Kaip portalui lrytas.lt nurodė Utenos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja Asta Šuminienė, dėl įtarimų reiškimo latviui bus sprendžiama vėliau.
15min primena, kad penktadienį vakare ralio automobiliui „Ford Focus“ tamsiu paros metu Utenos gatvėse vykusiame greičio ruože nulėkus į žiūrovų minią, žuvo žmogus.
Automobilis, užuot pasukęs į kairę, kur turėjo pasukti, nulėkė tiesiai į akligatvį. Žuvo 21 metų jaunuolis, dar 14 žmonių buvo sužeisti.
Šeštadienį Utenos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vyriausioji specialistė Violeta Ginaitienė 15min nurodė, kad septyni sužeistieji išleisti gydytis namo, o dar septyni gydomi skirtingose šalies gydymo įstaigose. Tarp jų yra ir nepilnametis.
Policijos pareigūnai pradėjo ikiteisminį tyrimą pagal baudžiamojo kodekso straipsnį „Neatsargus gyvybės atėmimas“. Už tai įstatymas numato laisvės atėmimą iki 8 metų.
Šeštadienį savo oficialią poziciją su išsamesniais komentarais išsakė ralio organizatoriai. Jų teigimu, „Samsonas Rally Utena“ varžybose buvo imtasi visų aukščiausio lygio saugumo priemonių. Anot organizatorių, tragediją galėjo lemti paties latvių ekipažo klaida.
Su 15min susisiekę ralio žiūrovai teigė, kad organizatoriai kitų ralio dalyvių numuštų apsauginių šieno rulonų nepastatė atgal į vietą, o ant rulonų nebuvo ryškiai matomos staigaus posūkio į kairę rodyklės, todėl latvių lenktynininkas galėjo nepastebėti žymėjimo, kad ten posūkis.
Kiti žiūrovai atkreipė dėmesį ir į dalies žiūrovų elgesį – šie buvo išgėrę, neklausė organizatorių nurodymų.
Lenktynininkas Artūras Daunoravičius,taip pat dalyvavęs ralyje ir slystelėjęs vietoje, kur po to įvyko avarija, 15min sakė, kad naktį nederėjo rengti greičio ruožo mieste.
„Net ir pamačius šiaudų kūgį, buvo sunku laiku sustabdyti automobilį, vienu ratu nuslydome nuo kelio. Tai – labai pavojinga vieta, tiesiai už posūkio akligatvyje tikrai neturėjo būti žiūrovų. Tie, kas vertino saugumą, padarė klaidą.
Tačiau kitas svarbus niuansas – pilotas galimai nepamatė to šiaudų kūgio, nes jį nustūmė prieš tai slystelėję ekipažai. Įsivaizduokite, jei stenogramoje užrašyta „300 (metrų – red. past.), šiaudų kūgis, kairys 5 (staigus posūkis – red. past.)“. O jeigu šiaudų kūgio pilotas nepamatė, tai tokiom sudėtingom sąlygom ir negalėjo sustabdyti automobilio“, – sakė A.Daunoravičius.