„VPT atkreipia dėmesį, kad panašaus pobūdžio pažeidimai Šalčininkų savivaldybėje kartojasi“, – rašoma VPT pranešime.
Tikrinto kelių remonto pirkimo planuojama vertė – 826 446 eurų (be PVM).
Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose išvardijo, kokią konkrečią techniką nuosavybės teise turi valdyti tiekėjas – asfalto klojimo mašiną, asfalto frezavimo mašiną, savivartį, asfalto plentvolį ir kt. VPT paaiškina, kad tokie reikalavimai yra diskriminuojantys tiekėjus bei dirbtinai ribojantys jų galimybes dalyvauti pirkime, nes technikos valdymo teisiniai pagrindai neturi įtakos sutarties vykdymui.
Diskriminacinis bei dirbtinai ribojantis tiekėjų dalyvavimą yra ir perkančiosios organizacijos draudimas tiekėjams pasitelkti subrangovus – šaligatvio dangos remontui, plytelių klojimui, šiukšlių bei atliekų išvežimui ir pan.
VPT taip pat nustatė, kad pirkimo sąlygose nustatyta įkainių vertinimo ir palyginimo tvarka nesuteikia perkančiajai organizacijai galimybės įsitikinti, ar tiekėjo pasiūlyta kaina nėra neįprastai maža.
Atsižvelgiant į nustatytus Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimus, perkančioji organizacija įpareigota nutraukti pirkimo procedūras. VPT pirkimą vertino po vokų atplėšimo procedūros, bet iki pirkimo pabaigos.
VPT atkreipia dėmesį, kad panašaus pobūdžio pažeidimai Šalčininkų savivaldybėje nustatyti, vertinant kelių priežiūros ir remonto darbus bei sniego valymo paslaugų pirkimus (VPT vertinimo išvada 2016-02-09).
Du savivaldybės vykdytus vietinių kelių priežiūros ir remonto darbų bei sniego valymo paslaugų pirkimus patikrinusi VPT nustatė, kad perkančioji organizacija grubiai pažeidė Viešųjų pirkimų įstatymą. Dėl galimų korupcijos apraiškų Šalčininkų rajone vasario mėnesį VPT kreipėsi į LR Generalinę prokuratūrą.