoto“ istorijos ministerija daug bendradarbiavo su VMVT dėl jų vykdomos verslo įmonių priežiūros.

„Gaila, bet panašu, kad daliai sistemos darbuotojų formalus ir šabloniškas požiūris į savo darbą kiek per giliai įaugęs į kraują ir pokyčiams vienerių metų neužtenka“, – feisbuke rašo ministrė.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Aušrinė Armonaitė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Aušrinė Armonaitė

Linksmą verslo idėją ir „Daktaras desertas“ pavadinimą, anot jos, VMVT priėmė pernelyg rimtai.

„Manau, daugeliui yra aišku, kad suvalgius pyragaitį imuniteto nuo COVID neįgysi. Su VMVT vadovu jau aptarėme, kaip svarbu sveikatingumo teiginių nevertinti pernelyg plačiai. Reikia koncentruotis į tuos pažeidimus, kurie kelia didžiausią pavojų gyventojų sveikatai, o ne bausti verslą už kūrybiškumą“, – teigė ji.

Ministrė pabrėžė, kad VMVT, kaip ir dauguma kitų verslo priežiūros institucijų, nepavaldžios Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, tačiau ministerija nuolat bendradarbiauja su jomis siekdama, kad verslas pirmiau būtų konsultuojamas, o ne baudžiamas.

VMVT komentaras: apie ką nutylėjo „Daktaras desertas“?

VMVT išplatino komentarą, kuriame teigia, kad mažosios bendrijos „Daktaras desertas“ teiginiai prasilenkia su tikrove ir klaidina visuomenę.

„Norime aiškiai pažymėti, VMVT neketina ir neketino reikalauti keisti ar uždrausti įmonės „Daktaras desertas“ pavadinimo. VMVT siekis – kad įmonė susitvarkytų savo produktų ženklinimą ir vartotojams pateiktų visą privalomą informaciją. Produktai buvo pardavinėjami be etikečių, o ženklinimo pažeidimai iki galo nėra ištaisyti ir šiandien.

Tikrinimo metu pasigesta esminių dalykų – privalomos nurodyti vartotojui būtinos informacijos apie produktų sudėtį, alergijas arba netoleravimą sukeliančias medžiagas, galiojimo laiką, kas yra būtina užtikrinant maisto saugą. Be to, įmonė neturi susitvarkiusi visų reikiamų leidimų prekybai“, – rašoma VMVT komentare.

VMVT teigia gavusi skundų dėl klaidinančios informacijos ir galimai netinkamo maisto produktų ženklinimo.

„Visus tokius atvejus privaloma ištirti. Todėl VMVT pakvietė įmonės „Daktaras desertas“ atstovus konsultacijai, siekiant išklausyti verslo atstovų paaiškinimus, pakonsultuoti apie reikalavimus, patarti, kaip ištaisyti trūkumus. Tai nuolatinė ir nuosekli skundų nagrinėjimo praktika.

Apmaudu, kad įmonė, užuot bendradarbiavusi ir ištaisiusi tam tikrus trūkumus, net nesulaukusi VMVT sprendimo, paleido viešų kaltinimų laviną. Dar kartą visiems norime akcentuoti, kad jokie sprendimai „Daktaras desertas“ atžvilgiu nepriimti, administracinės nuobaudos netaikytos, o visos kalbos apie tai yra tik spekuliacijos. Tad ši istorija yra ne apie rinkodarą ir verslininkų išradingumą, o apie maisto saugumą“, – rašo VMVT.

Siūlys svarstyti Seimo komitetui

Parlamentaras konservatorius Andrius Vyšniauskas penktadienį feisbuke rašo, kad tokios istorijos yra labai blogai.

„Tiesiog blogai. Kodėl? Todėl, kad šioje valstybėje visgi egzistuoja sveikas protas, kuris sako, kad žmonės nėra tokie kvaili, kad gabalėlį torto sumaišytų su vaistų tablete. Todėl neturėtų tokių maišymų daryti ir valstybinės institucijos“, – teigia jis.

Jo vertinimu, VMVT eilinį kartą užlipo ant to paties grėblio ir savo jėgas bei energiją koncentruoja tikrai ne ten, kur turėtų.

„Ką darysime? Kalbėsimės. Kalbėsimės su “Daktaras desertas„, VMVT ir kitomis institucijomis. Seime už maisto kontrolės klausimus yra atsakingas Kaimo reikalų komitetas. Pasiūliau į vieną iš artimiausių mūsų komiteto posėdžių įtraukti parlamentinės kontrolės klausimą dėl šios nelemtos situacijos. Žinau, kad VMVT sprendimų dar nėra priėmusi, todėl tikiu, kad po pokalbio Seime atsiras ir VMVT daugiau sveiko proto priimti protingesnius sprendimus“, – teigia parlamentaras.

Atvejis – ne pirmas

Pernai gruodį 15min rašė, kad VMVT buvo užkliuvęs „Sviestas sviestuotas“ pavadinimas. Tuomet tarnybai užkliuvo, kad taip esą klaidinami vartotojai, nes verslininkai gamina ne sviestą, o riešutų kremą.

Šiemet VMVT dėmesio sulaukė bendrovė „Straikas“, gaminanti kūdikiams ir vaikams maisto produktus „Marmaluzi“ bei sulą „Sip Sap“. Verslininkų teigimu, tarnybai užkliuvo produktų aprašymai pasakų motyvais, pavyzdžiui, įstaigai užkliuvo produktų aprašyme naudojamas žodis „kruopytės“, nors VMVT rašte įmonei buvo rašoma, kad šio žodžio negalima naudoti, nes sudėtyje „kruopų ar kruopyčių nėra“.

Užkliuvo ir pasakymai, kad „Juodieji serbentai skleidžia planetoms C energiją“ arba „o chia sėklų meteoritai neša skaidulas užtikrinančias žemės apsivalymą“.

VMVT direktorius Darius Remeika tuomet 15min pabrėžė, kad įstaiga fiksavo reikšmingus „Straikas“ įmonės ženklinimo ir maisto produktų reklamos pažeidimus. Tačiau tai, anot jos, nesusiję su pasakų motyvais, stiliumi, nei pasakų personažų pavadinimais ar kosminių sąvokų naudojimu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų