2023 03 28

VRK vadovė Seime atsakys į opozicijos klausimus dėl rinkimų nesklandumų

Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) vadovė Jolanta Petkevičienė antradienį Seime atsakys į opozicijos klausimus dėl rinkimų organizavimo nesklandumų.
Jolanta Petkevičienė
Jolanta Petkevičienė / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

Grupė Seimo narių prašo paaiškinti situaciją dėl kandidatų, kurie buvo išbraukti dėl netinkamai pateiktų duomenų, o vėliau grąžinti teismui nurodžius duoti galimybę ištaisyti klaidas. Seimo nariai klausia, kodėl elektroninė sistema leido registruotis, nepaisant to, kad ne visos grafos buvo užpildytos.

Daugiausiai klausimų susiję su Anykščių rajono ir Visagino merų rinkimais, kur į antrą turą patekę Kęstutis Tubis ir Dalia Štraupaitė buvo išbraukti iš rinkimų kovos, o vėliau po teismų sprendimų į ją grąžinti.

K.Tubiui laimėjus Anykščių mero rinkimus opozicija taip pat klausia, kokių veiksmų VRK ketina imtis, kad būtų išaiškintos jo galimybės eiti mero pareigas. Pažymima, kad dėl prekybos poveikiu nuteistam K.Tubiui galioja ribojimas dirbti valstybės tarnyboje, o administracinis teismas yra pasisakęs, kad ši situacija yra dviprasmiška.

Komisijos pirmininkės taip pat klausiama, kiek mokesčių mokėtojams kainavo klaidos organizuojant rinkimus, skirtingų versijų biuletenių spausdinimas, kai teko keisti kandidatų pavardes po teismų sprendimų.

Dar prašoma paaiškinti, kokiu pagrindu Vilniaus rajone balsavimo metu buvo pasitelkti šauliai, klausiama, kaip VRK vadovė vertina sukarintos organizacijos dalyvavimą prižiūrint balsavimą.

Klausimus VRK pirmininkei uždavė opozicinių Lietuvos socialdemokratų partijos, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos, Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ bei Seimo narių Mišrios grupės atstovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis