2019 05 09

VRK teigia, kad debatuose kandidatai gali būti skirstomi pagal apklausų rezultatus

Vyriausioji rinkimų komisija teigia, kad savo lėšomis rinkimų debatus rengianti žiniasklaida gali kandidatus skirstyti pagal sociologinių apklausų rezultatus, nes tai yra objektyvus kriterijus, nepažeidžiantis lygiateisiškumo principo.
Kandidatų į prezidentus debatai
Kandidatų į prezidentus debatai / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Naujienų agentūra BNS ketvirtadienį gavo VRK pirmininkės Lauros Matjošaitytės raštą dėl balandžio 8 dieną rengtų debatų, kuriuose dalyvavo Ingrida Šimonytė, Gitanas Nausėda ir Saulius Skvernelis.

Organizatoriai kandidatus atrinko, įvertinę visų šių metų sociologinių apklausų rezultatus. Siekiant išsamesnių diskusijų, į vieną debatų dalį pakviesti kandidatai, peržengę 15 proc. paramos ribą. Kiti kandidatai buvo kviečiami į atskirus debatus.

„VRK nuomone, nurodytas kriterijus yra objektyvus kandidatų atrankos į debatų laidą kriterijus, o minėti kandidatai atstovauja ne vienai politinei jėgai, skleidžia įvairaus spektro politines pažiūras, todėl yra pakankami teigti, kad debatų renginio organizatoriai nesiekė ignoruoti ar proteguoti konkrečios ideologijos, partijos ar kandidatų“, – teigiama rašte.

„Manytina, kad kiekvienas kandidatas, atitikęs atrankos kriterijų, turėjo lygias teises būti pakviestas į debatus“, – pridūrė VRK vadovė.

VRK pabrėžė, kad savo iniciatyva ir lėšomis debatus rengiančiai žiniasklaidai ji nenustato taisyklių, nederina kandidatų sąrašo, o nesant galimybės užtikrinti kokybiškų debatų su visais kandidatais, žiniasklaida gali kandidatus pasirinkti pagal objektyvius kriterijus.

VRK šią poziciją pateikė, gavusi kandidato Arvydo Juozaičio skundą. A.Juozaitis teigė, kad kandidatų skirstymas pagal apklausų rezultatus yra netinkamas.

Balandžio 8 dienos debatus organizavo naujienų agentūra BNS, Rytų Europos studijų centras, Konrado Adenauerio fondas ir Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis