2020 04 10

VPT: komunikacijos ir informavimo paslaugos turi būti perkamos išlaikant procedūras

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) ragina Vyriausybę ir ministerijas komunikacijos ir viešųjų ryšių konsultantų paslaugoms netaikyti neskelbiamų derybų mechanizmo ir išlaikyti įprastas, ilgiau trunkančias procedūras.
Viešųjų pirkimų tarnyba
Viešųjų pirkimų tarnyba / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Kaip BNS sakė laikinoji VPT vadovė Jovita Petkuvienė, tokios pozicijos valstybes per koronaviruso pandemiją ragina laikytis ir Europos Komisija, pabrėžianti, jog paprastesnės procedūros, galinčios sumažinti konkurenciją, siejamos „su tuo, kad greituoju būdu reikia gelbėti žmones“, pavyzdžiui, vaistais ar medicinos, asmens apsaugos priemonėmis, o „ne su tuo, kas gali palaukti keletą savaičių“.

Anot jos, apie tai ministerijos ir Vyriausybė apie tai bus įspėtos artimiausiu metu.

„Parašysime įspėjimą visoms ministerijoms, kad šioje situacijoje dėl skubos neturėtų būti vykdomos neskelbiamos derybos. Yra numatytas mechanizmas, kaip sutrumpintos procedūros, bet pirkimai vistiek yra skelbiami. Tai nėra ta situacija, kai skubos tvarka reikia įsigyti priemones žmonių gyvybėms gelbėti. Bet bet kokiu atveju turėtų būti skelbiami viešieji pirkimai“, – BNS sakė J.Petkuvienė.

Sveikatos apsaugos ministras, valstybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovas Aurelijus Veryga ketvirtadienį pasirašė sprendimą skubiai įsigyti integruotos komunikacijos ir viešųjų ryšių konsultantų paslaugų.

Informaciją planuojama skelbti nacionalinėse, regioninėse bei kabelinėse televizijose, interneto portaluose, nacionalinėje bei regioninėje spaudoje ir radijo stotyse, taip pat specializuotoje žiniasklaidoje sveikatos temomis.

Procesą pavesta koordinuoti Visuomenės informavimo grupės vadovui Giedriui Surpliui – jis žada, kad paslaugos bus perkamos „vadovaujantis teisės aktais“, atsisakant standartinių viešųjų pirkimų procedūrų, bet kol kas nedetalizavo, kaip. Anot jo, pirmosios Vyriausybės ir ministerijų žinutės žiniasklaidoje turėtų pasirodyti jau šeštadienį.

Žiniasklaidos asociacijos yra kreipęsi į Vyriausybę, prašydamos taikyti pagalbos priemones žiniasklaidos priemonėms, nes šios dėl įvesto karantino praranda pajamas užsakovams atšaukiant reklamą.

Kultūros ministras Mindaugas Kvietkauskas ketvirtadienį sakė, jog šis paslaugų pirkimas skirtas remti žiniasklaidą, nors G.Surplys tikina, kad „tai nėra gelbėjimosi ratas“, o taip siekiama operatyviai pateikti informaciją.

Tokiam modeliui, pasak M.Kvietkausko, pritarė žiniasklaidos atstovai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis