STT vertinimu, atskirais atvejais, kai ŽŪM darbo grupėse ir komisijose veikia privatūs asmenys, neužkertamas kelias galimai neteisėtai lobistinei veiklai. Šis aspektas ypatingai aktualus kai privatus asmuo yra tiesiogiai susijęs su konkrečia įmone, tačiau jam suteikiama galimybė dalyvauti sprendimų dėl teisės aktų tobulinimo, kurie reikšmingi ir kitoms panašią veiklą vykdančiomis bei konkuruojančiomis bendrovėms, priėmime.
Prisidengdami Lobistinės veiklos įstatyme nustatytomis išimtimis (pavyzdžiui, lobistine veikla nelaikoma asmenų veikla, kai jie valstybės ir savivaldybių institucijų ar įstaigų iniciatyva ir kvietimu dalyvauja kaip ekspertai ar specialistai) jie gali siekti vykdyti neteisėtą lobistinę veiklą išvengiant lobistams nustatytų pareigų įgyvendinimo.
Atlikus antikorupcinį vertinimą konstatuota, kad teisės aktai nepakankamai reglamentuoja su ŽŪM sudarytų kolegialių organų veikla susijusius klausimus (pavyzdžiui, sprendimų priėmimo principus), atskirais atvejais galimai neužtikrina kolegialių organų ir jų narių veiklos objektyvumo, nešališkumo ir skaidrumo. Nenustatyti reikalavimai nusišalinti interesų konflikto atveju. Be to, nėra užtikrinamas priimamų sprendimų viešinimas, nenumatyti komisijų protokolai ar kitos jų veiklos viešinimo procedūros.
STT pateikė siūlymus tobulinti ŽŪM kolegialių organų veiklą reglamentuojančius teisės aktus. Ministerijai taip pat rekomenduojama parengti pavyzdinį teisės aktą, kuriuo savo veiklose galėtų vadovautis visi (arba daugelis) ŽŪM sudaryti kolegialūs organai. Prireikus STT yra pasirengusi pateikti savo siūlymus arba rekomendacijas dėl tokio teisės akto projekto.
Per 2 mėnesius nuo antikorupcinio vertinimo išvados gavimo dienos ŽŪM turėtų informuoti Specialiųjų tyrimų tarnybą, kaip numatoma atsižvelgti į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas pastabas ir pasiūlymus.
Su antikorupciniu vertinimu galite susipažinti čia.