2022 01 05

Vyriausioji rinkimų komisija: paslėpti, bet grąžinti kandidatų duomenys vis tiek bus perkelti

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK), pripažinusi klaidą ir atsiprašiusi dėl paslėptų rinkimuose dalyvaujančių kandidatų duomenų, žada vėl skelbti kandidatų privačių interesų deklaracijų duomenis. Nuo sausio įsigaliojus Seimo prieš dvejus metus priimtoms rinkimų įstatymų pataisoms, dalis asmens duomenų apie kandidatus rinkimuose tapo viešai nebeprieinami, o dalis kandidatų pareiškinių dokumentų duomenų buvo perkelti į elektroninių paslaugų portalą „Rinkėjo puslapis“. Kas atsitiko, kad VRK pakeitė savo sprendimą?

Apie tai portalo 15min video laidoje „15/15“ diskutavo VRK pirmininkė Jolanta Petkevičienė, VRK Teisės ir tyrimų skyriaus vedėjas Rokas Stabingis ir „Transparency International“ Lietuvos skyriaus vadovas Sergejus Muravjovas.

– Ponia J.Petkevičiene, kodėl VRK apsigalvojo?

– Iš tiesų VRK nei sugalvojo, nei apsigalvojo. Vyriausioji rinkimų komisija veikia pagal Bendrąjį asmens duomenų apsaugos reglamentą ir nuo sausio 1 dienos įsigaliojusius teisės aktus, pavyzdžiui, Seimo rinkimų įstatymo naują 39 prim straipsnį, dėl to tam tikri duomenys apie kandidatus buvo perkelti į kitą VRK portalą.

– Ir jie tapo nebepasiekiami visuomenei ir žurnalistams, bet dabar tvarka buvo grąžinta. Tai kaip ir apsigalvojote per parą laiko maždaug...

Truputėlį ne taip. Iš tiesų tikrai niekas neapsigalvojo. Tiesiog atliepdama į visuomenėje kilusius rūpesčius ir klausimus, kurį laiką komisija duomenis skelbs senuoju būdu, tai yra VRK interneto svetainėje, ne Rinkėjo puslapyje. Bet pamažu vis tiek tie duomenys, būtent privačių interesų deklaracijų duomenys, vis tiek turės būti perkelti į Rinkėjo puslapį, dėl to, kad Rinkėjo puslapis yra daug saugesnis, neįmanoma paieška, pavyzdžiui Google platformose ir panašiai, kas reikalinga duomenų apsaugai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis