„Prašymas dėl atsiėmimo prašymo dėl streiko sustabdymo teisme gautas ir užregistruotas. Priimta rezoliucija jį nagrinėti rašytinio proceso tvarka, neinformuojant šalių apie posėdį, todėl paskirtas žodinis posėdis byloje 9:30 val. atšauktas“, – BNS ketvirtadienį informavo VVT profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.
VVT vadovas Darius Aleknavičius trečiadienį BNS teigė, kad profesinei sąjungai užtikrinus įsipareigojimus vykdyti bent pusę įprastinių maršrutų, „nebelieka ieškinio esmės“.
Neterminuotą streiką Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai pradėjo pirmadienį, VVT administracijai ir profesinei sąjungai nesutariant dėl darbo apmokėjimo sistemos. Į sostinės gatves pirmosiomis dienomis neišvažiavo daugiau kaip pusė autobusų.
Iki šiol nepasiekus progreso derybose, streikas tęsis ir ketvirtadienį, tačiau popietę abi pusės ketina vėl sėsti prie derybų stalo.
Iki šiol abi šalys kaltino viena kitą neieškant sutarimo, nors įžvelgė ir teigiamų poslinkių derantis dėl reikalavimų.
Streikas planuotas prieš metus, bet iš pradžių atidėtas dėl teisme vykusių ginčų, vėliau – dėl laikinai pasiekto susitarimo rugsėjo pabaigoje. Jį VVT galiausiai nutraukė nepavykus deryboms su profesine sąjunga.
Darbuotojų atstovai reikalauja atlyginimų sistemą įtraukti į kolektyvinę sutartį, joje įtvirtinti 10 proc. algų augimą ir iš esmės nebloginti 2018-ųju kolektyvine sutartimi pasiektų susitarimų.
Nesutarimų kyla dėl pakoreguotos darbo kokybės priedų tvarkos, taip pat dėl profesinės sąjungos siekio kolektyvinėje sutartyje palikti daugiau svertų jai sprendžiant dėl struktūrinių pertvarkų ir kitų pakeitimų įmonėje.
VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veža įprastu grafiku.
Iš viso VVT dirba 1830 darbuotojų, per 1100 iš jų – vairuotojai.