Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 12 06

VVT ir profesinės sąjungos derybos baigėsi be proveržio, streikas tęsis toliau

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) ir bendrovės profesinės sąjungos derybos antradienį baigėsi be sprendimo, todėl vairuotojų streikas tęsis ir trečiadienį.
Vilniuje – viešojo transporto vairuotojų streikas
Vilniuje – viešojo transporto vairuotojų streikas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Derybos baigėsi šiandien. Sprendimo galutinio nėra kol kas. Streikas vyks rytoj, informavome keleivius ir atnaujinome grafikus“, – BNS antradienio vakarą sakė VVT komunikacijos vadovė Giedrė Buivydaitė.

Pasak jos, tikimasi, jog trečiadienį bus užtikrinta pusė paslaugų, ko pastarąsias dienas padaryti nepavyko, ir autobusai važiuos dažniau.

VVT atstovės teigimu, sunku pasakyti, ar trečiadienį derybose gali būti pasiektas proveržis. Pirmadienį buvo aptartos bendros pozicijos, tuo tarpu antradienį derybų dalyviai tarėsi dėl konkrečių kolektyvinės sutarties projekto punktų.

Tuo tarpu VVT profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius BNS antradienio vakarą teigė, jog „bendrovė neina į kompromisus ir kai kuriais klausimais yra iškėlusi naujas sąlygas ar reikalavimus dėl jau anksčiau derybose sutartų punktų“.

Pasak jo, profesinė sąjunga tokias sąlygas supranta kaip „daugiau destrukciją ar derybų vilkinimą“.

Nors A.Markevičius teigė, jog įvyko „tam tikras poslinkis į geresnę pusę tam tikrais klausimais“, didžiąja dalimi derybas vertino kaip stovinčias vietoje.

Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai pirmadienį pradėjo neterminuotą streiką VVT administracijai ir profesinei sąjungai nesutariant dėl darbo apmokėjimo sistemos. Į sostinės gatves neišvažiavo daugiau kaip pusė autobusų.

Streikas planuotas prieš metus, bet iš pradžių atidėtas dėl teisme vykusių ginčų, vėliau – dėl laikinai pasiekto susitarimo rugsėjo pabaigoje. Jį VVT galiausiai nutraukė nepavykus deryboms su profesine sąjunga.

Darbuotojų atstovai reikalauja atlyginimų sistemą įtraukti į kolektyvinę sutartį, joje įtvirtinti 10 proc. algų augimą ir iš esmės nebloginti 2018-ųju kolektyvine sutartimi pasiektų susitarimų.

Nesutarimų kyla dėl pakoreguotos darbo kokybės priedų tvarkos, taip pat dėl profesinės sąjungos siekio kolektyvinėje sutartyje palikti daugiau svertų jai sprendžiant dėl, pavyzdžiui, struktūrinių pertvarkų ir kitų pakeitimų įmonėje.

VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veža įprastu grafiku.

Iš viso VVT dirba 1830 darbuotojų, per 1100 iš jų – vairuotojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai