2019 01 14

Vyriausybė už ketvirtį milijono aiškinsis, ką apie Lietuvą galvoja užsieniečiai ir patys lietuviai

Šalies įvaizdžio strategiją kurti ketinanti Vyriausybės kanceliarija daugiau kaip ketvirtį milijono eurų atseikėjo tyrimams, po kurių turėtų paaiškėti, ką apie mus galvoja užsieniečiai ir kaip savo šalį mato patys lietuviai. Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės atstovų teigimu, tikslinių auditorijų tyrimai matomi kaip vienas iš pagrindinių parengiamųjų darbų ruošiantis kurti šalies įvaizdžio strategiją.
Lietuvos trispalvės šimtmečiui - specialios eitynės
Lietuvos trispalvės šimtmečiui - specialios eitynės / Mato Miežonio / 15min nuotr.

Sausio 3 dieną Vyriausybės kanclerio pirmasis pavaduotojas Deividas Matulionis pasirašė 264,3 tūkst. eurų vertės sutartį, su įmone „KOG Institutas“, atstovaujančiai partnerių grupę, kurią sudaro „KOG institutas“, bendrovė „Norstat LT“ bei viešoji įstaiga „Socialinių inovacijų institutas“.

Trys viešojo pirkimo laimėtojai iki 2020 kovo turės atlikti nuodugnius tyrimus ir pasiūlyti, kuria kryptimi reikėtų judėti kuriant mūsų šalies įvaizdį užsienyje.

Kaip motyvuojama paskelbtuose viešojo pirkimo dokumentuose, Lietuva, pristatydama savo veiklas užsienyje, iki šiol veikia be nacionalinės įvaizdžio strategijos, o norint ją parengti, būtina atlikti parengiamuosius darbus – vienas iš jų yra Lietuvos žinomumo tyrimas.

15min atsiųstame atsakyme Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupė pabrėžė tikslinių auditorijų tyrimus matanti kaip vieną iš pagrindinių parengiamųjų darbų prieš imantis mūsų šalies įvaizdžio strategijos.

„Tyrimo rezultatai būtini formuojant bendrą šalies komunikacijos kryptį, nustatant ilgalaikes vertybes, įvertinant šalies žinomumą ir reputaciją tikslinėse užsienio auditorijose. Tyrimo pagrindu surinkta informacija bus svarbi adaptuojant komunikaciją tikslinėse auditorijose bei Lietuvoje“, – teigiama komentare.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Lietuvos Šimtmečio stalas Kaziuko mugėje
Luko Balandžio / 15min nuotr./Lietuvos Šimtmečio stalas Kaziuko mugėje

Anot grupės, Lietuvai svarbu įvertinti, koks šalies įvaizdis yra susiformavęs dabar.

„Prieš imantis veiklos šalies įvaizdžio formavimo srityje, buvo nustatytos tikslinės auditorijos, kuriose šalies įvaizdį būtina stiprinti arba keisti. Šis tyrimas taip pat aktualus šalies institucijoms, kurios pakviestos dalyvauti formuojant tyrimo klausimyną“, – rašoma komentare.

Pasirinko 14 svarbiausių valstybių

Nuomonės tyrimai užsienio šalyse turėtų atskleisti, koks Lietuvos žinomumas ir kaip mūsų šalis yra vertinama tikslinių auditorijų per atskiras dimensijas: turizmą, eksportą, užsienio ir vidaus politiką, investicijas ir migraciją, kultūrą ir paveldą, gyventojus.

Tyrimas vyks ir pačioje Lietuvoje – jo tikslas yra išgryninti šalies vertybes, kurios taps išorinės ir vidinės komunikacijos pagrindu.

Tyrimo šalimis pasirinktos Lenkija, Švedija, Danija, Norvegija, Jungtinė Karalystė, Prancūzija, Vokietija, Jungtiniai Arabų Emyratai, Kinija, Japonija, Izraelis, Latvija, Estija, JAV. Kiekybinis tyrimas bus vykdomas pusėje jų – Vokietijoje, Lenkijoje, Švedijoje, Jungtinėje Karalystėje, Izraelyje. Norvegijoje, Prancūzijoje, kiekybinis – visose.

„Įvertinus faktą, kad kai kuriose užsienio šalyse Lietuvos žinomumas yra nedidelis, o kai kur nuspėjamas (Estija, Latvija), nuspręsta kiekybinius ir kokybinius tyrimus vykdyti 7 šalyse. Kitose 7 šalyse bus atliekami tik kokybiniai tyrimai – giluminiai interviu su ekspertais. Dėl šalių įtraukimo į tyrimą buvo intensyviai diskutuojama su šalies institucijomis: Ekonomikos ir inovacijų, Kultūros, Žemės ūkio ministerija, VšĮ „Keliauk Lietuvoje“, VšĮ „Versli Lietuva“, VšĮ „Investuok Lietuvoje“, asocijuotomis verslo struktūromis“, – paaiškina Lietuvos įvaizdžio grupė.

Tyrėjai užsienyje aiškinsis, kokia yra Lietuvos reputacija, kokios šalys yra pagrindiniai Lietuvos konkurentai regione, kuriam Europos regionui mūsų šalį priskiria užsienio šalių gyventojai.

„Išsiaiškinti, koks yra Lietuvos, Latvijos bei Estijos racionalus ir emocinis suvokimas tikslinėse užsienio šalyse. Išsiaiškinti visų trijų Baltijos šalių individualumą ir Lietuvos konkurencinį pranašumą Baltijos šalių kontekste“, – formuluojamos užduotys pirkimo dokumentuose.

Viešąjį pirkimą laimėjusios įmonės turės pateikti išvadas pasiūlant Lietuvos pozicionavimo kryptį ir pagrindines šalies vertybes. Įmonės pačios kurs tyrimų klausimynus, giluminių interviu scenarijus.

Tyrimo Lietuvoje metu respondentų bus teiraujamasi, kokią šalies ateities vystymosi viziją jie turi. Paslaugos tiekėjai visą gautą milžiniškos apimties medžiagą apibendrins ir pristatys Vyriausybės kanceliarijai.

Viešojo pirkimo vykdymas suskirstytas į 6 etapus.

Įvaizdžio užsienyje netyrė trylika metų

Vyriausybės kanceliarija atsakyme 15min priminė, jog pirmieji tyrimai, kuriais buvo siekiama nustatyti Lietuvos įvaizdį, užsienyje buvo atlikti 2006 m. kuriant Lietuvos įvaizdžio formavimo strategijos projektą.

2006 m. birželio – rugpjūčio mėn. buvo atliktos reprezentatyvios visuomenės nuomonės apklausos 27 šalyse (ES), Baltarusijoje, ir RF Kaliningrado srityje. Tikslinių grupių Lietuvoje užsienyje tyrimą atliko UAB „Vilmorus“. Kitas platus Lietuvos įvaizdžio tyrimas „Lietuvos turizmo ir verslo prekės ženklo sukūrimas“ taip pat buvo atliktas 2006. Tyrimą atliko tarptautinė rinkos tyrimų kompanija TNS LT.

Kanceliarijos atsakyme pabrėžiama, jog nuo to laiko Lietuvoje neatliktas didesnės apimties tyrimas, tuo metu kitose šalyse žinomumo tyrimai, stebint šalies žinomumo ir reputacijos dinamiką, atliekami nuolatos.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Teatralizuotos Kaziuko mugės eitynės
Luko Balandžio / 15min nuotr./Teatralizuotos Kaziuko mugės eitynės

Vyriausybė yra sudariusi Lietuvos įvaizdžio strateginę tarybą, kuriai pavesta imtis svarbiausių Lietuvos įvaizdžio formavimo klausimų.

Lietuvos įvaizdžio kūrimo kampanija yra pavadinta #LietuvosDNR.

Praėjusiųjų metų pabaigoje Vyriausybės kanceliarija iš įmonės „Videvita Vilnius“ už 10 tūkst. eurų pirko kūrybinės #LietuvosDNR idėjos sukūrimą, komunikacijos plano parengimą bei vaizdo ir garso klipus.

Tai turėtų paskatinti lietuvius specialiai sukurtame puslapyje pareikšti savo nuomonę apie tai, kaip Lietuva turėtų būti pristatoma užsienyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis