Pasak jos, kadangi kai kurios vakcinos sukurtos atliekant tyrimus ir gamyboje panaudojus ląstelių linijas, kilusias iš audinio, gauto iš praėjusiame amžiuje įvykdytų dviejų abortų, kyla klausimų dėl šių vakcinų naudojimo moralumo.
Notoje teigiama, kad kai neprieinama etiškai nepriekaištinga COVID-19 vakcina ar nėra galimybės pasirinkti, tokių vakcinų naudojimas yra moraliai leistinas, nes bendradarbiavimas tyčiniame aborte, iš kurio šios ląstelių linijos yra kilusios, šias vakcinas naudojančiųjų atžvilgiu yra tolimas.
„Moralinė pareiga vengti tokio pasyvaus medžiaginio bendradarbiavimo nėra saistanti, jei yra didelis pavojus, toks, kaip nesulaikomas veiksmingo patologinio agento plitimas – šiuo atveju SARS-CoV-2 viruso, sukeliančio COVID-19. Todėl laikytina, kad tokiu atveju visi skiepai, klinikiniu požiūriu pripažįstami kaip saugūs ir veiksmingi, gali būti naudojami su sąžinės tikrumu, žinant, kad tokių vakcinų naudojimas nereiškia formalaus bendradarbiavimo aborte, iš kurio kilo ląstelės, panaudotos šių vakcinų gamyboje“, – rašoma notoje.
Vis dėlto taip pat pabrėžiama, kad toks išaiškinimas nereiškia net netiesioginio aborto praktikos pateisinimo ar pritarimo, kad ląstelių linijos iš abortuoto vaisiaus būtų naudojamos, o farmacijos bendrovės ir vyriausybės raginamos kurti tvirtinti etinių problemų nekeliančias vakcinas.
Pasak kongregacijos, vakcinavimas yra savanoriškas, tačiau jo moralumas priklauso ne tik nuo pareigos rūpintis savo sveikata, bet ir nuo pareigos siekti bendrojo gėrio. Tie, kurie dėl etinių sumetimų atsisako skiepytis, turėtų dėti pastangas kitomis priemonėmis vengti tapti užkrato platintojais.
Kaip skelbiama Vyskupų konferencijos pranešime, šią notą išnagrinėjo ir ją paskelbti nurodė popiežius Pranciškus.