2023 02 15

Vyriausybė pritaria karo propagandos kriminalizavimui, bet siūlo graduoti atsakomybę

Ministrų kabinetas trečiadienį pritarė Seimo nario Jurgio Razmos siūlymui kriminalizuoti karo propagandą, tačiau mano, kad reikėtų atsižvelgti į padaryto nusikaltimo pavojingumą.
Ingrida Šimonytė, Jurgis Razma
Ingrida Šimonytė, Jurgis Razma / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

Vyriausybė iš esmės pritarė konservatoriaus parengtai Baudžiamojo kodekso pataisai, bet ir pasiūlė ją tobulinti.

Anot Vyriausybės, siūlomame projekte objektyvieji nusikaltimo sudėties požymiai – skatinimas, rėmimas, pritarimas – skiriasi turiniu, pavojingumo laipsniu, todėl reikėtų sankcijas už karo propagandą graduoti pagal padarytos veikos pavojingumą.

Pernai kovą pirmasis Seimo vicepirmininkas J.Razma registravo siūlymą Baudžiamąjį kodeksą papildyti nauju straipsniu „Karo propaganda“.

Jame numatoma, kad tas, kas viešai skatino, rėmė ar pritarė agresyviam karui ar kitokiam ginkluotos jėgos panaudojimui, pažeidžiančiam pagrindinius tarptautinės teisės principus, baudžiamas bauda arba laisvės apribojimu, arba areštu, arba laisvės atėmimu iki dvejų metų.

Už atsakomybę siūloma taikyti ir juridiniams asmenims.

Pasak J.Razmos, Lietuvos Konstitucija ir kiti įstatymai draudžia karo propagandą, o informacijos laisvės samprata jos neapima. Jo teigimu, dabar Baudžiamajame kodekse nustatyta tik atsakomybė už kurstymą prieš bet kokios tautos, rasės, etninę, religinę ar kitokią žmonių grupę.

Vyriausybės išvadoje taip pat nurodoma, kad reikėtų šią baudžiamąją atsakomybę aiškiau atskirti nuo jau galiojančios administracinės atsakomybės už totalitarinių ar autoritarinių valstybių (režimų) simbolių naudojimą.

Be to, atkreiptas dėmesys, kad teisinio aiškumo stokoja sąvokos „agresyvus karas“, „kitoks ginkluoto jėgos panaudojimas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis