2020 07 01 /14:38

Plečiant geležinkelį Klaipėdoje bus svarstomos alternatyvos Girulių miško kirtimui

Kilus visuomenės nepasitenkinimui dėl planuojamos Klaipėdos geležinkelių infrastruktūros plėtros, kuriai galimai būtų reikėję iškirsti kelias dešimtis hektarų Girulių miško, Vyriausybė pataisė nutarimo projektą ir kaip galimas geležinkelio plėtros zonas įvardijo ir Klaipėdos rajono teritorijas.
Girulių kelio rekonstrukcija
Giruliai / J. Andriejauskaitės / 15min nuotr.

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius Vyriausybės posėdyje trečiadienį tvirtino, kad sakinys, kaip galimą geležinkelio plėtros zoną numatantis ir Kopūstų kaimą Klaipėdos rajone, praėjusią savaitę nebuvo įrašytas dėl „techninių papildymų“.

„Šis klausimas pateikiamas antrą kartą, praeitame posėdyje buvo priimtas, bet dėl techninių papildymų nebuvo įrašytas vienas sakinys, kuris praplėčia numatytą svarstyti teritoriją geležinkelio mazgui plėsti – Kopūstų kaimą“, – ministrams trečiadienį sakė J. Narkevičius.

„Nors ir šito įrašyti būtinumo nėra, nes nutarimo projektas numato pradėti vertinimo procedūrą ir jos eigoje būtų vertinama ir šita teritorija, tačiau, kad būtų aiškumas, siūlome įrašyti ir Kopūstų kaimą ir Pauosčio kelyno teritorijas“, – aiškino jis.

Priėmus pataisytą nutarimą, galima pradėti teritorijų planavimą ir analizuoti poveikį aplinkai ruože nuo Kopūstų kaimo Klaipėdos rajone, pro Pauosčio kelyną iki geležinkelio viaduko virš Liepų gatvės Klaipėdoje, ir ruože nuo Rimkų geležinkelio stoties pro Draugystės geležinkelio stotį iki Klaipėdos uosto ribos.

Vyriausybei praėjusią savaitę priėmus nutarimą dėl geležinkelių infrastruktūros Klaipėdoje plėtros, miesto savivaldybėje gimė idėja steigti Girulių regioninį parką, taip siekiant apsaugoti mišką nuo kirtimų.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis šią savaitę išplatintame pranešime teigė, kad geležinkelių infrastruktūros plėtros klausimas Klaipėdai yra svarbus, tačiau jis negali būti sprendžiamas Girulių miško sąskaita.

„Technokratams nelengva įrodyti, kad planuoti kelynus iškertant miškus nėra paprasčiau ir pigiau. Tačiau bendromis klaipėdiečių ir visų geros valios žmonių pastangomis mes pasieksime bendrą tikslą: ir stotis bus iškelta, ir miškas išsaugotas“, – pranešime sakė G.Neniškis.

17 Seimo narių, daugiausia dirbančių opozicijoje, praėjusią savaitę registravo rezoliucijos projektą, kuriuo reikalaujama iš Vyriausybės sprendimo išbraukti Pauosčio kelyno plėtrą ir pagrindine alternatyva įtraukti Kopūstų kaimą.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovai BNS anksčiau teigė, kad apie miškų kirtimus Giruliuose kalbėti dar anksti, pirmiausia reikia pasirinkta vietą, kur norima iškelti uostamiesčio geležinkelių mazgą.

Geležinkelių infrastruktūros plėtra Klaipėdoje reikalinga, siekiant iki 2030 metų iš centrinės miesto stoties iškelti praktiškai visus krovinius. Projekto rengėjai teigia, kad iškėlus krovinius iš Klaipėdos centrinės stoties, sumažėtų triukšmas ir oro tarša mieste.

Vietos bendruomenės piktinosi, kad dėl planuojamos infrastruktūros plėtros Girulių miške gali tekti iškirsti nuo 30 iki 50 hektarų miško.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų