Užsimojo didinti rinkliavas, kurioms pagrindo nėra
Atostogaudamas Neringos meras „pastebėjo“, jog įvedus 10 eurų įvažiavimo mokestį į Neringą – automobilių srautai nesumažėjo. Priešingai, jų „šiemet netgi padaugėjo“, – įsitikinęs jis. Vadinasi, reikia didinti mokesčius!
Kas labai norės, į Neringą atvyks viešuoju transportu. O dabar automobiliai teršia orą, užkemša visus kaimelių kiemus, nebegalima laisvai vaikščioti!
Tokie atostogaujančio miesto vadovo pamąstymai pribloškė Neringos gyventojus. Kai kurie net juokavo, jog tai balandžio 1-osios pokštas. Juk ši vasara buvo viena prasčiausių per pastarąjį dešimtmetį.
Sumažėjusius turistų srautus pajuto kiekvienas neringiškis. Tai matyti ir peržiūrėjus „Smiltynės perkėlos“ perkeltų automobilių skaičių – 9 mėnesius iš 10 atvykstančių automobilių srautai mažėjo ir šią vasarą išgelbėjo tik puikiu oru nustebinęs rugpjūtis. Natūralu, jog šį mėnesį ir atvykstančių automobilių skaičius buvo kiek didesnis nei įprastai. Tačiau, ar tai pagrindas didinti rinkliavas?
Didesni mokesčiai – mažesnės neringiškių pajamos
Tikiuosi, jog mero pasvaičiojimai apie didesnius mokesčius taip ir liks pasvaičiojimais bei toks siūlymas nepasieks savivaldybės tarybos. Esu įsitikinęs, jog esamas 10 eurų mokestis yra pakankamas spręsti infrastruktūros bei automobilių parkavimo klausimus.
Jei jau norima spręsti automobilių srautų klausimą, kodėl iki šiol Neringos gyvenvietėse neturime viešojo transporto paslaugų ar patogaus susisiekimo dviračiais?
Kategoriškai nepritarsiu skubotam vietinės rinkliavos mokesčio didinimui nuo 10 iki 50 eurų. Daugumos neringiškių pagrindinis pragyvenimo šaltinis – pajamos gaunamos iš atvykstančių turistų. Todėl toks radikalus sprendimas, neabejotinai sumažinsiantis atvykstančių turistų srautus, tiesiogiai palies didžiąją dalį neringiškių.
Ekologija ir kiti klausimai, apie kuriuos kalba meras, be abejo svarbu. Tačiau, mano įsitikinimu, prioritetas visų pirma yra Neringos gyventojų gerovė bei Neringos lankytojų interesai.
Kiti būdai spręsti automobilių srautus Neringoje
Automobilių srautai į Neringą bei jų parkavimas – svarbus klausimas. Tačiau mokesčių didinimas – ne išeitis. Atėjo laikas savivaldybei kalbėtis ir su verslininkais, privatizavusiais dalį automobilių stovėjimo aikštelių, bei bendradarbiaujant įrengti modernias aikšteles ir tokiu būdu padidinti automobilių parkavimo vietų skaičių.
Kitas svarbus klausimas – patogus susisiekimas gyvenvietėse bei viešasis transportas. Jei jau norima spręsti automobilių srautų klausimą, kodėl iki šiol Neringos gyvenvietėse neturime viešojo transporto paslaugų ar patogaus susisiekimo dviračiais?
Kuršių nerija – prieinama Lietuvos žmonėms
Daugelį neringiškių bei Neringos mylėtojų Lietuvoje neseniai papiktino ir savivaldybės vicemero pasisakymas, jog „Neringa nėra guminė, negali visi suvažiuoti“.
Taip jis, neva, argumentavo, jog mokesčius reikia didinti. Tokio pobūdžio pasisakymai byloja, jog keletas politikų suteikia sau teisę spręsti, kas gali lankytis Neringoje, o kas ne. Norisi jiems priminti, jog Kuršių nerija nėra jų nuosavo kotedžo kiemas. Todėl sprendimą, atverti vartus atvykstantiems, ar ne, turi priimti ne meras su vicemeru, o savivaldybės taryba po viešų diskusijų su gyventojais.
Raginu Neringos merą bei vicemerą atsitokėti ir tikiuosi, jog Neringos savivaldybės tarybai užteks sveiko proto priimti gerus sprendimus. Aš balsuosiu už daugumai Lietuvos žmonių prieinamą Kuršių neriją!
Andrius Bagdonas yra Neringos savivaldybės tarybos narys, Liberalų sąjūdžio Neringos skyriaus pirmininkas, Liberalų sąjūdžio valdybos narys