2019 02 21

VRK tirs, ar Kauno savivaldybė nereklamavo dabartinės miesto valdžios

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) tirs, ar savivaldos rinkimų kampanijos metu Kauno miesto savivaldybės skelbiamas pranešimas apie išgražėjusį miestą ir prie to prisidėjusius miesto vadovus atitinka teisės aktų reikalavimus.
Visvaldas Matijošaitis
Visvaldas Matijošaitis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Praėjusią savaitę Kauno savivaldybės Ryšių su visuomene skyrius žiniasklaidai išplatino pranešimą, kuriame cituojamas „Žalgirio“ krepšininkas Leo Westermannas. Šis pranešimas skelbiamas ir savivaldybės svetainėje.

„Visų pirma, per tuos dvejus metus miestas paaugo. Taip, tai tiesa. Galiu drąsiai teigti, jog tai nutiko daugeliu aspektų. Kai pirmą kartą atvykau čia, nekilnojamojo turto pasiūla nebuvo tokia įspūdinga, kokia ji yra dabar. Dabar turėjau daug variantų rinkdamasis būstą gyvenimui. Pernai rugpjūtį aplankiau nemažai butų, namų“, – cituojamas L.Westermannas.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Leo Westermannas
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Leo Westermannas

„Anot jo, švaresnės, tvarkingesnės miesto gatvės ir kitos aiškiai matomos permainos rodo, kad miesto vadovai čia sėkmingai tvarkosi“, – priduriama savivaldybės išplatintame pranešime.

Pranešimas skelbiamas savivaldos rinkimų kampanijos laikotarpiu, kai į Kauno merus kandidatuoja dabartinis miesto vadovas Visvaldas Matijošaitis.

15min kalbintas savivaldybės Ryšių su visuomene skyriaus vyriausiasis specialistas Tomas Jarusevičius, kuris žiniasklaidai ir išsiuntinėjo aptariamą pranešimą, tikino, kad jį parengė skyrius. O tai darė esą „dėl to, kad tai Kauno miestui palanki informacija, žinomo žmogaus ir miestui svarbaus žmogaus nuomonė apie miestą ir miesto progresą“.

Klausiamas, ar informacija yra palanki dabartinei miesto vadovybei, T.Jarusevičius atsakė: „Reikėtų klausti vadovybės, kaip ji tai vertina.“

„Reikėtų klausti paties Leo Westermanno, kodėl jis, kalbėdamas apie savo sugrįžimą į „Žalgirį“, užsiminė apie pokyčius Kaune, arba tiesiog „Žalgirio“ komunikacijos žmonių, kodėl jie tą citatą panaudojo, – teiraujantis, ar pranešimas nėra politinė reklama, dėstė specialistas.

– Visiškai nežinau. Mes tiesiog pamatėm, pasidalinom, pamatėm „Žalgirį“ pasidalinus tą medžiagą, ir galvojom – labai įdomu. Ir kadangi Leo yra tas žmogus, kuris svarbus dirigentas „Žalgiryje“, o „Žalgiris“ mūsų neatsiejama miesto identiteto dalis, mums pasirodė kaip svari, įdomi nuomonė žmogaus.“

Kauno miesto savivaldybė nėra „Žalgirio“ klubo dalininkė, tačiau remia jį finansiškai – portalo Alfa.lt duomenimis, 2018-aisiais savivaldybės parama siekė 2,3 mln. eurų ir sudarė 30 proc. viso komandos biudžeto.

T.Jarusevičius teigė besidžiaugiantis, kad L.Westermannas teigiamai atsiliepia apie miestą: „Jaučiuosi maža dalelyte prie to prisidėjęs. Tai čia ir man palanki informacija, bet aš rinkimuose nedalyvauju.“

„Kaip pažiūrėsi. Aišku, kai nori, tai visur gali įžvelgti bet ką. Bet šiuo atveju tai su rinkimais nieko bendro neturintis reikalas. Aš ryšiuose su visuomene dirbu, esu pavaldus administracijos vadovui, tai mums pasirodė pozityvi žinia, įdomi nuomonė, svarbaus miestui žmogaus ir nusprendėm ja pasidalinti“, – pridūrė savivaldybės atstovas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Laura Matjošaitytė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Laura Matjošaitytė

15min kreipusis į VRK ir pasiteiravus, ar aukščiau minimas tekstas galėtų būti vertinamas kaip politinė reklama, VRK pirmininkė Laura Matjošaitytė atsakė, kad „VRK išankstinio vertinimo, ar pranešimas yra politinė reklama, ar nėra neteikia“, tačiau pridūrė, kad „pranešimas turi politinės reklamos požymių“.

„Perduosime pranešimą atitinkamai komisijai ištirti ir įvertinti jo atitiktį teisės aktų reikalavimams“, – nurodė pirmininkė.

Savivaldos rinkimai Lietuvoje vyks kovo 3 dieną. Savivaldos rinkimų kampanija prasidėjo 2018 metų lapkričio 7-ąją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis