2019 01 08

Vyriausybės darbus šlovinanti reklama poliklinikose sukosi nemokamai – ar tikrai tai klaida?

Pastarąjį mėnesį viešojo transporto keleiviai ir gydymo įstaigų pacientai stebėjo Vyriausybės nuveiktus darbus šlovinančią reklamą. Pirkdama šią reklamą Vyriausybės kanceliarija ją transliavusiai bendrovei beveik centas į centą sumokėjo tiek, kad neprivalėtų sudaryti pirkimo sutarties raštu. 15min pradėjus domėtis vaizdo klipų transliavimo aplinkybėmis, juos kūrusios įmonės vadovas ėmė tikinti, jog poliklinikose dvi savaites reklamos sukosi per klaidą.
Vyriausybės reklama Centro poliklinikoje
Vyriausybės reklama Centro poliklinikoje

„Girdėjau, sumažės šešėlis, dar daugiau lėšų bus skiriama paslaugoms gyventojams pagerinti“, „Na, kitais metais vaiko pinigai padidės nuo 30 iki 50 eurų. Gal daugiau anūkų ar proanūkių turėsime?“, „Taip, aplinka kurti šeimas ir auginti vaikus Lietuvoje taps dar palankesnė“, „Žada, kad ir sveikata pagerės, o tai kasmet padės išsaugoti 350 žmonių gyvybes“, tokius ir panašius teiginius, transliuojamus reklamai skirtuose ekranuose sostinės Centro poliklinikoje praėjusią savaitę užfiksavo žurnalistas Rytas Staselis.

Tokia pat Vyriausybės darbus girianti reklama buvo pastebėta ir troleibusuose bei autobusuose.

Nors joje premjeras Saulius Skvernelis tiesiogiai neminimas, tokios reklamos atsiradimas sukėlė klausimų ne tik dėl to, ar tai nėra S.Skvernelio bandymas paauginti reitingus prieš prezidento rinkimus, bet ir kodėl Vyriausybė stengėsi, kad su reklamą kūrusia ir transliavusia įmone nereikėtų sudaryti sutarties raštu.

VIDEO: Vyriausybės reklama poliklinikoje

15min domėjosi, kas ją sukūrė, tačiau Centriniame viešųjų pirkimų portale (CVPP) sutartys su reklamos kūrėjais bei su ją viešajame transporte bei poliklinikose transliuojančiomis bendrovėmis nėra skelbiamos.

Atsakymą raštu atsiuntęs Vyriausybės kanceliarijos Ryšių su visuomene skyrius paaiškino, kad vaizdo klipai sukurti kanceliarijos iniciatyva, kanceliarija tiek jų kūrimo, tiek transliavimo viešajame transporte paslaugas pirko iš įmonės „Media Traffic“.

„Sutartis raštu nebuvo sudaryta. Rašytinę sutartį būtina sudaryti tada, kai pirkimo vertė yra daugiau nei 3000 Eur be PVM“, – teigiama Vyriausybės kanceliarijos atstovų atsakyme.

Jame taip pat nurodyta ir paslaugos kaina – 3628,79 Eurų su PVM.

„Suteikta paslauga apėmė 8 vaizdo klipų sukūrimą, įgarsinimą ir 30 d. transliaciją viešajame transporte visoje Lietuvoje“, – paaiškino kanceliarijos atstovai.

Tačiau įdomu yra tai, kad prie 3000 eurų pridėjus PVM, gauname 3630 eurų sumą. Ji yra vos 1,21 euro mažesnė už tą, kuri būtų įpareigojusi Vyriausybės kanceliariją pasirašyti sutartį su „Media Traffic“. Tuomet viešos būtų tapusios visos susitarimo detalės, taip pat ir tai, ko šia reklama ketinama pasiekti.

Jei kaina būtų vos 1,21 euro didesnė, Vyriausybės kanceliarija būtų privalėjusi pasirašyti sutartį su „Media Traffic“.

Pasižvalgius po Vyriausybės kanceliarijos sudarytas sutartis CVPP matyti, jog kanceliarija sudarinėjo sutartį raštu ir už mažesnę sumą. Pavyzdžiui, pernai rugpjūtį sudarytos sutarties dėl kompiuterių pirkimo suma sudaro 3 553 eurus.

D.Raupys: poliklinikose reklama transliuota per klaidą

Įmonė „Media Traffic“ reklamą transliuoja tik Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio viešajame transporte, tuo metu klipų transliavimu gydymo įstaigose užsiima kita įmonė.

Tačiau Vyriausybės kanceliarija paaiškinimą turi ir tam.

„Vaizdo klipai be papildomo užmokesčio taip pat transliuoti „Media traffic“ partnerių ekranuose, pavyzdžiui, poliklinikose“, – teigiama 15min atsiųstame atsakyme.

Įmonės „Media Traffic“ direktorius Dainius Raupys 15min teigė, jog kanceliarija pirko klipų transliavimą viešajame transporte, o poliklinikose ji transliuota per klaidą.

„Mes netyčia įdėjome, nes mes administruojame mūsų partnerių ekranus ir tiesiog žmogus padarė techninę klaidą. Kaip čia sako – persistengė, vadinasi. Kadangi buvo pasakyta į visus miestus įdėti, tai įdėjo ir į poliklinikos ekranus“, – pasakojo jis.

Kaip čia sako – persistengė, vadinasi. Kadangi buvo pasakyta į visus miestus įdėti, tai įdėjo ir į poliklinikos ekranus.

Paklaustas, kiek laiko tai vyko, D.Raupys tikino tiksliai pasakyti negalintis, bet spėjo, kad poliklinikose reklama galėjo būti transliuojama apie porą savaičių.

„Įdėjo, o aš kiekvieną kartą nekontroliuoju, čia toks procesas techninio pobūdžio labiau“, – teigė įmonės direktorius 15min nusistebėjus, kad klaida buvo nepastebėta dvi savaites.

Anot D.Raupio, jis manęs, kad dėl to, kad reklama sukosi ir gydymo įstaigose, nieko blogo neįvyko, tačiau sulaukė Vyriausybės kanceliarijos pasipiktinimo.

Paklaustas, ar „Media Traffic“ suteikė nuolaidų Vyriausybės kanceliarijai, įmonės vadovas aiškino, jog todėl, kad tai buvo pirmasis kliento kartas, bendrovė pritaikė kainą pagal jo galimybes.

„Jie pasakė, kiek gali mokėti, o mes, kaip visos media priemonės kartais pabandyt klientui duoda, tai visas reikalas toks ir buvo, kaip tęstinė kampanija“, – teigė jis.

Klaida ar ne klaida?

„Jūsų minimi vaizdo klipai skirti informuoti visuomenę apie šešias pernai Vyriausybės pradėtas įgyvendinti struktūrines reformas švietimo, sveikatos, mokesčių, inovacijų, kovos su šešėliu ir pensijų srityse“, – šią kampaniją apibūdino Vyriausybės kanceliarija.

Ji pridūrė, kad Vyriausybė įgyvendina struktūrines reformas šešiose svarbiose srityse, o visuomenei itin aktualu žinoti, kokia yra reformų esmė.

Savo atsakyme Kanceliarijos atstovai tikino, kad šie vaizdo klipai nėra reklamavimasis – esą juose nėra politikų, įstaigų reklamos, tai neva tik visuomenės informavimas. Anot atsakymo, visuomenės informavimas skirtingomis priemonėmis ir kanalais yra įprasta praktika.

Tačiau kalbėdami apie komunikaciją gydymo įstaigose, kanceliarijos atstovai atsakyme 15min jos nevadino klaida.

„Komunikacija viešajame transporte, klipų panaudojimas kitose viešųjų paslaugų suteikimo vietose (pavyzdžiui, gydymo įstaigose) buvo pasirinktas ekonomiškumo ir auditorijos pasiekiamumo pagrindais“, – teigiama atsakyme.

Jame taip pat pabrėžiama, kad piešti vaizdo klipai kainuoja nebrangiai, o informacija apie struktūrines reformas buvo platinama ne tik minėtais kanalais ir būdais, bet ir naudojantis ministerijų tinklalapiais, socialine medija, rengiant spaudos konferencijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis