Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Andrius Kupčinskas: Miestų gatvės – ne vienų savivaldybių reikalas

Kaunas, kaip ir kiti didieji Lietuvos miestai, be valstybės proporcingo dėmesio, vien savo jėgomis, idealiai sutvarkyti savo gatvių neturi jokių šansų.

Keista girdėti iš Ūkio ministerijos vadovės Birutės Vėsaitės, kad „miestų kelių tvarkymas yra tik savivaldybės klausimas“, juolab kad su gerb. Birute teko dirbti ir Miesto taryboje vieną kadenciją.

Pats vairuoju ir matau, jog situacija Kauno gatvėse yra prasta. Dėl užsitęsusių šaltų orų Kaune, kaip ir visose Baltijos valstybėse, rimti gatvių remonto darbai dar neprasidėję. Visi Kauno vairuotojai, tarp jų – ir aš, pildamiesi degalus per metus sumokame per 200 mln. Lt akcizo. Ar numanote, kiek iš šios sumos atitenka Kauno gatvių tvarkymui? Kiek daugiau nei 10 mln. Lt! Visa kita atitenka magistralinės reikšmės keliams ir autostradoms, kurių yra tik apie 20 tūkst. km palyginus su 60 tūkst. km vietinės reikšmės kelių Lietuvoje.

Taigi iš kauniečių vairuotojų sumokamo akcizo mokesčio Kauno gatvėms lieka tik 1/20. Priminsiu, kad Kaune yra daugiau nei 960 km gatvių. Kas tie 10 mln. Lt tokio ilgio gatvių tinklui? Lašas jūroje, nes 1km = ~1mln.Lt. Ar tai normalu, ar pateisinami vairuotojų teisėti lūkesčiai, ar galioja protingumo-proporcingumo kriterijus!?

Lietuvoje užprogramuota situacija, jog didieji šalies miestai nėra pajėgūs savo lėšomis sutvarkyti savo gatvių. Ir šiuo klausimu Kaunas nesiskiria nei nuo Panevėžio, nei nuo Vilniaus (prieš pora mėnesių Vilniuje, prie Seimo, prakirtau savo padangą).

Kelių priežiūros įstatyme nustatyta, jog miestų gatvių remontui kasmet skiriama tik 20 procentų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, o net 80 proc. atitenka valstybės reikšmės kelių remontui bei tiesimui. Manau, visi sutiksite, jog ši proporcija neatitinka šiandieninės situacijos. Dabartinė LR Vyriausybė yra įsipareigojusi miestų gatvėms skirti 30 proc. Bet kada tai bus įgyvendinta, 2014 ar 2016 m.?

Ūkio ministrė B. Vėsaitė „Žinių radijui“ akcentavo, kad „Vyriausybė investuoja į magistralinius kelius“. Noriu pabrėžti, kad Vyriausybė investuoja mūsų visų – mokesčių mokėtojų – pinigus. Jeigu paklaustume žmonių nuomonės, kam turėtų būti skirtas didesnis dėmesys – miestų gatvėms ar magistraliniams keliams? Neabejoju, jog absoliučios daugumos nuomonė sutaptų su manąja – gatvėms privalo būti skiriama daugiau lėšų.

Ne kartą teko lankytis panašaus dydžio miestuose – partneriuose. Tiesiog pavydu žiūrėti į Lenkijos Vyriausybės dėmesį savo miestams. Pavyzdžiui, per trejus metus į Bialystoko gatves valstybė investavo 1 milijardą zlotų! Mat Lenkijoje įstatymais nustatyta protinga lėšų paskirstymo miestų gatvėms ir magistraliniams keliams proporcija.
Kauno vairuotojų, perkančių degalus, sumokamas akcizas sudaro net penktadalį viso Kelių priežiūros ir plėtros fondo. Galima apsimesti, svaidytis akmenimis, bet paneigti pateiktų skaičių – ne. Tiesiog reikia ūkiškiau žiūrėti į realybę, kuri užprogramuota įstatymuose.

Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų