Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Alfonsas Puzas: Ar lietuviai bijo pragaro?  

Žinia iš Niujorko: architektai iš „RAAD studio“ pasiūlė Manhatene užveisti parką po žeme, apleistoje požeminėje stotelėje. Kodėl gi ne – ant estakados, kuria kažkada važinėjo miesto traukinys, parkas jau yra – „Highline“. Kuo blogesnė buvusi trasa po žeme?
Alfonsas Puzas
Alfonsas Puzas / Asmeninio archyvo nuotr.

Amerikiečiai jau net suskaičiavo, kiek šis parkas kainuos ir kada atvers vartus (iki 2020-ųjų).

Kažkaip nekyla abejonių, kad taip Niujorke ir atsitiks.

Nekyla abejonių, kad ir suomiai su estais nepabūgs nerti į ilgą tunelį (50 kilometrų – po Suomijos įlanka) ir nuties greitą ir patogų geležinkelį, kuris sukurs prielaidas dar vienam dvimiesčiui: Helsinkis – Talinas.

Tik lietuviai vis dar didžiuojasi caro laikais statytais tuneliais, su baime žvelgdami į naujuosius projektus.

Jau net nenoriu minėti metro, kuris iš pradžių gąsdino dviejų kadencijų Seimą, o nuo ano šimtmečio galo iki šiol – Vilniaus valdžią.

Neaptarinėsiu ir garsiojo pėsčiųjų trakto – kanalizacijos vamzdžio tarp Aukštųjų ir Žemųjų Panerių: apkalbėta aprašyta per ilgus metus, o kaip kulniuoja juo, taip ir kulniuoja – kito kelio neturėdami.

Stabtelkim šį kartą ties Šiaurine gatve, kurios techninis projektas žadamas rudenį. Šiaurinė taip pat ne naujiena. 6 eismo juostų, su praplatėjimais, viadukais ir kitais inžineriniais stebuklais. Autostrada, prasidedanti tarp Pašilaičių – Justiniškių ir pasibaigianti ties Kareivių gatve.

Yra ir kitas pasiūlymas – Šiaurinė gatvė tunelyje. Preliminariais paskaičiavimais, šis variantas turi savo nenuginčijamų pranašumų:

  • 50 proc. sumažėja oro tarša;
  • 33 proc. kelionių atliekant metro 17 proc. sumažėja transporto srautai tarp kvartalų abipus Šiaurinės;90 proc. sumažėja triukšmas (lieka tik sankryžose);
  • gaunami nemaži smėlio, žvyro kiekiai;
  • išsaugomi esantys miškeliai, dirvožemis, kraštovaizdis;
  • nereikalingos tampa ilgos žemės paėmimo procedūros;
  • magistralė kartu su metro trasa tunelyje ekonomiškai efektyvesnė;
  • susisiekimas tokioje magistralėje greitesnis, patogesnis ir saugesnis (apsaugota nuo lietaus, sniego ir kitų trikdžių);
  • kelias dešimtis hektarų sutaupytų plotų galima skirti kitiems tikslams: statyboms, golfo laukams, aikštynams, žaliosioms zonoms.

Nuneigti šiuos argumentus man sunkoka. Tai kodėl įsikabinta antžeminio varianto?

Manau, kad jis tiesiog paprastesnis ir lengvesnis. Ir prastesnis.

O gal projektuotojai tiesiog bijo lįsti po žeme? Tegu amerikonai ten parkus kuria, o mes – pragarą ant žemės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų