2020 05 05 /14:50

VRK verdiktas: minfo.lt skelbė paslėptą politinę M.Puidoko reklamą, vertė – 3 tūkst. eurų

Nemokama reklama prezidento rinkimų kampanijos metu Seimo narį Mindaugą Puidoką lepinęs Marius Gabrilavičius pažeidė šalies Prezidento rinkimų įstatymą, konstatavo Vyriausioji rinkimų komisija (VRK).
Mindaugas Puidokas
Mindaugas Puidokas / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

VRK antradienį svarstė, ar 14 M.Puidokui palankių publikacijų tinklalapyje minfo.lt, 47 įrašai to paties pavadinimo feisbuko puslapyje bei įrašai socialinio tinklo puslapiuose „M.G.Maksimalietis“ ir „MAXIMALIST“ turėtų būti laikomi paslėpta politine reklama.

15min nuotr./Įrašas M.G.Maksimalietis tinklalapyje
15min nuotr./Įrašas M.G.Maksimalietis tinklalapyje

VRK atstovų teigimu, nei M.Puidokas, nei Marius Gabrilavičius į kvietimus dalyvauti posėdyje nesureagavo.

M.Puidokas 15min teigė dėl VRK sprendimo ketinantis tartis su teisininkais. Politiko vertinimu Komisijos sprendimas yra keistas, nes, anot parlamentaro, didžioji dalis publikuotų straipsnių aptarė jo, kaip Seimo nario darbą.

„Kiek teko stebėti viešąją erdvę apie kitų kandidatų į prezidentus politinę veiklą taip pat buvo dažnai rašoma tame pačiame portale minfo, todėl keista, kad tik dėl manęs vieno buvo atliekamas tyrimas“, – atsakyme 15min rašė M.Puidokas.

Pripažino pažeidus

Kodavimu nuo priklausomybių gydančio M.Gabrilavičiaus valdomos informacijos sklaidos priemonės M.Puidokui palankų turinį neatlygintinai skelbė Prezidento rinkimų kampanijos metu.

VRK Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo kontrolės skyriaus vedėjos Linos Petronienės teigimu, straipsnių ir įrašų skaičius leidžia įvertinti, kad neatlygintinos paramos suma buvusi reikšminga.

VRK atstovės teigimu, M.Gabrilavičius apie pažeidimus buvo įspėtas ne kartą.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Laura Matjošaitytė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Laura Matjošaitytė

„Straipsniai apie M.Puidoką išsiskiria tuo, kad kandidatas atvirai palaikomas, kviečiama už jį pasirašyti. Kuriami įvykiai, kviečiant jį palaikyti rajonuose“, – teigė L.Petronienė.

Vien kovo 19 d. apie M.Puidoką minfo.lt publikuoti 5 tekstai. Iš 73 publikacijų apie rinkimus vertintu laikotarpiu, pusė buvo apie M.Puidoką. Išskirtinio minfo.lt dėmesio sulaukė ir Vytauto Radžvilo komitetas rinkimuose į Europos Parlamentą.

Pasak L.Petronienės, M.Puidoko reklama nebuvo žymima nei tinklalapyje, nei M.Gabrilavičiaus valdomose socialinio tinklo paskyrose.

Kadangi minfo.lt prisistato žiniasklaidos priemone, buvo kreiptasi į Visuomenės informavimo etikos komisiją (VIEK), klausiant, ar tinklalapio veiksmai nepažeidžia visuomenės informavimo reikalavimų. VIEK vertinimu pažeidimas – buvo.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Mindaugas Puidokas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Mindaugas Puidokas

VIEK nuomone, minfo.lt veiksmai turėtų būti laikytini M.Puidoko politine reklama. Kadangi informacija nebuvo išskirta kaip reklama, tokie veiksmai prieštarauja Visuomenės informavimo etikos kodekso nuostatoms.

Pasak L.Petronienės, tinklalapis nevykdė politinę reklamą skleidžiančioms žiniasklaidos priemonėms taikomo reikalavimo rinkimų agitacijos metu skelbti politinės reklamos įkainius.

L.Petronienės teigimu, administracinė atsakomybė dėl nežymėtos politinės reklamos turėtų būti taikoma M.Gabrilavičiui. M.Puidokui taikoma administracinė atsakomybė už Politinių kampanijų finansavimo ir finansavimo kontrolės įstatymo pažeidimus.

VRK nusprendė, kad M.Gabrilavičius M.Puidokui skyrė 3 tūkst. eurų, o ši suma turėtų būti įskaičiuota kaip nefinansinė parama M.Puidokui.

15min primena, kad M.Puidoką ir M.Gabrilavičių sieja ne vien bendri interesai. Iki 2019 m. gegužės minfo.lt vyriausiosios redaktorės pareigas užėmė M.Puidoko patarėja Loreta Fokienė. M.Gabrilavičiaus įstaigos tinklalapyje moteris iki šiol nurodoma užimanti projektų vadovės pareigas.

15min nuotr./VŠĮ „Maksimalistinės psichoterapijos draugija“ kontaktų sąrašas, 2020 m. gegužės 4 d.
15min nuotr./VŠĮ „Maksimalistinės psichoterapijos draugija“ kontaktų sąrašas, 2020 m. gegužės 4 d.

Sutapę požiūriai

VRK sprendimo projekte teigiama, kad bendra visų įrašų vertė siekė 3 tūkst. eurų ir turėtų būti traktuojama kaip nepiniginė M.Gabrilavičiaus auka prezidento posto siekusiam M.Puidokui.

Gegužės 8 d. 15min skelbė, kad minfo.lt skelbiami straipsniai nedviprasmiškai palaiko M.Puidoką. M.Gabrilavičius tuomet teigė už reklamą pinigų negaunantis, o politiką remiantis dėl bendrų vertybių.

Tuo metu VRK sprendimo projekte teigiama, kad komisija į minfo.lt savininką kreipėsi dar 2019 m. kovą, kadangi M.Puidoką palaikantiems įrašams feisbuke buvo perkama reklama, taip didinama jų sklaida.

15min nuotr./M.Puidokas (kairėje) lankosi M.Gabrilavičiaus renginyje, 2019 m. balandis
15min nuotr./M.Puidokas (kairėje) lankosi M.Gabrilavičiaus renginyje, 2019 m. balandis

„Skleidžiu tą reklamą, kuri atitinka mano diegiamą totalios blaivybės idėją bei tradicines vertybes“, – atsakyme VRK teigė M.Gabrilavičius.

Atsakydamas komisijai M.Gabrilavičius prisegė ištrauką su Ingridos Šimonytės bei Gitano Nausėdos atvaizdais, teigdamas, kad „matomai, kas remia, tai tų produktus ir reklamuoja“.

„Jis (M.Puidokas – aut. past.) yra visada totaliai blaivus Maksimalistas, todėl reklamuoju šį pretendentą į LR prezidentus tam, kad tuo pačiu reklamuotųsi totalios blaivybės gyvenimo būdas bei tradicinės vertybės“, – rašė M.Gabrilavičius.

Jis (M.Puidokas – aut. past.) yra visada totaliai blaivus Maksimalistas, todėl reklamuoju šį pretendentą į LR prezidentus [...].

M.G.Maksimalietis – M.Gabrilavičiaus pseudonimas. Vyras teigia kodavimu gydantis nuo priklausomybių Lietuvoje, Jungtinėje Karalystėje, Latvijoje ir Airijoje.

Tuo metu M.Puidokas VRK tikino reklamos minfo.lt ar kitose M.Gabrilavičiaus valdomose paskyrose neužsakęs. Politikas taip pat teigė manantis, kad sutampa jo ir minfo.lt savininko požiūris į blaivybę.

VRK pastebi, kad feisbuko puslapis „M.G.Maksimalietis“ kvietė pasirašyti už M.Puidoką kovo 2 d., savivaldybių tarybų rinkimų agitacijos draudimo laikotarpiu. Rinkimų dieną politiką palaikanti reklama jau buvo pašalinta.

„Facebook“ nuotr./M.Puidokas skleidžia žinutes, flirtuojančias su „QAnon“ sąmokslo teorija
„Facebook“ nuotr./M.Puidokas skleidžia žinutes, flirtuojančias su „QAnon“ sąmokslo teorija

Šalies prezidento rinkimuose praėjusių metų gegužės 12 d. M.Puidokas surinko 2,6 proc. arba 31,1 tūkst. rinkėjų balsų ir aplenkė Naglį Puteikį bei Valentiną Mazuronį.

Melagingos informacijos sklaida

Minfo.lt ne kartą pateko į 15min akiratį dėl melagingos informacijos platinimo. Šiemet tinklalapis itin daug dėmesio skiria klaidinančiai informacijai apie COVID-19 pandemiją.

Vien praėjusį mėnesį minfo.lt melagingai siejo Lietuvos žiniasklaidą su George'u Sorosu, skelbė melą apie „Microsoft“ įkūrėjo Billo Gateso tariamas užmačias mažinti populiaciją, įžvelgė satanizmo apraiškas Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) herbe.

Pats M.Gabrilavičius ne kartą kėlė abejones dėl COVID-19 tikrumo. Pavyzdžiui, kovo pradžioje vyras pasigedo mirštančius artimuosius fotografuojančių žmonių.

15min nuotr./M.Gabrilavičiaus įrašas feisbuke
15min nuotr./M.Gabrilavičiaus įrašas feisbuke

M.Gabrilavičius – agresyviu turiniu pasižyminčios feisbuko grupės „unfollow 15 min“ administratorius. Vyras ne kartą yra išreiškęs palaikymą „Qanon“ sąmokslo teorijai. Su šia flirtuoja ir Seimo narys M.Puidokas, asmeninėje feisbuko paskyroje skelbęs „Qanon“ grupės nariams suprantamas žinutes.

„Qanon“ gretose galima sutikti visą sąmokslo teorijų žvaigždyną – nuo istorijų apie pasaulį valdančius iliuminatus, žydus ir Saudo Arabijos šeichus iki velnią garbinančio buvusio JAV prezidento Baracko Obamos.

Pastaruoju metu grupė itin aktyviai skelbia informaciją apie tariamą 5G žalą, skelbia klaidinančią informaciją apie koronaviruso pandemiją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis