„Derybos šiandien baigėsi, didelio progreso nėra. Profesinė sąjunga į derybas atėjo nepasiruošusi, buvome pateikę ir dokumentus, ir projektus, tam tikrus pasiūlymus. Pritrūko laiko įsigilinti“, – BNS sakė VVT vadovas Darius Aleknavičius.
Anot jo, derybų metu labiau kalbėta ne apie konkrečius sprendimus, bet dėstyti kaltinimai iš profesinės sąjungos, kad derybos nevykdomos.
Ketvirtadienį derybos vyks popietę, laikas dar bus tikslinamas.
„Streikas tęsiasi, įvertinant bendrovės veiksmus streikas tęsis ir kitą savaitę. Nematom proveržio, noro šnekėtis, nematome, kad bendrovė siektų sutarimo“, – BNS sakė VVT profsąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.
VVT svarsto nebereikalauti streiko stabdymo
D.Aleknavičius svarstė, jog derybos vyko „galbūt sudėtingiau“, nes jose nedalyvavo profsąjungai atstovaujantis teisininkas.
„Kaip tik profsąjunga nedemonstravo ir nedemonstruoja noro ieškoti sprendimų ir kuo greičiau ieškoti susitarimų“, – sakė VVT vadovas.
D.Aleknavičius vis dėlto pasidžiaugė, jog trečiadienį profsąjunga įgyvendino įsipareigojimus ir užtikrino minimalų vairuotojų skaičių paslaugoms užtikrinti.
„Sutarėme dėl bendro koordinavimo centro, kuris galėtų koordinuoti streiko valdymą, tai, mano nuomone, tas teismo procesas nebereikalingas“, – BNS teigė vadovas.
Ketvirtadienį ryte Vilniaus apylinkės teismas turėtų nagrinėti VVT prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių ir streiko stabdymo, tačiau vadovas teigė, jog bendrovė svarsto, „ar neverta atsiimti ieškinio dėl streiko valdymo“, kadangi profsąjunga užtikrino minimalų vairuotojų skaičių ir esą nebelieka ieškinio esmės.
Nuolaidų teigia nesulaukę
Tuo metu profesinės sąjungos vadovas sako, jog matydama, kokia sunki situacija susidarė Vilniuje, bendrovė vietoj derybų stalo renkasi teismus.
„Mes nuolaidų jokių nesulaukėm, kalbėjom, labai aiškiai klausėm, ar bendrovė pripažįsta kolektyvinėse derybose pasiektus susitarimus, tai yra, derybose iki kolektyvinio ginčo sutartus punktus, neišgirdom to atsakymo“, – teigė A.Markevičius.
Jo teigimu, profesinė sąjunga neturi pareigos užtikrinti vairuotojų minimalaus skaičiaus streiko metu.
„Tai bendrovės pareiga. Toks naratyvas sukurtas, kad profsąjunga nepadaro – sunkiai suprantamas. bendrovei nieko nepadarė, kad užtikrintų minimalų paslaugų teikimą“, – sakė pirmininkas.
Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai pirmadienį pradėjo neterminuotą streiką VVT administracijai ir profesinei sąjungai nesutariant dėl darbo apmokėjimo sistemos. Į sostinės gatves pirmosiomis streiko dienomis neišvažiavo daugiau kaip pusė autobusų.
Streikas planuotas prieš metus, bet iš pradžių atidėtas dėl teisme vykusių ginčų, vėliau – dėl laikinai pasiekto susitarimo rugsėjo pabaigoje. Jį VVT galiausiai nutraukė nepavykus deryboms su profesine sąjunga.
Darbuotojų atstovai reikalauja atlyginimų sistemą įtraukti į kolektyvinę sutartį, joje įtvirtinti 10 proc. algų augimą ir iš esmės nebloginti 2018-ųju kolektyvine sutartimi pasiektų susitarimų.
Nesutarimų kyla dėl pakoreguotos darbo kokybės priedų tvarkos, taip pat dėl profesinės sąjungos siekio kolektyvinėje sutartyje palikti daugiau svertų jai sprendžiant dėl struktūrinių pertvarkų ir kitų pakeitimų įmonėje.
VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veža įprastu grafiku.
Iš viso VVT dirba 1830 darbuotojų, per 1100 iš jų – vairuotojai.