„Diena, kai minime Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimą, yra proga apmąstyti tiek praeitį, tiek ateitį. Istorinės Kovo 11-osios liudininku netapusiam jaunam žmogui ji, ko gero, atrodo gerokai nutolusi praeitis, bet jos artumą dabarčiai geriau suprasime prisiminę, kad praeities pasirinkimai yra šiandienos rezultatai. Kovo 11-osios ir link jos vedusių drąsių sprendimų rezultatai – tai šiandienos laisvė, galimybių ir pasirinkimų įvairovė, daugybė atvirų durų pažinimui, kūrybai ir mokymuisi.
Tad ir ateities Lietuvą rašome šiandien, o jos bendraautorių gretos nuolatos pildosi gabiais ir pilietiškais naujų kartų kūrėjais. Linkiu niekuomet nepritrūkti pasitikėjimo savo jėgomis šioje bendrakūryboje, kad Kovo 11-ąją kasmet švęstume vis gražesnėje ir vis ryškiau klestinčioje Lietuvoje“, – sako Vyriausybės kanclerė Giedrė Balčytytė.
Į tris valandas trukusį renginį lydimi mokytojų atvyko moksleiviai iš Vilniaus Tuskulėnų gimnazijos ir progimnazijos, „Pažinimo medžio“ privačios mokyklos, Sofijos Kovalevskajos gimnazijos ir Sietuvos, kunigaikščio Gedimino, Jono Basanavičiaus bei Antano Vienuolio progimnazijų. Kol moksleiviai kovėsi protų mūšyje ir sprendė kūrybines užduotis, gido lydimi mokytojai susipažino su Vyriausybės rūmų erdvėmis.
Protmūšyje moksleiviai tikrino savo istorines žinias, turėjo prisiminti faktus iš istorijos pamokų apie 1990 m. kovo 11 d. ir su ja susijusius įvykius. Kūrybinės užduotys kvietė moksleivius nusikelti į 2050 m. Lietuvą ir savo vaizduotėje apgalvoti, nupiešti, aprašyti gamtos, žmonių pasikeitimus ar net suvaidinti vizitą pas giminaičius arba apsilankymą muziejuje po 30-ies metų.
Kovo 11-oji paminėta žvelgiant iš ateities perspektyvos, nes būtent ateičių raštingumas neretai įvardijamas kaip vienas svarbiausių lavintinų gebėjimų. Jungtinių Tautų institucija UNESCO prieš maždaug dešimtmetį pastebėjo ir įvardijo šį naują įgūdį, kuris su laiku taps vis reikalingesnis, leis atsikratyti baimės žiūrėti į ateitį kaip į nežinią ir suteiks žmonėms privalumą žvelgiant į ateičių gausą pamatyti galimybes, įžvelgti pasirinkimo ar tam tikrų problemų sprendimo variantus.
Ateitį ir praeitį sujungusi pamoka vyko ne tik Vyriausybėje: socialinio tinklo „Facebook“ Vyriausybės paskyroje visi norintieji galėjo užsiregistruoti ir gauti pamokos medžiagą, ją panaudoti istorijos pamokose ar tiesiog susiburti drauge su šeima ir originaliai atšvęsti valstybinę šventę.
Pamoka organizuota remiantis Lietuvos ateities vizijos „Lietuva 2050“ gairėmis ir bendradarbiaujant su Vyriausybės strateginės analizės centru. Pamokos medžiagą galima atsisiųsti iš www.Lietuva2050.lt.